Tondeuse op oplader laten staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Tondeuse op oplader laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 08:49

Of toch niet? Gister heb ik een tondeuse gehaald. Die moest (volgens het boekje) 16 uur opladen. Dat is inmiddels gebeurd, maar nu vraag ik mij af of jullie je tondeuse tussendoor ook op de oplader laten staan of dat dat slecht is voor de accu.

Erop,
Eraf,
Erop zonder stekker erin???? Haha!

Toos paardloos


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:24

Ik laat hem wel staan maar zonder de stekker er in.
Verder probeer ik hem altijd helemaal 'leeg te scheren' voordat ik hem weer in 1 keer helemaal oplaadt, zo gaat je accu het langste mee.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:36

Wat Sjuimpje zegt, en bedenk ook dat als je die tondeuse lang op de oplader laat staan, er stof in en tussen kruipt. Ik denk dat je voor langere tijd dus best je tondeuse echt opbergt in een hoesje ofzo.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:39

Ik ga mee met de bovenstaande reacties. Continu op laten laden is slecht voor de accu, hij zal dan steeds sneller leeglopen. Opbergen in een doosje/hoesje/zakje lijkt me ook beter.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 12:15

Bedankt voor de tips.

De tondeuse staat in mijn in-huis-zadelkast, dus vrij van stof en vocht, dat zal denk ik de levensduur ook wel bevorderen. Verder zal ik hem dus totaal leegscheren alvorens hem weer aan het infuus te leggen!!

Toos paardloos


Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:09

Als je je tondeuse (net als elk apparaat met oplaadbare batterij) te lang op zijn oplader laat staan wordt de batterij lui. Dat wil zeggen dat je iedere keer een kortere tijd hebt om je paard te scheren..

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 26 bezoekers