Nieuwe auto gekocht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7696
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 15:23

Wij hebben zojuist een nieuwe auto gekocht!
Een knalrode VW Polo uit 1996 met lichtmetalen velgen en meegespoten buitenspiegels.

Mijn oude autootje wilde de laatste tijd regelmatig niet starten waardoor ik een aantal springlessen gemist heb. Doordat ik niet meer op hem kon vertrouwen zijn we toch maar eens op zoek gegaan naar een andere auto.

Ik ben erg blij!

Wat voor auto's hebben jullie eigenlijk? Vind je het leuk om een goed uitziende auto te hebben of maakt je dat niet zoveel uit?
Heb je je auto alleen voor het vervoer van A naar B of vind je het ook leuk om gewoon af en toe eens een eindje te rijden?
Ik ben zelf gek op autorijden.

[edit:BartVB]Titel[/edit]

_________________
<font color="#3E73CA" size=1 face="tahoma"><b>De beste hulpteugel is en blijft een correcte en goed drijvende zit in verbinding met een gevoelvolle hand</b>
<font size=-1><i>Waldermar Seuning</i></font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-11-30 14:32 ]</font>

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:30

Hmmm, het maakt mij niet zoveel uit.. Ik heb een Alto uit '87... ff afkloppen maar ik heb hem nu bijna een jaar en het enige wat ik tot nu toe heb vervangen zijn de remblokjes, maar dat moet je toch om de zoveel tijd bij iedere auto. Ik ben pas een paar keer 'ver' weg geweest met 'm en daar is ie dus niet geschikt voor want met topsnelheid 130 is je tankje zo leeg, plus dat je halfdoof word en het toch geen auto is die bedoeld is om heel Nederland mee te doorkruizen, want dan schijnen ze extra hard te slijten. Ik hou nogal van opschieten en aangezien ik in de 'middle of nowhere' woon, aan een onverharde weg van een paar kilometer, zou ik het ontzettend zonde vinden als je met een luxe wagen met 50 0ver kuilen en gaten gaat rijden. Ik ga in mijn eentje toch haast nooit 'ver' weg, zo wel, dan 'neem' ik de auto van mijn vriend (mondeo wagon executive) en die is daar wel voor geschikt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:40

Gefeliciteerd met je nieuwe auto !
Zelf heb ik een Peugeot cabio uit `99
ben helemaal gek van auto`s en autorijden.
en in de zomer ga ik ook vaak "zomaar" een stukkie rijden, Kei leuk...

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:44

Ik heb niet echt een eigen auto omdat vinz hem voor z'n werk nodig heeft, maar we hebben een mazda mx5, die kan ik dus alleen 's avonds en in het weekend jatten (is leuker in de zomer dan nu, het hardtoppie zit er weer op, pokkeweer ook altijd in nederland).

En ik betaal een maandelijkse vergoeding aan mijn ouders voor het gebruik van een van hun auto's. Zij hebben een Landrover Discovery en een Peugeot 406. M'n nog thuis wonende broer heeft een peugeot 205 GTI en dat is ook wel een leuk scheurijzer voor af en toe. Hij is alleen niet zo blij met hondenharen en zand in z'n auto, en op de een of andere manier is het altijd zichtbaar als ik hem heb geleend Schijnheilig .

Ik ben wel gek op auto's, maar ik vind het jammer dat ze alleen maar geld kosten en nooit eens meer waard worden als ik er een tijdje in rij, zoals een paard Haha! .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:44

Ik heb een Toyota Starlet uit '85, ook geen jonkie dus. Maar hij komt van de eerste eigenaar, een oud echtpaar dat er gemiddeld 100 km in de week mee reed en hij stond daar altijd binnen. Toen ik 'm kocht, zat er dus 75.000 km op de teller, afgelopen zondag zag ik de 80.000 voorbij komen. Puntgaaf karretje, moest alleen de schokbrekers laten vervangen, die deden niets meer. Laatst is er voor mijn huis wel een kras over de achterkant getrokken, gelukkig niet diep maar ik zie hem wel, da's minder. Boos!

Uiterlijk boeit me niet zo, hoewel het oog ook wat wil natuurlijk. Ik hoef geen supermodelwagen, ik rijd ook al jaren in het Dafje van mams en dan voel ik me echt niet voor *** rijden. Een auto moet me van A naar B brengen en dat doet mijn Starletje prima. Naar de manege is het maar 3 km, best te fietsen maar dan moet ik in het donker langs een eng verlaten weggetje, dat zagen mijn ouders ook niet zo zitten (en nu met die verkrachter in Utrecht ben ik toch ook wel blij dat ik veilig binnen zit!). Verder doe ik er af en toe de grote boodschappen mee (de kleintjes te voet) en ga ik er in het weekend mee weg, naar m'n ouders of naar vrienden, of soms inderdaad een eindje rijden voor het rijden (maar niet vaak). Mijn ouders wonen ruim 100 km verderop, dat haalt-ie makkelijk heen en terug, en hij rijdt 1 op 15, best zuinig dus. Met een gemiddelde van 300 km per week en 200 piek benzine in de maand ben ik best tevreden met mijn autootje! Cool

Hij heeft alleen nog geen naam... Haha!

[Edit] typo [/edit]
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-30 14:45 ]</font>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:44

gefeliciteerd joh!
ik hou van auto's en autorijden, maar hoe een auto eruit ziet boeit mij eigenlijk weinig Haha!
mijn Opel Combo (dombo) van 1989 brengt mij altijd van A naar B en daarom ben ik super-trots op hem!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 16:06

Hee wat leuk zeg.

helaas hebben we onze Golf niet meer Huilen . Hij was zo stoer met brede bandjes en mooie "wieldopjes". Tja het was ook een TDI met een rood Itj :±:. Hij ging uit de lease omdat hij meer als 3 jaar was.

Helaas we hebben nu een Rode Ford Focus Misselijk wat een saaie bak zeg. En dat na de Golf Huilen . Oeps misschien een beetje verwend hihi

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 16:34

ik heb zelf een daihatsu quore uit 1992.

Ik rijd er stad en land mee af.
Bijna ieder weekend ga ik wel een eind rijden, vind dat heerlijk.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 17:11

Ik vind autorijden hartstikke leuk *LOL* , maar een auto hebben iets minder $$$ Scheve mond\ .

'k Heb dan ook allerlei (bij)banen en baantjes gehad, waarvoor ik veel moest rijden, zoals taxichauffeur. Ben ook nog rij-instructeurtje geweest, maar dan rijdt die ander steeds!

Mijn auto is een Renault 19 GTR van '90, 1400motortje wat niet veel is, metallic-groen, 4-deurs, trekhaak en schuifdakje. Super!

Alleen wel stukken gehad op de terugweg vanuit Italië (daardoor 2 dagen vertraging gehad!). Sindsdien lijkt ieder onderdeel aan vervanging toe te zijn. Huilen En ik heb hem pas sinds het voorjaar ofzo.... Snif...

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:13

Ik ben dol op auto's en autorijden!!
Op dit moment ben ik in het bezit van een donkerblauwe Opel Tigra uit 1998!! Alles zit er op en eraan, zelf airco dus ik ben er happy mee Haha!

En mijn vriendje rijd in een BMW 520i coupe, das ook een gave wagen en wederom is het een donkerblauwe!! Wij houden nou eenmaal van blauw Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:17

d
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:20

wij hebben een ford mondeo station.. en een ford sierra en een renault megane sedan
onze mondeo zou ook uit de lease gaan maar we hebben m overgekocht
arme pris moet je nu in zon lelijke focus ziitne Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:25

Gefeliciteerd met je nieuwe auto Kitty!

Ik heb vast de grootste auto van jullie allemaal Tong uitsteken Ik rij in een Hyundai H100 uit '97 met trekhaak Haha! . Deze bus trekt met gemak de trailer en ik heb een zee van ruimte voor mijn paardenspullen. Ik betaal voor grijs kenteken en kan makkelijk 6 mensen vervoeren. Er gaat diesel in de tank dus al met al een voordelig karretje dat door mijzelf nog prima bekostigd kan worden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-11-30 19:26 ]</font>

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:45

Gefeliciteerd met je auto.
Ik heb een Opel Omega station en daar tuf ik heel wat in rond.
Verder hebben wij een paar old timers.
Jippie }> de mijne zijn groter, hihihihi

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:48

he hallo
ik heb ook een polo gehad
wat een heerlijke auto
nou veel plezier ermee
groetjes

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:48

Ik had ook zo'n polo maar dan appeltjesgroen. Superwagen lekker vlot, vooral met de 1.6 benzine motor erin. Veel plezier ermee, maar let op voor de bonnen.
Ik heb nu een Golf TD rode I (Prisca, nenenenene Haha! Haha! ) en ben daar ook heel blij mee.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 21:14

Ik rijd voor woon-werkverkeer in een Ford-feest van 1999 (nooit kopen zo'n auto!) en voor de trailer heb ik een Niva 4*4 staan van 1992 Haha!
Het interesseert mij niet in wat voor auto ik rijd, als-ie het maar doet als ik dat wil... Extreme duivel

Gefeliciteerd met je nieuwe karretje!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-11-30 20:16 ]</font>

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 22:16

Polo is LOL, geweldige bakkies, helemaal van dat bouwjaar! Gefeliciteerd Kitty! Daar ga je lang plezier van hebben. wij hebben al 5 jaar een VW caddy uit 96, en die mankeert nooit wat (afkloppen...), Caddy is de grijs-kenteken van de polo, zelfde voorkant.

Ik heb zelf een Mazda Premacy grijs-kenteken. Heerlijke wagen, kocht er zo weer een.....

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:35

Ik ben sinds anderhalve week de trotse eigenaar van een Mazda 323F 1.5i uit '96. Een fantastisch scheurijzer met een aantal leuke opties, L.M. velgen, airco, spoiler en trekhaak Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 01:14

Gefeliciteerd met je nieuwe auto !!!
Altijd spannend, zo'n nieuwe aankoop......
Een paar maanden geleden hebben wij voor het eerst een splinternieuwe auto gekocht, een Toyota Avensis diesel, zwart metallic.
Een auto is voor mij in de eerste plaats een "gewoon" vervoermiddel dat mij van A naar B (en soms ook nog naar C Haha! ) brengt.
Op onze nieuwe auto ben ik toch zuiniger als op de vorige auto's, dat komt omdat ie echt helemaal nieuw is en het natuurlijk leuk is als ie zo lang mogelijk onbeschadigd blijft.
'k Wens je heel veel veilige kilometers toe met je nieuwe aanwinst !!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 01:53

Leuk joh!

Ik heb zelf een cabrio... Huilen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:18

Echt te gek, zo'n 'nieuwe' auto...en dat ie gewoon altijd start sochtends...hmmmmmmmmmm jaloers!!!!!!!!!!!!!!! Vingers aflikken Gefeeeeeeliciteerd! Ik heb net een neiuwe accu en bougies erin laten zetten omdat die van mij (ouwe volvo 340) ook niet meer aanwilde...Was een goedkoop autootje, maar na al zijn mankementen...

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:33

Sinds een paar weken zoef ik naar mijn werk in een Landrover Discovery. Wat een feest! Airco, 2 schuifdaken, 7 leren stoelen die ook nog electrisch verstelbaar zijn. En allebei de paardjes kunnen mee in het weekend. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een auto. Alleen werk ik in Amsterdam, fijn parkeren met zo'n tank Clown Clown

En mijn vorige autootje is nog niet verkocht, dus als iemand nog interesse heeft in een stoere zwarte Alfa met airco *LOL* Zie foto: http://autotelegraaf.nl/GebruiktOpWeg/S ... esultaten. Mijn broertje verkoopt hem voor mij, als je wilt kan je ook nog inruilen bij hem Sigaar

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-12-01 11:34 ]</font>

Farinca
Berichten: 218
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 16:46

Gefeliciteed met je nieuwe brikkie!

Ik heb zelf sinds 2 maanden een Volkswagen Caddy uit 98, grijs kenteken en van de eerste eigenaar met maar 27000 km op de teller. Ik heb voor een tweezitter gekozen omdat ik toch maar alleen ben en op het oog voor het vervoer van mijn honden (sport/shows), die hebben alle ruimte achterin en ik kan nog een hoop spullen mee nemen.

Kitty

Berichten: 7696
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 18:51

Wat zijn er veel mensen met VW-tjes.
Leuk om te lezen wat voor auto jullie hebben.

En sorry Sjuimpje, moest toch even lachen toen ik jouw stukje las...