nog meer autoleed: V-snaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 00:01

Ik moest net ff met de kat naar de dierenarts. Is vlakbij, maar het regende en dan met zo'n kat in een mandje op de fiets... (ja, met de handdoektruc heb ik haar er in gekregen, ze is nu nog beledigd!). Afijn, ik ging daarom met de auto en toen ik bij de dierenarts wegreed hoorde ik een raar geluidje vlak onder de motorkap. Een soort combinatie van een band die heel langzaam over een nat wegdek schuurt en een vogeltje dat voortdurend fluit.

Heb het net aan Maartje voorgelegd (Jura dus, onze auto-expert Knipoog ) en volgens haar zou het de V-snaar kunnen zijn. Die gaat wel vaker piepen met koud weer, maar het is niet ernstig, je kunt er gewoon mee rijden. Ik bel morgen mijn vader nog ff, die heeft ook meer verstand van auto's dan ik, maar misschien hebben jullie nog ideeën? Dan kan ik die morgen ook als suggestie aan m'n vader voorleggen...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:02

Het zou heel goed kunnen! Is echt een rotgeluid!! Scheve mond\ Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:03

gewoon ff vervangen, zo'n snaar kost maar 20 piekies of zoiets.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:03

He hallo, straks heb ik het gedaan als het iets anders is! *LOL*

Het was zomaar een idee! Schijnheilig Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:04

Als die V-snaar het niet de hele tijd doet (dus bij elke keer optrekken, maar alleen bij koud weer) lijkt het mij idd ook geen probleem. Het wordt link als hij het de hele tijd blijft doen. Op die manier hebben wij een keer de motor van onze auto op één of andere manier opgeblazen (vraag me niet hoe, maar het gebeurde!). Lijkt me dus idd maar even verstandig om je pa om hulp te vragen! Good luck!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:05

huhhhhhhhhh,
mijn vsnaar is vervangen bij de laatste apk, 600 piekies....maar misschien vergis ik me en was het een andere snaar??? IK heb trouwens een ouwe automaat dus misschien dat dat het verschil verklaart...En de mijne heeft geen gekke geluiden gemaakt, maar was wel heel erg afgesleten!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:08

ik denk dat dat je distributieriem geweest is daan Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 00:10

Ik moet morgenochtend nog wat boodschappen doen, een beetje verder weg, dus ik zal eens opletten of het geluid weggaat als de motor warm is. Hoop dat het inderdaad gewoon een luie V-snaar is zonder dat het veel gevolgen heeft. Ik moet dit weekend nog wel zo'n kilometertje of 250 rijden en ik wil niet door de ANWB van de weg gehaald worden...

[Edit] Lees net iets over een distributieriem. Toevallig is die er vorige week net nieuw in gezet. Kan het zijn dat die misschien aansleept? Maar dat ding zit toch niet ergens in de buurt van de motorkap? Want daar komt het geluid vandaan. Verward
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-30 23:13 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:12

Je kan de ANWB ook gewoon bellen als je lid bent, dan komen ze gratis kijken en hem maken! Knipoog

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:16

Ja hoor, de distributieriem zit als ik het goed heb in het motorblok zelf. Daarom kost het ook zoveel om zo'n ding te vervangen. Een groot gedeelte van het blok moet dan volgens mij uit elkaar worden gehaald.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 00:19

Dat is dan duidelijk: paps bellen, want die heeft hem er in gezet... Haha!

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 01:41

Een set snaren (2 dus) voor vrachtwagens kost 19 gulden. Dus voor een auto zal het ook zoiets zijn.

Het is zeer belangrijk dat je bijhoudt wanneer je snaren zijn vervangen (in auto's moet dat ook op de motor te lezen zijn) want je moet het om de zoveel 1000 km of een bepaalde tijd vervangen.

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 10:07

Onze auto doet soms precies het zelfde, vet irritant is dat gepiep. moet me vader hem maar ff na laten kijken ofzo Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:07

bij mijn zus was er ook iets met de distributietoestand en die maakte wel een gek geluid, maar reed daarna ook niet meer.... Huilen ik dacht toch echt dat het bij mij iets met de vsnaar was Verward maar 20 of 600 gulden...dan zal het toch wel niet. Heb dat ding gezien was een zwart rubberachtig ding met veel profiel, wel groot ...maar goed het is inkiddels wel duidelijk dat ik in ieder geval geen verstand van auto's heb...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:22

mijn V-snaar vindt het allemaal ook niet leuk meer!
heb vanmiddag een nieuwe gkocht, idd NLG 18,48, dus de moeite niet echt!

Pa gaat hem er morgen in gooien en klaar is klara!

Die 20 piek heb ik er graag voor over om niet voor l*l te rijden!! zoooooooo genant, dat gegil!!!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 01:23

Kapotte v-snaar kan je accu leegtrekken waardoor je straks een keer stil staat en niet meer wegkomt.
Als je distributieriem knapt, kun je je motor in de soep rijden, tenzij je mazzel hebt. Hangt van motortype af. Nieuwe v-snaar is erg goedkoop, vervangen is ook niet veel werk. Maakt snerpend geluid als hij kapot is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 19:06

Echt snerpen of loeien is het niet, het is meer alsof er een vogeltje constant zacht zit te fluiten. Ik hoor het ook alleen bij het starten, na een minuut of 2 is het weg. Heb mijn vader gesproken en volgens hem zou het de v-snaar kunnen zijn, maar ook een lagertje dat niet helemaal goed zit. In ieder geval niets om me zorgen over te maken, hij had vorige week die v-snaar nog bekeken en daar was niets mis mee. Moet nu alleen oppassen dat het-lampje-van-het-water niet gaat branden en opletten of mijn auto geen water verliest, want dan is het dus wel mis. Volgende week kijkt-ie hem weer na, ik wacht het onderzoek dus wel af. Lachen

Maar idd, 20 piek voor zo'n v-snaar valt erg mee!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:07

karin ben je geen lid van de ANWB ?

als je het niet vertrouwd kan je die gewoon bellen en dan komen ze zo kijken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 19:10

Yep, ik heb het complete pakket van de ANWB (erg handig als je geen zak verstand van auto's hebt). Dus als ik het echt niet meer vertrouw, dan is een belletje naar de ANWB zo gedaan!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:52

Ik heb 3 weken terug mijn V snaar en Distributie riem laten vervangen F 300,-.
Van de week maakte dat koekblik een herrie en de dag erna wou hij niet starten, tenminste niet bij mij.
Mijn collega kreeg hem aan de praat en toen weer dat takke geluid,hij zei gelijk dat het de V snaar was(zat te los volgens hem).
Ik naar de garage en daar zeiden ze het ook. Komt omdat hij net nieuw was. Ze hebben hem even netjes aangedraaid voor mij en nu is alles weer goed.
Ik denk dat je het beste gewoon ff langs kunt gaan.

SED
Berichten: 14
Geregistreerd: 03-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 01:23

Een "fluitend vogeltje" dat klinkt als een defecte waterpomp. Een te strak afgestelde v-snaar zorgt voor een grote belasting van de lagers waardoor die snel slijten.
Goed in de gatyen houden en kijken of er geen waterplasje onder de wagen ligt.
En inderdaad je temperatuurmeter in de gaten houden.
Schijnheilig