"Rijtechnisch commentaar" op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

"Rijtechnisch commentaar" op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 18:23

Ik kwam net deze mod-opmerking tegen in een HAW-topic van iemand die vol trots foto's van haar nieuwe aanwinst laat zien:

Neonlight schreef:
Ik heb zojuist 3 pagina's offtopic berichten verwijderd. HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar en niet om te zeggen hoe mooi het paard is of om succes te wensen. Hier hebben we de pb voor. Lachen
Verder offtopic reacties worden zonder notitie verwijderd.

Hier zakt me de broek toch echt van af. Dat oneliners niet zijn toegastaan, dat is me bekend, maar mag ik iemand ook al niet meer feleciteren met een mooie nieuwe aanwinst en haar daar veel plezier en geluk mee wensen?
Ik vind dit wel erg ver gaan hoor!

Ilsemarie

Re: "Rijtechnisch commentaar" op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:26

eerlijk gezegd vond ik het ook wel apart... je mag iemand niet afzeiken, maar als je niets dan complimenten hebt mag dat ook niet. Dus eigenlijk kunnen er alleen reacties komen op topics waar slecht in gereden word want dan heb je rijtechnisch commentaar te melden. Maar dan begeef je je alsnog op het gevaarlijke pad want commentaar moet ook weer niet te vaak herhaald worden...

misschien kunnen ze beter de berichten op HAW niet meer meetellen als deze regeling is omat ze bang zijn dat mensen 'sprokkelen'..

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:27

Volgens mij tellen de berichten op HAW al niet meer mee.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:27

groot gelijk karin, ze hebben liever dat we elkaar afkraken op rijtechnisch gebied met een ban tot gevolg dan dat we iemand veel succes wensen met een nieuw, mooi paard.
jaja, ksnap de logica Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:28

Als er geen commentaat gegeven kan worden of het niet de bedoeling is van dat topic dan moet het in ITP. Daar kan je dan wel dat soort reactie's plaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:29

Ik snap het op zich wel. Je kunt immers ook gewoon een pb sturen met felicitaties oid. HAW is voor rijtechnisch commentaar, en met felicitaties kom je dan niet ver Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:31

maar mensen zeggen er wel vaak bij dat het er al netjes uit ziet bv, dan hebben zij er gewoon niks op aan te merken. En dan mga je niet reageren?

@nielsd: maar er kán wel commentaar gegeven worden,w aren gewoon rijfoto's!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:33

Ik heb net verschillende HAW topics bekeken, maar ik zie niet wat je bedoelt.

Overal wordt gezegd dat het zo'n leuk paard/pony is. ( zonder verder hippisch commentaar.....)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:37

Goh en als een mod 5 pagina's lang alleen maar GEEN rijtechnish commentaar krijgt maar alleen complimentjes etc. wordt er niks van gezegd Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:41

Dat vind ik ook raar. Het is toch ook leuk om te horen te krijgen dat het er gewoon mooi uit ziet? Ik rijd western en ik kan geen commentaar geven op dressuurfoto's van hoog niveau. Maar ik vind het wel leuk om te zeggen dat ik iets er mooi uit vind zien. Via PB ga ik niet complimentjes geven

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:42

Hihi je hebt gelijk x_Marr Nagelbijten / Gniffelen
Maar even serieus: is dit echt zo? Mag je geen complimentjes meer geven en succes wensen?
Dat zou toch wel heel sneu zijn als je alleen maar met commentaar mag reageren.
Als alles er top uitziet en je het een goede combinatie vind mag dat toch gezegd worden lijkt mij?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:43

sympie schreef:
groot gelijk karin, ze hebben liever dat we elkaar afkraken op rijtechnisch gebied met een ban tot gevolg dan dat we iemand veel succes wensen met een nieuw, mooi paard.
jaja, ksnap de logica Huilen

nee hoor, want dat mag ook niet. je mag alleen maar opbouwende kritiek geven. maar iemand afzeiken om de omgeving mag wel weer;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 18:43

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:46

Ook in dit topic wordt dezelfde opmerking gemaakt: [HAW] nieuwe aanwinst, Banshee's broertje! en eerlijk gezegd vind ik het wel terecht.
Tja, voor commentaar als "gaaf paard" kun je ook bij ITP of per pb terecht natuurlijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:47

Inderdaad Nielsd en Cayenne.
Ik wil als eerste even op [HAW] Welkom op Horses at Work - gewijzigd 5 juni 2006 wijzen, en dan met name de richtlijnen en de motivatie en toelichting.
HAW is nog altijd niet voor reacties als "mooi paard". Bovendien zijn oneliners niet toegestaan. De reacties die verwijderd waren waren ook oneliners (oke, sommige hadden "mooi paard, gefeliciteerd" op 2 regels gezet, maar dit beschouwen we ook als one-liner), en bovendien voldeden de reacties niet aan de richtlijnen van HAW.
Wil de TS een topic waar deze reacties gegeven worden, dan moet ze ander soort foto's maken en op ITP posten. HAW is hier gewoon niet voor bedoelt.

Op dit moment lopen er meerdere topics die min of meer op felicitatietopics lijken. Daar zijn inderdaad berichten uit verwijderd en is er een mod-opmerking in gemaakt.
Zijn er meer topics waar zulke reacties gegeven worden, jullie staan vrij om daarvoor op de TeM-knop te drukken. Lachen

Tenslotte nog een reactie op het afkraken. Wij willen absoluut niet alleen maar afkrakende reacties zien. Er is nog altijd een groot verschil tussen positief opbouwende rijtechnische tips en afkraken. Bovendien kan er in rijtechnisch commentaar ook de positieve dingen meegenomen worden.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:47

Groot gelijk Karin, ik vind het ook heel vreemd. Ik vind de regeltjes hier op Bokt voortaan wel heel flauw worden hoor, het is toch geen kleuterschool hier? Dat smilies e.d. niets toevoegen ok, maar Annemarie is retetrots op haar nieuwe paard, als mensen dan een complimentje willen geven is dat toch alleen leuk voor haar? Anders moet er misschien maar een huiskamertopic komen voor foto's, 'Wat vind je van mijn paard' of zo Haha!

Rijtechnisch commentaar wil ik van mijn instructrice en, no offense, niet van mensen die dat vanachter de computer intikken, waarvan ik niet weet hoe (on)kundig ze zijn. Bovendien verzandt dat vaak in zo'n tig keer de herhaling van hetzelfde commentaar, daar heb je ook niets aan.

@Nielsd, dit paard was aan het werk, dus naar mijn idee is het dan niet voor ITP want daar horen geen rijfoto's.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 18:48

Cayenne schreef:
Ook in dit topic wordt dezelfde opmerking gemaakt: [HAW] nieuwe aanwinst, Banshee's broertje! en eerlijk gezegd vind ik het wel terecht.
Tja, voor commentaar als "gaaf paard" kun je ook bij ITP of per pb terecht natuurlijk.

Tja, dat is dus meten met twee maten...
Verwijder het bij iedereen of laat het bij iedereen staan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:49

Als een mod nou alle tijd van de wereld had, dan zou het misschien bij iedereen verwijderd kunnen worden. Helaas ( Clown ) zijn mods ook nog steeds mensen, dus zal dat misschien niet altijd mogelijk zijn.
Ik denk dat het vooral om het idee gaat dat een topic 5 pagina's lang wordt volgespamd met felicitaties, terwijl het topic voor rijtechnisch commentaar is bedoeld. Waarschijnlijk ook door TS zelf, anders was er wel een ITP topic geopend.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:50

Neonlight schreef:
Inderdaad Nielsd en Cayenne.
Ik wil als eerste even op [HAW] Welkom op Horses at Work - gewijzigd 5 juni 2006 wijzen, en dan met name de richtlijnen en de motivatie en toelichting.
HAW is nog altijd niet voor reacties als "mooi paard". Bovendien zijn oneliners niet toegestaan. De reacties die verwijderd waren waren ook oneliners (oke, sommige hadden "mooi paard, gefeliciteerd" op 2 regels gezet, maar dit beschouwen we ook als one-liner), en bovendien voldeden de reacties niet aan de richtlijnen van HAW.
Wil de TS een topic waar deze reacties gegeven worden, dan moet ze ander soort foto's maken en op ITP posten. HAW is hier gewoon niet voor bedoelt.

Op dit moment lopen er meerdere topics die min of meer op felicitatietopics lijken. Daar zijn inderdaad berichten uit verwijderd en is er een mod-opmerking in gemaakt.
Zijn er meer topics waar zulke reacties gegeven worden, jullie staan vrij om daarvoor op de TeM-knop te drukken. Lachen

Tenslotte nog een reactie op het afkraken. Wij willen absoluut niet alleen maar afkrakende reacties zien. Er is nog altijd een groot verschil tussen positief opbouwende rijtechnische tips en afkraken. Bovendien kan er in rijtechnisch commentaar ook de positieve dingen meegenomen worden.

Toch heb ik ook wel door dat het paard er beter wat met het neusje uit kan lopen als reeds 20 mensen dit hebben gezegd Knipoog
Mogen ze dan alleen dit zeggen??? (goed klinkt heel arrogant en ik zeg niet dat dit zo is, maar stél dat er verder niets op aan te merken is, moet iedereen dan maar gewoon niks meer zeggen?)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 18:52

Citaat:
# HAW is alleen bedoeld voor werkfoto's die geschikt zijn voor rijtechnisch commentaar. Zowel de openingspost als de reacties dienen betrekking te hebben op het rij/men/longeer(etc)-technische deel.

Dit is één van de regels op HAW.

Als je dan kijkt naar het stukje wat ik vet gemaakt heb zou je , strikt genomen, het topic dus zelfs moeten sluiten, deze foto's zijn dusdanig slecht van kwaliteit dat commentaar geven bijna niet mogelijk is. Ja, dat het paard te diep komt, maar dat hoeft ook niet 75x gezegd te worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:53

Als ze het zien, zullen ze het vast verwijderen in de andere topics.
Ik snap het wel en Neon zegt het ook: als je geen rijtechnische commentaar wilt en je wilt alleen horen wat voor leuk/mooi/vies paard je hebt, dan moet je geen foto's op HAW zetten. Die regel is er altijd geweest, maar nu wordt men er blijkbaar gewoon wat strenger op.

Over de commentaar: gaat er weer gewoon over hoe je het brengt. Ik heb pas nog in een HAW-topic commentaar gepost: dit en dit doe je al goed, probeer nog op dit te letten. Moeilijk is dat niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 18:55

Cayenne schreef:
Als een mod nou alle tijd van de wereld had, dan zou het misschien bij iedereen verwijderd kunnen worden. Helaas ( Clown ) zijn mods ook nog steeds mensen, dus zal dat misschien niet altijd mogelijk zijn.
Ik denk dat het vooral om het idee gaat dat een topic 5 pagina's lang wordt volgespamd met felicitaties, terwijl het topic voor rijtechnisch commentaar is bedoeld. Waarschijnlijk ook door TS zelf, anders was er wel een ITP topic geopend.

Ik weet wel dat het veel werk is, maar doe het of bij iedereen, of laat het bij iedereen staan, dat is helder en duidelijk.

Ik vind het overigens erg kinderachtig dat dit soort commentaar op een nieuw paard niet mag. Ik snap werkelijk het hele probleem niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:56

Als de regel die KarinvdM citeert écht gehanteerd zou worden, dan zou je ruim de helft van
de HAW topics kunnen sluiten of voor 75% leeg kunnen halen....
Pas het toe bij elk topic of helemaal niet, en idd als het commentaar al 50X herhaalt is
en je hebt verder geen commentaar maar wilt de combi wel succes wensen mag dit dus niet?
Dan zullen topics wel lekker gaan lopen maar niet heus... Ik krijg inderdaad een soort van
kleuterklas idee en vind het wederom de sfeer weer niet ten goede komen

Sodeletuut

x_Marr schreef:
Goh en als een mod 5 pagina's lang alleen maar GEEN rijtechnish commentaar krijgt maar alleen complimentjes etc. wordt er niks van gezegd Nagelbijten / Gniffelen

ja idd zoals deze : [HAW] Vajnic (v. Weltino) @ wedstrijddebuut

ThisIsMe

@Neonlight, als 'mooi paard, gefeliciteerd' als oneliner telt, die mogen in ITP ook niet, sorry, maar in het topic uit jouw onderschrift zie ik dergelijke reacties ook staan.......... (en voor de duidelijkheid, mij stoort het absoluut niet, maar als je daar dan over valt dan moet je dat ook consequent doen).
Ik vind de redenatie HAW is hier niet voor bedoeld wel redelijk flauwekul hoor, sorry, maar een paard wat aan het werk is hoort toch bij HAW en een paard wat in de wei staat of iets dergelijks bij ITP. Wie stoort zich er nou (buiten jullie schijnbaar) aan dat mensen een compliment uitdelen? Heb je dan liever dat er 20 keer gezegd wordt dat iemand zijn tenen niet zo naar buiten moet steken en het verder helemaal nergens anders meer over gaat, dat voegt nog veel minder toe.