Eerste bosrit en een vraag voor Noord-Hollanders!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Eerste bosrit en een vraag voor Noord-Hollanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 11:36

Hallo, afgelopen zondag ben ik voor het eerst naar de bossen geweest met mijn paard, samen met drie leuke stalgenoten.
Dit was bij de Johanna's Hoeve in Castricum, het was heel erg kicken en dus zeker voor herhaling vatbaar.
Alleen het parkeren leverde een beetje problemen op, aangezien het er heel erg druk was met wandelaars, en er stonden ook nog eens twee gewone auto's geparkeerd op de speciale trailerparkeerplaatsen.
Gelukkig hadden we twee achterblijvers mee, zodat zij later de trailers konden parkeren, maar we willen niet altijd beroep op hun hoeven doen! Dus heb ik een vraagje: weet iemand van jullie een goede parkeerplaats voor twee of drie trailers waar je altijd kan parkeren?
Het hoeft niet speciaal bij Castricum te zijn, maar wel in Noord-Holland!
Of misschien hebben jullie een goede tip om ergens anders een leuke buitenrit te maken. En misschien tot ziens in de duinen! Groetjes, Ideaal.


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:41

Een stalgenoot van mij is zondag ook naar het bos geweest en die heeft haar trailer bij Manege Poelenburgh in Schoorl neergezet. Je zal waarschijnlijk wel van tevoren even moeten bellen of het kan (als ze net dat weekend wedstrijden hebben zal het bijna niet gaan denk ik) en of het goed is dat je met je paard over hun erf gaat.
Je kan er in iedergeval wel hel mooi rijden

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:08

Haffie_Lady schreef:
Een stalgenoot van mij is zondag ook naar het bos geweest en die heeft haar trailer bij Manege Poelenburgh in Schoorl neergezet. Je zal waarschijnlijk wel van tevoren even moeten bellen of het kan (als ze net dat weekend wedstrijden hebben zal het bijna niet gaan denk ik) en of het goed is dat je met je paard over hun erf gaat.
Je kan er in iedergeval wel hel mooi rijden



Ik wou het net zeggen... Lachen Heb daar zelf gereden en heb dus ook vaak genoeg het bos, duin en strand gezien daar..!! Het is er echt super! En ook qua parkeren van trailers.. dat is ook heel goed te doen.
En wat Haffie_Lady al zegt, je kan het beste eerst informeren of er geen wedstrijden zijn..!!

Liefs Aniek

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:11

Nou ben je niet tegen gekomen afgelopen weekeind... Maar je kan overal je trailer wel parkeren Heemskerkerduin kan je parkeren ruiterpad op en je rijd zo het strand op of naar de Johanneshof

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:55

Misschien ben ik je wel tegengekomen afgelopen zondag, in de buurt van Johanna's hof zijn we een groepje van 4 tegengekomen. (ik was samen met een stalgenoot en we reden allebei op een vos).

Je kan ook parkeren op de straatweg tussen beverwijk en castricum tegenover de Patatoloog, dit is een cafetaria.
Op deze parkeerplaats is meestal plaats en het is een stuk minder druk dan bij Johanna's hof, omdat er verder niets is en er zat andere plaatsen in de buurt zijn om je auto te parkeren om alleen te gaan wandelen. Er begint daar ook een ruiterpad. Dagkaarten zijn bij de patatoloog te verkrijgen.

Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 15:31

Ja, dat kan wel, we kwamen veel paarden tegen, maar ik was zo in de wolken,dat ik er niet zo heel goed opgelet hebt, misschien moeten we een soort groet afspreken, ter herkenning!! Het was echt super, hoor. Bedankt alvast voor jullie tips!! OK dan!

Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:29

Johanneshof is inderdaad een ramp met parkeren in het weekend met mooi weer. Je word er ook gigantisch vaak klem gezet. Kom je terug van een rit, staat er een auto tegen je trailer aan zodat je de klep niet eens open kan krijgen.

signor

Berichten: 90
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: anna paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:45

je kan ook naar camperduin gaan daar is altijd genoeg parkeer ruimte wij zuijn daar zondag geweest en gaan aankomende zondag weer

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:11

Haffie_Lady schreef:
Een stalgenoot van mij is zondag ook naar het bos geweest en die heeft haar trailer bij Manege Poelenburgh in Schoorl neergezet. Je zal waarschijnlijk wel van tevoren even moeten bellen of het kan (als ze net dat weekend wedstrijden hebben zal het bijna niet gaan denk ik) en of het goed is dat je met je paard over hun erf gaat.
Je kan er in iedergeval wel hel mooi rijden


Naast manege Poelenburgh is een groot openbaar parkeerterrein. Het is de bedoeling dat je daar parkeert en niet op het terrein van de manege. Check vooraf wel even op hippix.nl of er geen wedstrijden staan gepland, want dan kun je echt je auto niet kwijt. En bij heel mooi weer niet midden op de zondag gaan, want dan is het super druk met auto's daar.

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:14

Pava schreef:
Naast manege Poelenburgh is een groot openbaar parkeerterrein. Het is de bedoeling dat je daar parkeert en niet op het terrein van de manege. Check vooraf wel even op hippix.nl of er geen wedstrijden staan gepland, want dan kun je echt je auto niet kwijt. En bij heel mooi weer niet midden op de zondag gaan, want dan is het super druk met auto's daar.


Dit wilde ik net zeggen.
Het is echt een goede parkeer terrein met veel ruimte.

Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 23:37

Bedankt voor de tips en misschien komen we elkaar wel eens tegen!! OK dan!

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:40

Hargen aan zee!!! Megagrote parkeerplaats, kun je echt ALTIJD parkeren en je rijdt aan de ene kant het duin in en de andere kant het strand op Lachen

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:29

narretje schreef:
Hargen aan zee!!! Lachen



Misschien ben ik een nitwit Knipoog , maar waar is dat?

Groetjes

Dat je teweegbrengt is van meer belang dan wat je teweegbrengt (J.A. Deelder)
Neem het leven niet al te serieus. Je overleeft het toch niet. (E. Hubbard)
Don't waste time, or time will waste you (MUSE)

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:42

Grappig, je was dus in mijn woonplaats....

Als we met de trailer naar het strand gaan, gaan we meestal naar Wijk aan Zee. Parkeergelegenheid genoeg, en het strand is breder dan in castricum.

inderose

Berichten: 159
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:08

ik heb op manege heemskerk gestaan.
daar kan je meteen de bos/duinen in. en daar tegenover kan je ruim parkeren(overkant van de weg tegen het bos aan)
bij de manege kan je dagkaarten halen voor de duinen.
ik weet niet of dat nu nog zo is,maar toen kwamen er vaak mensen met trailers om een dagje het bos in te gaan.
zo kan je evengoed naar johhana's hof om daar wat te eten of te drinken terwijl je paard daar op stal staat.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:40

Hargen ligt ff voorbij Schoorl.

Je moet eerst heel Schoorl door wil je er komen maar het is er super parkeren.


Je kan ook bij ons voor parkeren bij Jos Peperkamp(bergerweg in alkmaar) je moet dan alleen nog een stuk langs de weg voor je echt bij het bos bent.
Maar alles kan in de berm en als je de rotonde voorbij bent heb je een hele brede berm met wel 3 ruiterpaadjes naast elkaar en geen last van auto's.
Mooi stuk om in te stappen en uit te stappen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:04

Bij Manege Groot in Egmond aan den hoef,vanuit daar kun je alle kanten op,heerlijk door duin richting strand of Johanna`s hof en daar je paard stallen om zelf een lekkere pannekoek of iets dergelijks nemen om even bij te tanken,of een rit in het heiloor bos.
Maar ook vlakbij Johanna`s Hof richting strand is een mega groot terrein waar je je auto en trailers kwijt kan daar is ontzettend veel ruimte.
Succes!

Vaarwel grote vriend

Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 22:37

Waar precies bedoel je dan, Patrice, tegenover de camping Bakkum of bij het strand? Egmond aan de hoef is ook een goeie!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:53

Hai ideaal (brr ik ben zo slecht in uitleggen) je volgt het fietspad vanaf Johanna`s Hof wat richting strand gaat en dan is er ergens aan de linkerkant dat grote terrein wat ik bedoel,maar vanuit egmond aan den hoef heb je de beste keus vind ik.
Hoop dat het iets duidelijker is hihi.

Vaarwel grote vriend


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, GoogleAdsense, Ubermetrics en 138 bezoekers