Dienstmededeling: Email adressen en wachtwoorden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 22:06

Even twee dingetjes. Eerste is dat de wachtwoorden die de meeste mensen op Bokt gebruiken nogal, eeeh, slecht zijn.. Tweede is dat het belangrijk wordt dat het email adres dat je ingevuld hebt ook echt werkt..

Wachtwoorden
Jullie hebben bij het aanmelden een mail van Bokt gekregen met jullie naam en wachtwoord, als je daar op reageert zie ik dus jullie naam/wachtwoord en regelmatig schrik ik daar nogal van. Echt ontzettend veel mensen waarvan je het wachtwoord in 2 of 3 pogingen kan raden. Voor de bescherming van Bokt maar vooral ook van jullie zelf even wat tips.

Wat moet je vooral niet doen?
Gebruik NOOIT een deel van je gebruikersnaam.
Gebruik ook nooit de naam van je paard, hond, kat, man, vriend of andere gemakkelijk te raden namen.

Er zijn wel meer dingen die nogal not done zijn maar bovenstaande zijn wel de belangrijkste.. Ik snap wel dat mensen dat doen, het is namelijk makkelijk te onthouden, maar het is ook ERG makkelijk te raden op die manier Knipoog

Wat moet je dat wel doen? Gebruik liefst geen namen of bestaande woorden. Mix wat cijfers of leestekens door je wachtwoord. Gebruik hoofdletters en kleine letters door elkaar heen..

Probleem van bovenstaande tips is dat het erg moeilijk wordt je wachtwoord te onthouden. Wie onthoud er nu iets als H1n3mJWt0! ?

Is makkelijk te doen met een simpele truc Lachen
Belangrijkst is dat je een zin neemt als wachtwoord en van die zin neem je telkens de eerste letter. Voorbeeldje:

Het is niet echt moeilijk je wachtwoord te onthouden

Daar pak je dus telkens de eerste letter van en dan krijg je:

hinemjwto

Op zich al een prachtig wachtwoord. Voordeel van dit soort wachtwoorden is dat iemand ook niet over je schouder mee kan kijken als je het wachtwoord intiept. Of ja, ze kunnen wel kijken maar ze onthouden het nooit. Dat is wat anders als je 'zwartje' in aan het tiepen bent Haha!

Anyway, om je wachtwoord nog wat sterker te manen (eventueel) kan je wat letters door cijfers gaan vervangen..
E wordt 3
i wordt 1
o wordt 0
S wordt $
a wordt @
x wordt )(

be creative Lachen Verder gebruik je ook nog wat hoofdletters en binnen de kortste keren heb je iets als:
H1n3mJWt0!

Makkelijk te onthouden, onmogelijk om te raden..


Ok, dat was punt 1 Haha! Door naar punt 2


Wachtwoorden
Er zijn redelijk wat mensen die geen of een ongeldig email adres hebben ingevuld. Als we binnenkort over gaan naar een nieuwe versie van de forum software mag dat niet meer. Een geldig email adres is dan verplicht. Geldig wil hier zeggen dat je het zelf kan lezen, het kan dus eventueel een Hotmail (:r) adres zijn...
Zorg er dus nu alvast voor dat je email adres klopt, dat kan je een hoop problemen en ergernissen besparen als we over gaan naar de nieuwe software.

Ok, dat was het weer voor deze keer Lachen Weer een veel te lang verhaal geworden Frusty Haha!

Doe er wat leuks mee..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 22:38

Mijn wachtwoord is toch niet makkelijk te raden? Schijnheilig

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 23:16

Geen idee. Ik kan jullie wachtwoorden niet zien.
Of ja, kan wel:

mysql> select username, user_password from users where username = 'Felice';
+----------+----------------------------------+
| username | user_password |
+----------+----------------------------------+
| Felice | af6fd0b8ec82baffa8189e0aec2748b0 |
+----------+----------------------------------+
1 row in set (0.03 sec)


Maar ja, daar zie ik dus niet zoveel in Lachen M.a.w. de wachtwoorden staan gecodeerd in de database.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:13

Oh oooohw ik ga hem maar snel veranderen Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

[edit] Heb em veranderd, raad em nu maar eens Bart Schijnheilig Haha! [/edit]
_________________
Die asielzoekers zoeken helemaal geen asiel,
maar gewoon een plekje om te leven.
Loesje.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: paardengek!!! op 2001-12-01 00:16 ]</font>

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:15

1 vraagje.. als jij de wachtwoorden van mensen hier op Bokt NIET kunt zien.. omdat ze gecodeerd worden.. hoe weet je dan dat de wachtwoorden slecht zijn??? Schijnheilig Verward

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:20

Citaat:
Op 2001-11-30 22:06, schreef BartVB:
<b>Jullie hebben bij het aanmelden een mail van Bokt gekregen met jullie naam en wachtwoord, als je daar op reageert zie ik dus jullie naam/wachtwoord</b> en regelmatig schrik ik daar nogal van.



Lezen Haha!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 09:34

EUHM...hoezo die van mij makkelijk, hoe kom je daar nou bij ! Schijnheilig
Hij is zo makkelijk, niemand die dat raadt..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 09:39

Hoe kan je je wachtwoord dan veranderen? Verward

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 10:16

Via je profiel kan je je password en je email adres veranderen:

http://www.bokt.nl/forums/bb_profile.php?mode=edit

Oh ja, nog iets.. Als je iets niet hebt (ICQ, homepage, etc) vul dan aub niets in. Een hoop mensen die dan maar 'heb ik niet' of '.' of '' iinvullen Verdrietig Die vakjes zijn optioneel, kunnen dus gewoon helemaal leeg blijven...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:01

oops
snel mijn wachtwoord veranderd Schijnheilig
nu raden ze het hopelijk niet meer

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:40

Citaat:
+----------+----------------------------------+
| username | user_password |
+----------+----------------------------------+
| Felice | af6fd0b8ec82baffa8189e0aec2748b0 |
+----------+----------------------------------+


Haha wat een grappig paswoord. Maar zo typ ik hem niet Haha!

[edit:BartVB]Kwoot ingekort[/edit]
_________________
We're the children of the sun...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-12-01 12:49 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:53

Wat ook werkt: is gewoon een ontzettend dom woord nemen: tafel, bed, stoel. Dat gaan de meesten niet hacken, en als je er dan nog wat cijfers en uitroeptekens doormixt dan is het bijna niet te doen (of je moet er een programma voor hebben). En met zulke woorden kun je ook heel veel combineren (tafel wordt tafeltje, tafel! Tafell, table, etc). Voordeel is dat je het makkelijker onthoud dan dat hinemjwto (ofzo), of je moet weten waar het voor staat (afkorting voor iets, oftewel een ezelsbruggetje).
En regelmatig je pw (password) veranderen is ook handig, je begint met tafel en je verandert het in alle andere dingen taf3l, taf#l... etc. Ben namelijk niet zon held in t onthouden van pw's die ik nooit gebruik (bokt bijv, heb regelmatig een paar keer moeten proberen toen ik opeens meer moest inloggen), maar ik weet dan wel waar ik het ong moet zoeken. Pling

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, Afanaisa91, Dyphusion, Eapy, Facebook, Love_Rosie, lynnXtubbie, MyWishMax, SJP, vevina, x_Jeanine_x, Zebrastreep en 50 bezoekers