Jippie's (konijntje) pootje is lam.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Jippie's (konijntje) pootje is lam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 09:29

Gisteravond zag ik in ene dat bij een van mijn konijntjes haar pootje lam erbij hing. Dus hup meteen naar de da waarschijnlijk niet gebroken maar wel dik, warm en erg pijnlijk. Nu 2 x per dag spuitje met pijnstiller met roosvicee erdoor voor de smaak anders haat ze mij zo denk ik. En ook nog een goedje (iets voor de spieren van vsm) door het drikwater wat niet schadelijk is voor muppet haar broer.
Echt zielig hoor dat ze zo'n pijn heeft en ik zag vanmorgen niet echt verschil met pijnstiller.
Als de situatie verslechterd moet ik meteen terug voor foto's en dan moet ze onder narcose en als het binnen een paar weken (zo lang kan het duren) niet opknapt ook. Het kan weken duren tot het over is en tot die tijd moeten ze in hun hok blijven en mag ze niet rennen. Tja zie dat maar voor elkaar te krijgen. Hoop dat ze snel beter word. Verdrietig


silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:58

Wat vervelend zeg van je konijn
mijn konijn heeft een keer een teentje uit de kom gehad, toen moest hij ook in zijn hok blijven en niet rennen, maarja die beesten snappen dat niet als ze er opeens niet uit mogen! dat is dus wel een erg zielig gezicht als ze daar zo in dat hok zitten Verdrietig

Beterschap voor je nijntje!! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:01

Mijn konijnen zijn redelijk in orde. Maar Hobbit moet altijd droog brood, anders raakt hij aan de diarree. OP tip van Inge hier op bokt ga ik biogarde proberen (ook met roosvice, nu ik dit hier boven lees!). En dan ga ik voorzichtig ander voer proberen.

Plukkie is weer helemaal van de wap. Dom beest. buiten sneeuwt het, het is ijskoud, maar zij is weer schijnzwanger (hobbit die al lang gecastreerd is, heeft haar gedekt, maar ook zonder gedekt te zijn, denkt die sukkel dat ze zwanger is). Ze is nu alleen maar bezig met nestelen. Plukken van haar vachtje terwijl ze de warmte ervan al zo nodig heeft, en sjouwen met hooi, i.p.v. eten (daar heeft ze nu geen tijd voor).

De hond is de betere mens

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 11:13

Ach deisree wat schattig die nestdrang van plukkie ze doet haar naam wel eer aan. Ik heb op een konijnensite gelezen dat een konijn per dag maar een stukje brood van 2 cm mag hebben. Die roosvicee was een tip van de da. ze smult ervan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:27

gouda schreef:
Ach deisree wat schattig die nestdrang van plukkie ze doet haar naam wel eer aan. Ik heb op een konijnensite gelezen dat een konijn per dag maar een stukje brood van 2 cm mag hebben. Die roosvicee was een tip van de da. ze smult ervan.

IK moet inderdaad iets geven wat ook voedzamer is dan brood. Maar konijnenvoer kan ik weer niet geven. Ik gaf gisteren wel een stukje appel, en daar reageerde hij goed op.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:36

Gouda, let wel op dat je konijntje blijft drinken als er iets door het water zit. Die van mij vertikte het als ik er iets door deed, dus die druppelde ik altijd direct op de tong.

Overigens, voor wie z'n konijn dingetjes in de mond moet geven maar geschopt wordt door beledigde Nijnemans: als je op je knieen gaat zitten met je voeten naast elkaar en je knieen iets uit elkaar, heb je een prachtig hoekje tussen je benen om je konijn in klem te zetten, zonder dat hij je nog kan schoppen. Maakt het makkelijker om iets in de mond te druppelen of tabletjes in de keel te duwen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 12:06

bij mij lukt het gelukkig goed om het iet wat drukke konijn in zijn bekje te spuiten. Zet hem op schoot met een handdoek over dr heen word ze rustig van. Het vangen en haar in een mandje doen om naar binnen te brengen is een moeilijkere taak. Moet haar echt klem zetten in haar nachthokje terwijl haar broer muppet er al 3 keer uit zichzelf inliep.

desiree: kan hij tegen geen elk soort konijnenbrok? En goed hooi is het voornaamste. Daar moeten ze het meeste van eten. Ik denk dat ik teveel brok geef want de mijne eten amper hooi en dat is echt superslecht. Jippie is best wel vet die eet de meeste brokjes. De mijne krijgen 1 x per dag 1 vol bakje voer denk dat het bakje 12 a 13 cm doorsnede heeft zeg maar niet het kleinste (standaard) formaat maar 1 formaat erboven.Hoeveel gram per dag heeft een middelmaat konijn p/dag ongeveer nodig?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:18

Ik voer ze wel flink hooi en dat eten ze ook. Ik heb nog geen ander voer geprobeerd, maar ik ga het wel proberen. Degene van wie ik Hobbit heb ga ik vragen of ik wat van hem mag om uit te proberen.

De hond is de betere mens

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 12:21

het grappige is dat ze bij mij altijd een ruif hooi hebben dat raken ze amper aan, alleen als ik het op de grond in de ren of onder in het hok leg gaan ze het wel eten. Denk dat het niet goed is om ze minder dan 1 bakje brokjes te gaan geven om ze te dwingen meer hooi te gaan eten toch? Ik was gister nog bij de da maar ben vergeten te vragen stom.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 12:30

ik heb het al gevonden nu nog proberen er 1 op de weegschaal te zetten en stil te laten zitten Haha! Had het gevonden op www.konijnen.nl wel een goede site.


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 15:40

grrrr normaal mag ik eerder weg als er geen werk is (zit al vanaf 10.00 te bokken) maar juist vandaag moet ik tot half 5 blijven. wil zien hoe het met haar is en of het niet verslechterd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fransje23, hagelslag, Kirrietje, Marocje, Nustice, perdjes, Selina, xHaithi en 173 bezoekers