Zo kun je toch niet denken?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 18:24

Vandaag kwamen er mensen voor Frummel kijken, die bied ik namelijk gratis aan, mits een goed tehuis.
Aardige mensen, en op een gegeven moment gingen ze ook ff naar Chester kijken. Chester is een hengst van anderhalf, en stond ff op stal om droog te eten (regende erg hard).
Dus die vrouw vroeg, wat doe je er al mee?
Nou, ik zeg, hij is nog anderhalf, dus ik laat m lekker de hele dag spelen, lekker kind zijn. Af en toe eens wandelen, maar meeste van de tijd loopt ie te spelen en te dollen in de bak.
Zegt ze: Jeetje meer niet?
Zou je er niet eens een zadel opleggen? Of longeren, en er eens iemand opzetten?
Ik keek haar echt aan van
Verward
Dus ik zeg, hallo hij is nog een baby hoor? Hij oogt wel groot, maar hij is t zelfde als een andere jaarling hoor?
O zegt ze, dat weet ik wel, ik zit al 34 jaar in de paarden, maar je kunt hem makkelijk longeren, en een zadel opleggen hoor, das goed voor m.
Ben ik t totaal niet mee eens, zeg ik, hij is volop in de groei, ik klim er pas op zn 4e op hoor. En tot zijn 3e doe ik niets met m, behalve eens wandelen of zo.
Nou dat vond ze maar vreemd.

Sorry hoor, maar ik vind dat dus echt een debiele gedachtenswijze.
Je gaat toch geen paard van anderhalf inrijden??
Dan ben je toch niet helemaal 100%??????????????
Frusty

Ik twijfel dus of ik Frummeltje wel bij zo'n 'paardenkenner' moet achterlaten.


DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 18:28

Die is idd niet helemaal 100 %.Ik zou Frummeltje niet aan die mensen geven hoor!

liefs layla d

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 18:31

1,5 is wel SUPER vroeg. maar zoals ik in een vorig topic ergens op bokt al zei, die 'echte' paardenkenners vinden het allemaal heel raar dat je op zn 2e nog niet longeerd.
Maarja, denk dat wij wat meer aan het poaard zelf denken.
maar DE leeftijd weet ik ook niet. ligt aan het paardje..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 19:40

Eh twijfel je nog of je jouw pony bij die mensen achter zou laten? Als ze er zo over denken, dan zou er bij mij geen twijfel zijn! NIET dus.

Ik weet niet wat de reden is dat je Frummel weg doet, maar ik hoop niet dat zulk soort mensen jouw laatste hoop zijn.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 19:41

Ja hoor??? Vaag mens zeg. Ik zou je paardje daar dus echt niet aan geven he. Weet jij het wat ze er mee gaan doen, ze is tenslotte een kenner...
Laat je hengst toch lekker jong en paard zijn?! Of niet soms. Als je nu allemaal van die dingen gaat doen zakt volgens mij z'n hele rug in.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 19:47

jeezus, volgens mij zijn die paarden van die mevrouw wel erg snel ver*****. Je zou er wel gewoon af en toe mee kunnen longeren, niet echt longeren , af en toe maar. bijvoorbeeld in stap zodat die weet dattie rondjes moet lopen, heb ik ook gedaan toen ie 1 driekwart was en nu veel profijt van. maar je moet er dan nog zeker geen zadel opleggen enzo!!!!!!!!!!! Verward

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 19:56

erreg vaag ja, ten eerste mag die pony of moet nog lekker kind zijn..
als ik jou was zou ik mijn pony daar nooit aan verkopen of wat dan ook ...

liefs kelsey

Be My Hero Paul

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 20:27

Stomme mensen, daar aan zou ik mijn pony dus niet geven. 1,5 Frusty
Waarom gaat frummel eigelijk weg?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 20:29

Was ze wel helemaal bij de tijd. Je gaat een peuter die net kan praten ook niet meteen de tafel van 10 leren?? Nee hoor, je jaarling heeft het goed bij je. Lekker mee wandelen en frutselen. Alleen maar leren wat nodig is: halster om, netjes meelopen, stilstaan (ffetjes) en poetsen en hoefjes uitkrabben. Verder lekker baby laten zijn.....

Toos paardloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 20:30

Inderdaad een beetje een vreemd verhaal......
En als ze al zo over je jonge paardje denken, dan vrees ik het ergste voor Frummel.
Wat overigens niet wil zeggen dat het helemaal fout is om een anderhalf-jarige eens een rondje aan de longeerlijn te laten lopen hoor, jong geleerd is tenslotte oud gedaan !
Maar dan bedoel ik zo af en toe eens een paar minuutjes, gewoon om een beetje wegwijs te raken, en dan ook zonder bijzetteugels etc.
Inrijden is natuurlijk helemaal uit den boze, je zou toch mogen verwachten dat iemand die "al 34 jaar in de paarden zit" dat zo langzamerhand weet Verward Verward

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 23:12

Imker, die uitleg van jou over die peuter en die tafel van 10!! Ik lag echt ff in een deuk! *LOL*
Maar zo is t dus wel.

Frummel gaat trouwens weg omdat hij t dus niet met die anderhalfjarige kan vinden.
Maar wees gerust, ik geef m niet aan die mensen mee.
Zo desperate ben ik niet *LOL*
Ik krijg echt ontzettend veel reacties, maakt het echt moeilijk.
Donja, hier op bokt, kan hem een heel goed tehuisje bieden met meerdere hengstjes, ik hoop echt dat dat wat wordt.
Lijkt me perfect.

Tsja en wat die opmerking van die vrouw betreft, ik werd er echt ff pissig van.
Zou je dr niet...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 23:57

hahahaha.... die durft zeg... wat een flapdrol !
heb medelij met die paarden die zij in die 34 jaar heeft gereden.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 10:56

UHm ik ben het gedeeltelijk met je eens maar kijk eensnaar de rensport daar beginnen ze met anderhalf 2 al een zadel en een jockey op te zetten was niet zo heel lang geleden nog op tv. Ik ga vanaf 2,5 longeren maar voor die tijd hebben onze paarden wel een keer voor de lol een dek, zadel, paarbeschermers etc. gewoon om er spelen der wijs aan te wennen, dan komt het niet allemaal in een keer voor ze. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. HEt is leuk om met een jong paard bezig te zijn en hoe meer ze in de hand komen (je ze vast zet borsteld etc) hoe liever en makkelijker ze in d eomgang worden dat is met name makkeijker als ze 3 zijn en ze onder het zadel kunnen.
Maarja dat is maar mijn mening hierover!
groetjes jeannette

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 12:00

Ik vind dat je best wel wat met een 1,5 jarigen kan doen. Spelender wijs met hem lopen hoofdsteletje eerst zonder bit. Veel 'enge' dingen laten zien maar er een zadel op leggen en erop gaan zitten gaat wel heel ver. Tenzij je een paard met een doorgezakt rug wil en mentaal er ook npg eens aan lijdt.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:16

AHA, nou snap ik waaarom die sportpaardje nooit zo oud worden! DE MEESTE zijn veelste vroeg ingereden om op vroege leeftijd HOOG te score!
STOM Frusty
Boos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:21

jeetje wat stom zeg!! ja ik hoor het ook wel eens hoor. Ik heb een paardje van 2 (en een half).

veel succes met het zoeken naar een goed tehuis voor Frummel (coole naam)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:40

Er wordt hier een ontzettend grote fout gemaakt!
de redenering dat daarom sportpaarden niet oud worden klopt niet en is slecht ondergrond. Het gaat op de manier waarom als je weet wat je doet kan het absoluut geen kwaad als je maar op de goede manier met je paard omgaat zodat het verantwoord is. Er zijn ook paarden die met de 5 worden ingereden en met de 6 z lopen dat kan dus wel volgens de meeste terwijl je met een 2.5 jarig gerust iets kunt doen je moet je niet zo vast klampen aan de leeftijd maar aan hoe een paard is ontwikkeld geestelijk en lichamelijk etc.
trek niet al te snel ongegronde conclusies!!
groetjes jeannette

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:48

volgens mij is hier al een keer een topic over geweest ??!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:47

nou frummel is niks voor die mensen
als ik jouw was, had ik mijn besluit al gemaakt
wat denken ze wel niet

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 16:51

Naja, als je dat niet weet! Vindhet ook super stom als je al zo vroeg begint! Ik zou Frummel niet aan die mensen geven als ik het zo hoor! Boos!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 22:43

Ik heb voor Frummel een leuke meid gevonden.
Ze heeft zelf ook precies zo'n hengstje, en zoekt er gezeldschap voor.
Ze heeft vele weitjes en er lopen allemaal kippetjes, ha ha ha.
Het leuke is, hij staat dan echt vak bij mijn stal!
Dus kan ik af en toe eens langskomen om te kijken!

Met Chester doe ik niet veel, alleen borstelen af en toe, vaststaan, aan de hand braaf leren lopen, en enge dingen laten zien.
Nou daar heb ik dus al mn handen vol aan!
Het is wel een enorme schat, vertrouwdt me echt volkomen, heerlijk. Lovers


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 09:02

Das leuker voor Frummel Party!!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:12

Tsk, en die zit al 34 jaar tussen de paarden?!? Verward Heb medelijden met die paarden die ze toen heeft gereden.. Scheve mond\ Tja, dat zijn de echte paardenkenners he Schijnheilig

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 22:41

Ja erg he?
Gelukkig ben ik wijzer, en hou van mn paardje. Lovers
Ik vind het veel leuker om met zo'n jong paard te spelen! Ik kan me echt prima vermaken. Ik gooi Chester los in de bak, nou dolle pret hoor!
Dan ga ik heel har wegrennen, en rent ie echt bokkend en springend achter me aan! *LOL*
En dan draai ik me in een keer om en laat m schrikken, nou dan moet je m eens zien gaan!! Cool Echt een toffe knol. Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Mark0919, sterregoud en 34 bezoekers