Probleem met inloggen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 09:59

Ik heb sinds 2 weken een probleem met inloggen.
Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar ik wordt er nu een beetje naar van:
Ik moet bijna daagelijks opnieuw inloggen.
Nog vreemder is dus steeds dat mijn gebruikersnaam steeds Sanderijn is.
Vanmorgen kwam ik zelfs online als sanderijn.

Sanderijn is hier wel achter de computer geweest maar de laatste keer was 27 oktober met de hengstenkeuring.
Nog lastiger is dat ik van iedereen die hier achter de computer in gelogd is geweest ik alleen de naam maar hoef in te vullen of ik krijg automatisch het wachtwoord eronder.
Ik kan dus inloggen als Akerna, Sanderijn, Ineke2 en als Piggy.
(doe het niet heb het alleen even getest)

Goed okee fijn maar iedereen kan dus ook onder mijn naam in loggen en mijn pb's kijken vanaf deze pc.
Nou komt er hier niet zoveel volk achter maar hoe zit het mensen die vanuit de bieb/school bokken?
Ik heb gisteravond gebokt, niet uitgelogd en gistermiddag moeten inloggen.
Begon ik vanmorgen te typen stond ik toch als Sanderijn ....
ben ik de enige met dit probleem?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:14

Heeft te maken met 2 dingen:
- Op je PC staan wat 'cookies' die je o.a. je username onthouden en die (m.b.v. een session) aangeven dat je ingelogd bent. Het kan soms in phpBB voorkomen dat die cookies een beetje de kluts kwijt raken waardoor wat vage inlog problemen ontstaan. Delete dus even al je cookies die je van Bokt hebt.
- IE onthoudt automatisch begruikersnamen en wachtwoorden als je ze intiept. Daardoor hoef jij nu maar een deel van de naam in te tiepen en dan vult IE zelf het wachtwoord in. Hier kan ik niets aan doen, zal je zelf even in de opties moeten rommelen om die usernames/passwords te deleten..

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:49

Toen ik thuis problemen met de PC had, heb ik bij de bieb zitten bokken. Ik heb toen wel keurig uitgelogd, maar blijven er dan ook nog cookies achter? Ik heb geen bevoegdheid om de cookies daar te verwijderen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:06

Bij het uitloggen blijven er wel cookies achter maar je session wordt weggegooid. Als iemand naarna op die PC naar http://www.bokt.nl gaat wordt dus wel je naam automatisch ingevuld (want die staat nog wel in een cookie waarschijnlijk) maar verder niets.. Dus gewoon uitloggen op die PC is voldoende.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:20

Als ik op de VU ga bokken hoef ik niet in te loggen, dat gaat automatisch, net als thuis. Ook al log ik wel uit, ik hoef de volgende keer niet in te loggen. Terwijl dit toch 'publieke' computers zijn, dus echt heel blij ben ik er niet mee.

Of heeft dat er mee te maken dat ik daar een eigen Home dir heb, waar volgens mij ook alle cookies in terecht komen?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:34

Jep Haha!

Haha, anders zou iedereen zo als iedereen in kunnen loggen.. Lijkt me niet fun Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 15:19

En hoe verwijder je eigenlijk je Cookies?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 16:16

haha goede vraag Steef Lachen

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:23

Als je Internet Explorer 6 gebruikt, is er een knopje voor bij "internet opties" (menu "extra")
Anders moet je geloof ik ff kijken bij temporary internet files.