Joop en ik in de bocht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 13:43

Vandaag zijn we naar t bos gegaan. Ja, het regende en ik had vrij weinig zin (om nat te worden). Mijn vader kwam naar buiten met zijn lange waxjas, en toen ging mij een lichtje op: ik heb er ook één. Ik vind het een onding, zeker als je hárd gaat Haha! ben je net pegasus ofzo. Maar ja, Joop moest toch naar buiten, en t liefst naar t bos, want de bak is een modderpoel, en dan is rijden niet echt bevorderlijk.
Mijn zielige zusje had geen lange jas en is dus helemaal nat geworden (het regende geeneens zo hard).
Herc begon gelijk toen we weg wilden al met feesten (oh, de auto, oh, een plasje, oh een hooitje). Dus toen stapte Jopie heel dapper weg, komen we op t pad (oprit), en daar ziet Joop altijd aardstralen, en ja hoor: Hij liep helemaal maf te doen. Gelukkig had ik mijn sporen om en kon ik voorkomen dat hij stil ging staan (want dan willen ze er allemaal niet meer langs). Langs de weg werd hij ook helemaal raar van alle auto's op nat wegdek. Daar kan ik niet zo goed tegen, vooral toen hij van iemand in een tuintje schrok en dus helemaal gespannen liep te snuiven. Daar zit je dan. In het bos deed hij zijn uiterste best om NIET in de plassen te hoeven lopen, wat ook best vermoeiend is in een bos met alleen maar plassen. We hebben samen heel wat afgemiept. Vooral toen we langs een hinnikend paard kwamen. Joop en Hercules draaiden zich zowat helemaal om, en Voltrack liep er achteraan te huppelen. Het gevolg was dat mijn zusje zowat van Voltrack afkukelde van het lachen. Toen we weer een stuk verder waren kon Jopie opeens wél door de plassen lopen, en hoe. Hij stampte er keihard doorheen, wat erg grappig was, vooral omdat het water álle kanten op spatte. We moesten ook nog langs een stuk waar ondanks het weer veel mensen waren, dus gingen we stappen. Joop had weer een leuk geintje bedacht: hij stapte in de plas, stopte ineens alsof hij het eng vond en dook toen met zijn snuit het water in, en ging toen rondjes lopen, net of hij wou gaan rollen. Ik lachte me ziek en mijn zusje kon zich weer met moeite óp haar paard houden (Vol kan ook wat van dat gegein). Mijn vader was geloof ik de enige die het niet zo snapte. Na dat geintje zat Hercules voorop die heen en weer over een 5m breed pad crosste. Joop wilde dolgraag inhalen, maar werd elke keer bijna geplet, dus bleef hij er maar achter. Tot hij zijn kans schoon zag en opeens met een sprintje er voorbij zoefte. Weer geweldig gelachen omdat hij dat op zo'n clown-ige manier deed. Echt, alles wat hij deed was uiterst hilarisch. Hij ging ook opeens stilstaan voor een plas, en ja, ik moest erg mijn best doen om niet ín de plas te rollen.
Ook erg gelachen met het draven, Joop moest en zou voorop, en toen ging hij keihard draven (wat hij al een tijdje niet meer doet vanwege zijn zielige hoeven). Ik kon niet meer normaal blijven zitten, en de anderen kwamen er keihard achteraan gedraafd. En dan knoerdhard over paadjes waar de takken je om je oren vliegen. Gelukkig stopte hij niet in een keer voor een plas, want dan had ik er geheid in gelegen!
We hebben zelfs gegaloppeerd (en ik heb het overleefd). Dwars door de plassen, waarbij mijn vader de kluiten van Joop om z'n oren kreeg, en mijn zusje kreeg een modderdoop van Hercules (Voltrack kroop in zijn kont, en dus kreeg mijn zusje de volle laag). We hebben heel wat modderpoelen overwonnen, en ik heb geweldig gelachen om Joops idiote gedrag. Mijn zusje zat namelijk ook de hele tijd: aaaah, kijk dát dan. En dan keihard lachen. Met het uitstappen hebben we stapwedstrijd gehouden, die Voltrack won. Dat is echt maf om te zien, want hij heeft zo'n smal kontje, en dan maar keihard stappen en ongeïnteresseerd kijken. En Joop maar suf erachteraan stappen. Thuis hebben we ook nog wel wat afgelachen. Mijn zusje ging samen met Jopie en Hercules een rollenspel doen terwijl ik Voltrack uitmestte. Naja, en Joop maar raar kijken.
Daarna hebben we Joop mijn petje nog opgezet (was helemaal nat). En dan waar normaal mijn staart/knot zit zijn oor. En maar suf kijken. Voltrack was nóg grappiger, want die ging met zijn oren bewegen (naar voor, naar achter), en toen viel het petje over zijn oog. Je had m moeten zien! Hercules vond het niet zo'n succes, maar die is ook kopschuw.

Nog een grappige theorie van mijn zusje: Joop zat van te voren heel lief te knuffelen en heel schattig te kijken. Zegt ze: ja, hij wil niet naar buiten met dit weer, dus daarom doettie lief, dan krijg je medelijden met m.

Morgen gaan we een lange rit (3 uur) doen, kijken of Joop dan nog zo maf is. *LOL* Vork

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 15:22

Heerlijk zo'n verslag. Wat mis ik het buitenrijden dan met julius. Die wilde absoluut niet door plassen en zag een bos met plassen als een springparcours.

Ben benieuwd wat je morgen gaat meemaken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:19

ben blij dat ik er niet bij was Laudine want dan had je me op kunnen vegen lag nu al achter de pc in een deuk.

Lees graag dat soort verhalen dus als je nog meer te vertellen heb lees ik het graag.

geef de drie kanjers maar een knuffel van me morgen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:03

Als ik dit soort verhalen lees, dan MOET ik gewoon naar stal!

Die gekke Haflinger die ik een hele tijd gereden heb had ook altijd van die malle fratsen in een nat bos.
Was ik nietsvermoedend aan het stappen, beetje de lekkere bosgeur op aan het snuiven enzo, trok die mafkees er ineens in rengalop van tussen, terwijl hij ook nog keihard bokte met z'n neus op de grond. Gigantische plassen op het pad, de rand van het pad 30 cm hoger en stikvol bomen (kan je hebben in het bos...).
M'n Linkervoet raakte vast in de beugel, de rechterbeugel was ik kwijt, m'n cap lag thuis in de kast, en meneer bleef maar springen en langs al die bomen af racen. Aan het eind van het pad was een T-splitsing, ik was nog steeds m'n beugel kwijt, Thijs was nog steeds aan het rennen en er stonden van die witte betonpaaltjes langs het andere pad om het fietspad af te schermen. Ik had al helemaal visioenen dat Thijs de bocht niet zou halen, bovenop mij zou vallen, op het betonnen fietspad en tegen zo'n betonnen paaltje, maar we kwamen er toch heelhuids door en 100 meter verder kon ik hem eindelijk, eindelijk stilzetten. En toen vloog m'n sleutelbos, die ik anders nooit meeneem, uit m'n zak. GRR, kon ik er nog af ook. En niet meer erop, want dan ging die idioot er weer vandoor.
Gelukkig hoefden we niet meer zover te lopen naar huis. Het knullige was alleen dat ik jarig was. Nou Thijs, fijn cadeau! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers