[JV]Envelop van KNHS, wat nu weer???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

[JV]Envelop van KNHS, wat nu weer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 12:20

Ik kreeg gisteren een grote envelop van het KNHS binnen. In eerste instantie dacht ik dat het aanvullende informatie was mbt de nk-indoor, welke ik ga fotograferen. Dus nieuwsgierig maak ik de envelop open. Wat zit er in? Een brief met een aantal formulieren. In de brief meldt de KNHS dat ik bij deze op de wedstrijd waar ik in maart ga jureren, ben gebombardeerd tot official om de hele wedstrijd toezicht te houden Boos! . Over hoe ik dat moet gaan doen terwijl ik in het juryhokje zit, staat er niet bij Verward Verward . Ook of ik er wel op toe wil zien dat alles volgens het boekje erloopt, geen onrechtmatigheden plaatsvinden en als deze wel voorkomen, of ik er dan een verslag van kan maken. Ook willen ze dat ik erop toe zie dat alles netjes wordt aangeleverd door het secretariaat, en oja, of ik dan wel alle coupons uiterlijk een dag na de wedstrijd op de post wil doen . Oja, als ik niet de hele wedstrijd zou blijven, was het mogelijk om mijn 'taak' over te dragen aan een collega-jurylid.
Nou ja zeg!
Ik had al een keer van een andere jury gehoord dat de KNHS het tegenwoordig zo aan pakt, maar dit gaat mij toch echt iets te ver! Niet dat ik niets over heb voor de sport, maar net of ik niets anders te doen heb op die dag Verward en het mag weer eens niets kosten.......
KNHS is weer goed bezig!

Wie heeft hier meer ervaring mee gehad?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:25

Je gaat me toch niet vertellen dat je nooit eerder zo'n envelop hebt gekregen Tong uitsteken

Ik ben regelmatig 'vertegenwoordiger'. Gewoon de envelop bij het wedstrijdsecretariaat afgeven en laten invullen door het laatste jurylid.
Geen probleem hoor Knipoog

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 12:33

Noop, maar ik sta ook iets vaker te fotograferen dan dat ik jureer Haha! .
Maar dat is dus de oplossing in de praktijk, of niet?

en dan de envelop door het secretariaat zelf op de bus laten doen?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:40

Yeps, dat is de oplossing in de praktijk.
Meestal vraagt het secretariaat zelf als je het laatste jurylid bent of je het zelf wilt opsturen of dat zij het moeten doen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:41

De KNHS wijst tegenwoordig de federatievertegenwoordigers aan

Erg makkelijk, dan hoef ik het niet zelf te regelen met de juryleden *LOL* (al geeft dat ook weinig problemen.)
Volgens mij doet het laatste jurylid alles gewoon op de post

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:20

Ik kreeg laatst ook zo'n envelop, op zaterdagochtend jureerde ik een rubriek, maar ik moest zondagavond laat weer terug naar de betreffende manege om een formulier in te vullen en coupons in een envelop te doen.
Wat mij betreft zou de KNHS de verantwoordelijkheid voor tijdig opsturen van coupons bij het secretariaat van de organiseerende vereniging moet leggen.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:31

Kreeg je dan ook twee keer reiskosten vergoed Knipoog ?
Bij ons in de regio is het heel gebruikelijk dat de laatste jury het formulier in vult en het secretariaat de envelop laat versturen.
Als er echt dingen gebeurd zijn, dan maakt de desbetreffende jury daar alvast een opmerking over in het rapport.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:37

Nee, geen extra reiskosten gekregen. Ik moest de vragenlijst over bodemgesteldheid, tijdschema enz. 's avonds invullen. (off topic: Gefeliciteerd dat jij aan de IM opleiding mag meedoen, is het al begonnen?)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:00

Ik heb nog nooit een dergelijk pakket ontvangen, maar vul wel vaak als laatste die papierwinkel in.
De organisatie gooit die rommel verder zelf maar op de bus........

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:20

Bij ons gaat dat toch heel anders. Je moet eerst official zijn (bijv, jurylid bij springen of dressuur). En dan kun je je opgeven om TA te worden. Er zijn schijnbaar best veel aanmeldingen terwijl ze er maar heel weinig nodig hebben. Als je wordt uitgekozen wordt je door de bond benaderd of je idd nog TA wilt worden. En in dat geval wordt je voor een paar wedstrijden per jaar ingedeeld. Van tevoren staat wel vast wat jouw taak op het concours is.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:18

lekker brutaal! alsof je niks beters te doen hebt. en als ze je ou ff bellen om het te vragen maar nee hoor....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:40

Federatie vertegenwoordigers (ik ben een oud KNF-er) zijn er in de winter nagenoeg niet omdat de wedstrijdjes daarvoor veel te klein zijn. Daarom is elke jury dan verantwoordelijk gesteld voor die taak.
Maar die moet je niet te zwaar opnemen hoor.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:23

Maar dat is wel in de plaats gekomen van de vroegere federatievertegenwoordigers, dus in die zin is het wel iets om serieus te nemen.

En al laat je het aan het secretariaat van de organiserende vereniging over om 'die rommel' op de bus te doen, het is wel de verantwoording van de aangewezen vertegenwoordiger op dat moment!

Scum, een TA is wat anders dan een federatievertegenwoordiger.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:26

Veel beter dat ik die coupons niet zelf op de bus doe aangezien ik dan ook niet in de verleiding kan komen om er een 60% coupon van één van mijn merries tussen te stoppen in het Z2........... Haha!:D:D

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:37

Bij ons geeft de eerste hem altijd af, wij zorgen dat je laatste alles invult en we doen hem op de bus Haha!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 23:27

mmm, dat klinkt toch minder erg dan ik in eerste instantie deed vermoeden. Ik denk ook dat de organisatie dit al veel vaker heeft meegemaakt dan ik, aangezien zij zowat elke maand een wedstrijd organiseren.
Maar nee, je wordt er niet voor gevraagd, en eigenlijk vind ik het een minder goede zaak dat er niet iemand rondloopt die ook het losrijterrein in de gaten kan houden, daar gebeuren de dingen die niet door de beugel kunnen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:35

CGJ12 schreef:
Veel beter dat ik die coupons niet zelf op de bus doe aangezien ik dan ook niet in de verleiding kan komen om er een 60% coupon van één van mijn merries tussen te stoppen in het Z2........... Haha!:D:D


Hmz... Daar zit wel wat in... Ik heb ook nog eentje die ik graag het Sportpredikaat wil laten dragen! Bloos!

Nee, je kan de envelop gewoon afgeven op het secretariaat, verder is het niet zo spannend.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:16

lieke2 schreef:
mmm, dat klinkt toch minder erg dan ik in eerste instantie deed vermoeden. Ik denk ook dat de organisatie dit al veel vaker heeft meegemaakt dan ik, aangezien zij zowat elke maand een wedstrijd organiseren.
Maar nee, je wordt er niet voor gevraagd, en eigenlijk vind ik het een minder goede zaak dat er niet iemand rondloopt die ook het losrijterrein in de gaten kan houden, daar gebeuren de dingen die niet door de beugel kunnen.


Als alles volgens het reglement verloopt hoort de ringmeester in ieder geval op selectiewedstrijden, een jurylid in de betreffende discipline te zijn!
Verder is ook het toezicht op het losrijterrein de verantwoordelijkheid van de organiserende vereniging, en het komt inderdaad vrij vaak voor dat er mensen ingezet worden, die eigenlijk te weinig kennis van het reglement hebben, en ook nog eens te weinig mondig zijn, wanneer mensen bij het losrijden het reglement overtreden!

Je wordt er inderdaad niet voor gevraagd (om bondsvertegenwoordiger te zijn), maar je wordt als jurylid geacht het reglement te kennen, en dan weet je dat dit af en toe van je verwacht wordt als je op wedstrijden gaat jureren.