les gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

les gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 15:48

Vandaag weer les gehad, het wordt mischien saai om te lezen, maar we zijn weer verder gegaan met het schakelen.
Ze gaf eigenlijk bijna helemaal geen protest en ik kon er lekker aan blijven rijden.
Eerst de stap, ze begint dan wat overhaast, mooi contact maken en dan ontspant ze, kan ik haar in de hand stellen en mooi op lengte basis tempo stappen.
In dat basis tempo, met die hals op lengte, een beetje schouder voor en dan weer een beetje schakelen.
Dit zelfde verhaal eigenlijk ook in draf.
Op een gegeven moment moest ik alle tempo wisselingen, terug en naar voren proberen precies hetzelfde uit te smeren.
En (daar ga ik vaak de fout in) als ik bijvoorbeeld terug rij in draf... wáchten met bijvoorbeeld aantikken, tot zij de 'fout' ingaat (in stap valt)
Hierdoor ging zij snappen wat de bedoeling was en bleef ze op mij wachten en kreeg ze veer *wow*
Ze pakte het zó super aan, ik zat er echt met een big smile op.

Het was voor haar geloof ik spielerei, toen ze eenmaal doorhad wat de bedoeling was, werkte ze ook echt mee en was me soms te snel af, omdat ze het eigenlijk al beter aanbood dan dat ik verwachte!

Ik kijk alweer uit naar mijn volgende les (over 14 dagen) die langere periodes er tussen, doen ons erg goed, dan gaan we niet te snel.


Ook ga ik de komende tijd een lesje op vreemd terrein rijden.
Mijn instructeur wil wel mee, moet ik alleen een ander terrein en vervoer (trailer) regelen.
Maar dat moet te doen zijn!

Afbeelding

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:50

Leuk verhaal Lachen, fijn he als de les zo'n goed gevoel geeft !
Zo te horen kan je er echt wat mee, en kan je dit weer lekker uitbouwen tot de volgende les!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:39

Fijn dat het goed gaat! Ik vind het ook heel verstandig dat je niet te snel wilt!
Ga zo door OK dan!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:41

Hey wat goed! Lachen
Jullie zijn helemaal over jullie begin dipje heen he?!

Ik les normaal gesproken ( Schijnheilig ) ook altijd 1x in de 14 dagen en mijn zus ook. Op deze manier heeft paard wel elke week les maar wij zelf niet.
Zo heb ik genoeg tijd om dingen zelf te proberen en te oefenen, bevalt mij ook goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:47

Wat leuk dat het zo goed gaat Lachen. Een trailer kan ik niet voor je regelen, maar een terrein wel .

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:57

Leuk is dat he.... profijt halen uit je lessen
Ik kreeg afgelopen week ook complimenten van mn instructrische.... Heerlijk is dat.. geeft je echt een gevoel dat je het ergens voor doet Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 18:12

Ik ben zo enorm trots op haar! Haha!
Antoinette, ze wil nog wel eens in protest gaan, maar eigenlijk hoe minder daar aandacht aan geschonken word en hoe 'eerlijker' er gereden wordt, hoe meer ze mee gaat werken! Vandaag heeft ze me wel heel erg verrast hoor! En volgens mij mijn instructeur ook, hij had echt zoiets van:... eh.. ok, dan gaan we nog een stapje verder en kijken hoe ze dat aan/oppakt.. En dat ging ook goed!
Toen was het van : klaar is klaar!

Lovely: dat terrein gaan we zeker een keer gebruik van maken hoor! Lachen

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:17

Goh, wat goed joh!
Veel succes verder

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:27

Leuk dat het goed gaat! Iig veel succes en plezier nog verder Lachen

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Cjuan, Isa_Sofie, M1994, pol013 en 149 bezoekers