Onze eigen blunders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

marinaw
Berichten: 18
Geregistreerd: 26-01-04

Onze eigen blunders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 13:50

Het leek mij wel een leuk idee om in plaats van blunders van anderen nou eens te vertellen over onze eigen foutjes Bloos ... Want we zullen toch allemaal wel het nodige fout gedaan...

Een van mijn grootste blunders is dat ik bij een les (waar ik echt helemaal niemand kende) stond ik vrolijk klaar in de bak OK dan! alleen had ik wel het verkeerde paard gepoetst en gezadeld... en het enige excuus dat ik had was dat ze twee paarden van stal hadden laten wisselen en ik dus bij de juiste box maar bij het verkeerde paard stond.
Bloos Bloos Bloos

Het verschil was slechts de lengte van de manen (een best eindje) en de stokmaat die 10 centimeter hoger was. Het geweldige is dat het "verkeerde" paard een echt paard is voor de gevorderde ruiter en het paard waarom ik moest rijden niet. Maar hij gedroeg zich zo goed!

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:54

Ik heb nooit blunders Schijnheilig

heb wel eens een keertje mijn instructrice ondersteboven gelopen met een manegeknol die mij toch iets te sterk was Bloos

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:59

Op concours moesten we een behoorlijke tijd wachten op de prijsuitreiking...Stonden we bij de los spring bak en dat zag er erg aanlokkelijk uit..Ik als dressuurmuts verkleed incl dresuurpaard en tuigage naar die bak...En springen maar..Na een paar sprongen ging er iets mis en belandde ik naast mijn paard...
Was best wel l*llig... Bloos!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:07

Niet echt blunders... Maar wel van die banketstaaf dingen, met van me paard vallen Schijnheilig

Zo ben ik een keer op het strand van het paardje waar ik op reed gevallen, want die wilde in het water gaan rollen... Dus toen lag ik in het water, stond ook nog is allemaal op film, dus kon iedereen nog eens nalachen Schijnheilig

En zo was ik afgelopen zomer vergeten te controleren of Herman (me verzorgpony) jeuk had (heeft maanexceem in de zomer) en als tie dat heeft moet ik hem eerst nog even insmeren, maar dat was ik vergeten te doen, dus hij had allemaal jeuk, dus ik ging naar de manege, om te lessen... Hij was hardstikke fris en in galop begon die te bokken en ik kon me evenwicht niet meer bewaren en hing aan ze nek en liet me toen maar vallen... Maar aan de kant stonden wel: Kinderen van ponykamp, mensen voor de volgende les en nog toeristen enz... Bloos!

    If you can dream it, you can do it ...

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:11

Blunders kan ik het niet noemen.....Maar mn allereerste paardrijles die weet ik nog heel goed. Ik mocht op Utopia een lief paard van ik denk 1.65 mn vriendin was meegegaan en zij hielp utopia vast. Dus ik erop klimmen, alleen was ik iets te enthousiast en vloog er aan de andere kant af Bloos! hahaha...

En een paar weken geleden was ik aan het rijden met Junior en er reed een pony in de bak. Die pony was een beetje jolig en ging er van door met als gevolg dat de ruiter eraf lag. Pony vond het fantastisch en ging even de hele bak door scheuren dus ik ging stil staan op het midden. Komt die pony ineens op me afgerend en Juun schrikt ervan en gaat steigeren (een hele lage). Ik verwachte dat niet en gleed er zo aan de zijkant vanaf ..... Schijnheilig

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:12

Wat denk je van een val van je paard op de laatste sprong van het lijntje op de ABOP proef in 2002. Ik dacht dat mijn paard wilde weigeren dus flink aangedreven, enorme sprong en paard draaide bij het neerkomen onmiddellijk naar links af ipv van nog een pasje rechtdoor te maken. Resultaat zandhappen van de ruiter voor de complete jury van het stamboek. Bleek later de voorzitter ook de voorzitten van de Hengstenjurycommissie te zijn dit jaar. Bloos!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:18

Toen ik jong was *en onbedorven* mocht ik nog niet op paardrijles dus ging ik mee helpen op de kinderboerderij samen met een vriendin.

Pony's hadden geen zadel, maar we sprongen er gewoon op.
Als er geen klantjes waren deden we dat regelmatig.

En toen na een drukke dag de laatste weg was hadden we er allemaal zo'n zin in, dus we namen een sprong en zaten er op...alleen ik niet...ik was iets te hard gesprongen en lag er aan de andere kant weer naast Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:18

Toen ik nog niet zo lang reed, gingen we springen en de pony waar ik op reed, sprong heel erg enthousiast. En dat had ik niet verwacht. Dus ik ging met een koprol over zun nek. En kwam heel zachtjes neer. De instructeur zei nog : Mooie salto!.... Bloos!

- Pecunia non olet -

It's Heavy On My Heart, I Can't Make It Alone, Heavy On My Heart, I Can't Find My Way Home

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:29

Toen ik nog op manegepaarden reed hadden we elk jaar een wedstrijd van die manege. 's Ochtends mocht ik altijd de paarden en pony's mee naar het terrein rijden. Die ochtend zou ik een behoorlijk slome pony naar het terrein rijden. Ik reed bijna achteraan en zat half achterstevoren te kletsen. De pony maakte al af en toe piepjes, maar het was een beginnelingpony dus ik lette er niet echt op. Bij het terrein aan gekomen draaide ik af naar rechts, de pony piepte, gaf 1 bok en daar lag ik bovenop mijn rugzak... Helemaal dubbel van het lachen dat wel. Daar is nog lang over nagepraat... en niet alleen op die dag!


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:33

ik ben er een keer zo afgevallen dat ik op mn benen ernaast kwam te staan, naast het hek (waartegen mn paard stopte). klein nadeel was dat ik daarvoor een pas of 5 met mn hoofd recht voor de voorbenen had gehangen (met mn ogen naar de benen, dat was eng )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:54

Ben een keer met een stijgbeugelriem acheter een uitsteeksel van de bakrand blijven hangen omdat ie ervasn doorgoing, bneugelriem kapot, een gigaknal en de hele les op hol.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:47

Een van de stomste dingen was denk ik ( graaft diep in hoofd ) wel die keer dat ik ging springen met Ragnar, mijn toenmalige rijfjordje.
Heel leuk beest, ik had hem zelf ingereden en alles ging goed.
Op een gegeven moment vond ik het wel eens tijd worden om methem te gaan springen.
Dus hindernisje opgezet, niet al te hoog, eerste keer etc.
Rustig er op af rijden, en hopla! daar ging hij, dat ging goed!
Klein beetje hoger, en weer eroverheen.
Op een gegeven moment stond de hindernis best hoog. Ik zou eroverheen met Ragnar, die deed dat dan ook wel maar het rare was dat ie zn benen niet meer uitstrekte, hij hing met zn benen opgetrokken in de lucht en daar gingen we richting grond : BOEM !
Hij bovenop mij, rolde met zadel over mn been ( auw ) en stond weer op alsof er niets aan het handje was.
Omstanders lagen in een kreuk van het lachen: Hahah dat zag er zo grappig uit, hij deed zn benen niet meer uit ( je meent t, haha... autsh )
Ik heb maar quasi meegelachen maar kon op dat moment wel janken, vond er geen donder meer aan.
Heb nog een heel laag sprongetje gedaan en ben toen maar gekapt onder het mom van: We zijn al laat en moeten nu echt terug... ( lees: Ik wil niet meer, sta voor schut en heb pijn ) Haha!

Nog een andere die ook wel knullig was:
Zou wel even stoer springen met een fjord waar ik les op reed ( jaja weer springen, weer een fjord... geen goede combi bij mij Knipoog Tong uitsteken )
Het was een drukte van belang om de bak en ik zou wel even laten zien dat ik het beestje eroverheen kreeg ( was nogal zwaar type, zeg maar gerust: Lompe knol Haha! )
Beestje op de hindernis af en HOPLA ! ik was eroverheen!
Fjordenbeest stond nog aan de andere kant van de hindernis, zonder hoofdstel, want die had ik in mn handen...
Toen ik opstond bedacht fjordenbeest dat ie maar hard op de loop moest voor meisje met hoofdstel in hand dus het moet een hilarisch schouwspel zijn geweest, iedereen lag dubbel.. en ik liep daar met rooie hasses achter dat beest aan...

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:53

ehhh nou, ik maak maar genoeg blunders Bloos Een tijdje geleden nog, ik ging nieuwe chaps kopen in de ruitersportzaak. Dus ik die dingen even passen en zeg: ''volgens mij zitten ze goed'' Zegt dat vrouwtje ''ehh mevrouw ze zitten verkeerd om Bloos! '' Haha, toen voelde ik me ook vrij banketstaaf moet ik zeggen Bloos *LOL*

Een goede week geleden had ik ook nog zoiets... Een andere pensionklant van mij had les en ik was toevallig ook aan het rijden. Haar instructrice en zij waren een beetje aan het roddelen over een persoon dat zij beide kenden. Zegt die instructrice: ''Ja dat was echt niet normaal, het kind kon haar paard niet meer houden en galopeerde zo stuurloos rond! Lekker verantwoord zeg!'' Precies op dat moment schrikt mijn paard ergens van en schiet er vandoor... Toen ging ik dus in volle galop, half naast mijn zadel hangend en stuurloos door de bak Haha! Dat vrouwtje keek toch vuil naar me Tong uitsteken Toen voelde ik me ook best wel een Clown

XxMoi

Berichten: 54
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:00

Mijn grootste blunder was op concours, toen wilde mijn moeder me pony aansingelen.. Tussen me moeder en me pony zat een draad, en 1 ding dat me moeder niet wist was dat er stroom op stond! Dus ze was zo aan het aansingelen en toen raakte ze het draadje aan.. ZIj schrok, pony schrok en daar lag ik Verward

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:28

ik was vroeger op de manege kind aan huis
hielp met alles
ik was toen een jaar of 7 a 8
toen kwam er een nieuw meisje op stal die les zou gaan geven
maar om de ponies en iedereen te leren kennen zou ze eerst helpen op stal
ik was bij mijn pony in stal toen dat meisje binnen kwam
ze keek een beetje rond en kwam naar me toe en zegt
"ïk heb geen vork kan jij die voor mij halen
want ik weet niet waar die staan"
dus ik dacht nog he wat moet je hier nou met een vork
maargoed lief als ik toen nog was ga ik er een halen
besef wel
een vork is een vork
dus ik loop naar de kantine pak een (bestek)vork en loop terug
en overhandig haar heel trots de vork Haha!
waarbij dit meisje zowat op de grond valt van het lachen
want ze bedoelde geen vork om mee te eten,
maar een vork om mee te mesten......
bestwel een blunder van mij, maar toen zag ik dat niet echt in want ik zei nog iets van
"ja zeg dan ook dat je een drietand bedoelt"
achteraf hebben we er nog vaak om gelachen
en toen het meisje een aantal jaar later weg ging van stal heb ik haar als afscheids kado dan ook een vork met inscriptie gegeven Haha!

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:31

mijn leven bestaat uit blunders, maar er zijn er 2 die ik nooit zal vergeten:

vroeger, lang geleden, had ik een Fjord en die stond op een drukke manege, ik had een les meegereden (16 man) en de volgende les was aan het losstappen (ook 16 man) en ik zou op de A-C lijn ff elegant afstijgen, met mijn been voor het zadel langs, vergeet ik alleen mijn andere voet uit de beugel te halen en klap dus op m'n platte smoel in het zand.....met 32 man publiek + 2 instructeurs

Een andere blunder, een paar maaanden geleden.
Ik had een Australian Stockzadel met knop (!) gekocht, had m'n eerste ritje gemaakt, kom terug op stal, wat mensen erbij die vroegen hoe het zat enzo.
Ik wil (wederom) elegant afstappen en blijf met mijn t-shirt aan de knop hangen.......*bengel bengel* 10 cm boven de grond, zie geen moer meer......hoor alleen hikkende en gierende geluiden en vaag wegduikende mensen.......... Ziek

Heb mezelf uiteindelijk moeten bevrijden Stoom uit je oren

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:13

Ik was een keer aan het bellen terwijl ik op een schetlander zat(Elegante heet het beest)
Zonder zadel en dat ging nog goed ook.
Maargoed ik vrolijkl kletsen met vriendin en opeens rent dat beest onder het hek van de bak door.
Probleem is dat hij daar wel onderdoor paste maar ik niet.
Ik schoof dus zo van zijn kont af op de grond, heel banketstaaf gevoel.
En iedereen maar lachen Bloos

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:25

Het stomste wat mij de laatste tijd is over komen, gebeurde met springen.

Er stonden in-uitjes en ik ging stuurde op het lijntje af, maar er liepen wat mensen in de weg, die ook nog moest ontwijken. Dus ik kwam niet goed de bocht uit en het paste gewoon niet lekker.
De eerste 2 sprong het brave paardje, de 3de niet. Ik zat al netjes terug, want ik voelde het aankomen. Niks aan de hand. Toen deed ze heel hard dr hoofd naar beneden en trok mij daarbij uit het zadel! Ik lag op dr nek, ze deed een pasje opzij en toen hing ik om haar nek.
Ik ben er maar snel afgeklommen.

Over banketstaaf vallen gesproken!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:36

smurf schreef:
mijn leven bestaat uit blunders, maar er zijn er 2 die ik nooit zal vergeten:

vroeger, lang geleden, had ik een Fjord en die stond op een drukke manege, ik had een les meegereden (16 man) en de volgende les was aan het losstappen (ook 16 man) en ik zou op de A-C lijn ff elegant afstijgen, met mijn been voor het zadel langs, vergeet ik alleen mijn andere voet uit de beugel te halen en klap dus op m'n platte smoel in het zand.....met 32 man publiek + 2 instructeurs

Een andere blunder, een paar maaanden geleden.
Ik had een Australian Stockzadel met knop (!) gekocht, had m'n eerste ritje gemaakt, kom terug op stal, wat mensen erbij die vroegen hoe het zat enzo.
Ik wil (wederom) elegant afstappen en blijf met mijn t-shirt aan de knop hangen.......*bengel bengel* 10 cm boven de grond, zie geen moer meer......hoor alleen hikkende en gierende geluiden en vaag wegduikende mensen.......... Ziek

Heb mezelf uiteindelijk moeten bevrijden Stoom uit je oren


*komt onder bureau vandaan en rolt terug over de grond Haha! *

Macho

Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:54

Ik heb best wel vaak dat ik hard aan kom lopen (om erop te springen, zonder zadel dus) en dat ik er zo overheen vlieg omdat ie zo glad is haha dus lig ik er aan de andere kant weer naast Haha!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 23:02

Op je achterwerk vallen en daardoor een hersenschudding oplopen...
Valt dat ook onder een blunder??? Bloos


En even willen gaan ryden(paard stond toch aan bosrand),wel op tyd thuis moeten zijn voor het eten,40 min in de auto zitten,wat normaal maar 20 was geweest..
Alles zat tegen,stoplichten,enz...
Eenmaal by het paard aangekomen,wel mijn zadel meegenomen ,maar mijn hoofdstel vergeten!! Boos!
Terug thuis gekomen kon ik meteen aan tafel. Verward

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:19

ik was amen met me vriendin op vakantie met de huifkar.
Toen wou ik gewoon even zonder zadel op dat aardje gaan rijden en zij geeft me een voetje en gooit me er zo overheen!!!!

Ik heb wel wekelijks van die blunders want ik ben echt een ongeluksvogel.
Als ik op een straat loop van 10 meter breed, en er ligt een kiezelsteentje daar ergens op die weg, dan val ik precies over dat ene l*llige steentje.

Enzo heb ik bijna wel elke dag van die dingen. Boos!

Ik heb regelmatig blunders want ik ben echt zo'n ongeluksvogel

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 01:13

Uhm... ik ben een keertje met een cross over een muur heen gevlogen. Daar lag ik aan de ene kant, en Silverlady (mijn toenmalige pony) stond nog aan de andere kant. Ik had wel de teugel om mijn voet (jaja, hoe krijg je't voor elkaar!), dus het was nog best wel gevaarlijk.

En met Sheek... ja... *denk denk* Hij is me een keer de bak uitgecrost toen de deur op een kier stond. Weken daarna had ik nog steeds zere knieen... En Sheek is een keer met zijn ex- (gelukkig!) verzorgstertje over de bakrand heengesprongen omdat ik aan de andere kant stond.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 01:35

Hmm wat me zo te binnen schiet is tijdens een sprinwedstrijd.

Ik sprong toen een verkeerde hindernis. dat is al dom. Maar ik sprong ook nog eens een oxer van de verkeerde kant.

Wel knap hoor.

Of dat mijn moeder me elegant op Julius hielp. (ik wilde zonder zadel) tilt ze me gewoon over Julius heen. Lag ik daar op mijn snufferd aan de andere kant.

Och ja in het begin van Julius ging ik zonder zadel rijden. Ik was er al opgetilt. Dreef aan, en Julius bokte, aandrijven, bokken, aandrijven. bokken. En dat ging zo maar door. Na 10!! minuten kwam er iemand uit de kantine even Julius een stapje voorwaarts laten stappen. Probleem opgelost. Ze hadden wel lol gehad in de kantine zeiden ze. Bloos

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 02:02

even voorstellen:
2 bruine paarden naast elkaar (beide eigen paarden)ruiter ander pard is te vroeg en goede kennis.
zadels liggen erbij
ruiters druk kwekkend en elkaar helpend...(vergeet dat kwekken niet)
ikke...sjabrak op paard, zadel erop (blijven kwekken) naar singels rechts vast maken links vast maken (blijven kwekken) hoofdstel om willen doen en verhip verkeerde paard (blijven kwekken) singel los zadel eraf (blijven kwekken) ander paard gezadeld, singel vaster (blijven kwekken) hoofdstel om nog eens nasingelen en bljven kwekken...bak in...opstijgen en horen dat iedereen plat ligt van het lachen puur omdat ik door het gekwek opgezadeld afgezadeld en weer opgezadeld heb zonder een spier te vertrekken....ik vond het stom..ik had toch op tijd in de gaten dat ik het verkeerde paard had................
het vermoeden was dat wanneer het andere paard geen grote bles had gehad ik ook nog eens tijdens het hoofdstel omdoen het hoofdstel op maat had gemaakt en erop geklommen was.........

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Glenda, karin30, Kayley95, Paardennamen, Titsia, vilheide, vilo en 131 bezoekers