Verleden van Ullis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Verleden van Ullis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 19:03

Het paardje waar ik nu heel erg mee bezig ben op de manege, is ullis.
En ... misschien ga ik haar kopen Lachen
Maar ik was nu toch wel eens nieuwsgierig naar haar verleden, dus ik heb het gelijk aan mijn instructeur gevraagd

Ullis was vroeger Belgisch Kampioen springen !!
Ullis is ook de werkelijke naam niet ! Ze heeft een erg lange moeilijke naam, die m'n instructeur niet kent ... ze is dus vroeger uitgebracht in de GP!!

Ben ik wel ff fier ,dat ik als enige op haar mag rijden Bloos
En ... misschien heb ik binnenkort een paardje bij Haha! *LOL*

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:04

Tof!
Maar hoe komt zo een pony bij een manege terecht???? Ik denk dat er wel een verhaal aan zit, want zo een talentvolle pony zullen ze niet aan een manege verkopen, niet omdat manege's slecht zijn, maar omdat manege's MEESTAL niet veel geld op tafel leggen voor 1 pony.

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 21:16

Sjonniej schreef:
Tof!
Maar hoe komt zo een pony bij een manege terecht???? Ik denk dat er wel een verhaal aan zit, want zo een talentvolle pony zullen ze niet aan een manege verkopen, niet omdat manege's slecht zijn, maar omdat manege's MEESTAL niet veel geld op tafel leggen voor 1 pony.



Het paardje is niet van de manege , maar word enkel voor de lessen gebruikt !!
Het zit zo :
Paardje was van een jongen of meneer (weet niet juist) en die reed Grand Prix springen met haar
Paardje werd verkocht aan een mevrouw ... mevrouw kreeg iets aan de rug,en is nu van de dochter,die overigens helemaal niet zo goed rijd
Paardje word dus op de manege gestald,en omdat de dochter niet zo vaak met haar rijd,mag ze in de lessen gebruikt worden!
En ullis is inmiddels ook niet meer van de jongste dus doet geen wedstrijden meer ...

c_alsemgeest

Berichten: 20650
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:10

Citaat:
want zo een talentvolle pony zullen ze niet aan een manege verkopen

Hmmm dat is niet altijd waar... Bij ons op de manege staan ook genoeg waardevolle pony's en paardjes.
Vaak vindt ik het wel persoonlijk zonde van hun kunnen Scheve mond

wij hebben bijvoorbeeld:
Een voorheen Nederlands kampioen springertje
Ponytje met de naam: Binnyadaire (aangezien de kidzzz het niet uit konden spreken is dat nu Binny geworden Haha! )
Een aantal ex- ZZ dressuur knollies
En nog wat endurance/militairy paardjes

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:17

Wij hebben ook een paar ex-zz-ers op de manege !

maar daar niet van, leuk zeg ! dat jij als enige op haar mag rijden !

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:43

Is dat de Ullis uit je profiel ? Die witte

Enneuh... GP Springen ??

Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:51

Ik heb onlangs afscheid moeten nemen van mij paardje. Nu heb ik met mijn ouders zitten zeuren en mag een nieuw paard. Echter moet het wel eentje zijn waar ik iets van leer.
Omdat je niet weet of Ullis geschikt voor je is, en je zit met je andere paardje wilde ik (natuurlijk samen met mijn moeder en instructrice) is bij jouw op de manege komen kijken naar die Ullis, het leek mijn moeder wel wat als leerpaard voor mij omdat ik graag verder wil in de springsport.
Kan natuurlijk best zijn dat we niet bij elkaar passen, maar niet geschoten is altijd mis.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:02

Hey Sebito, dat is natuurlijk wel leuk, als je leren wil lukt dat wel met een paard met zo'n verleden Knipoog
Kun je wat jaartjes mee toe met zo'n leerpaard

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:09

Als ze ook al niet meer de jongste is koop haar dan ook niet ga lekker op zoek naar een 5 of 6 jarige heb je veel langer iets aan

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:18

Waar is dat nou weer voor iets ? Waarom moet toch alles 5 of 6 zijn ? Van een ouder paard leer je vaak veel meer, zij zoekt een leerpaard, dan kan ze toch beter een hebben die wat ouder is en al veel kan en een goed verleden heeft ? Dan een jong ding dat net komt kijken ?

Paarden boven de 10 zijn nog niet bejaard maar in de bloei van hun leven... maar vaak wordt alles boven de 10 al oud genoemd, 11 kan nog net maar daarboven kan echt niet meer .... *zucht*

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:18

pearl_tje schreef:
Als ze ook al niet meer de jongste is koop haar dan ook niet ga lekker op zoek naar een 5 of 6 jarige heb je veel langer iets aan


daar leert ze toch veel minder van?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:24

Als je een paard van 12 koopt en je wilt wedstijden rijden ben je na 6 jaar toch wel klaar lijkt me, dressuur kan nog wel maar springen met een twintig jarige? En als je zón paard dan nog wilt verkopen?! Dan wordt het waarschijnlijk aan de slager ofzo. Of je moet plaats hebben voor meerdere paarden zodat je een jonger paard erbij kunt kopen.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:30

Dan heb je in 6 jaar tijd erg veel van zo'n paard geleerd.....
Ik heb dat ook gehad toen ik 15 was en er veel profijt van gehad. Ik vind het een goed idee van Sebito!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:43

Ik zou ook gaan voor een leerpaard..ideaal.
En je koopt toch geen paard om die weer te verkopen...en je kunt ook een 6 jarige kopen die ongeschikt blijkt....daar leer je dus niets van.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:49

Weet je trouwens wat ik een mooi nummer vind de waarheid van marco bosato Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:49

Evita is ook 17, gekocht toen ze 12 is. Ze rijdt nog altijd dressuur en kan gemakkelijk een parcours aan, alleen spring ik zelf niet. En ze zal nog gerust enkele jaren meekunnen. Dus ik zou ook voor een leerpaard gaan.

Maar euhm Grand-prix springen??? is dat nieuw Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:34

pearl_tje schreef:
Weet je trouwens wat ik een mooi nummer vind de waarheid van marco bosato Haha!


Ja die vind ik ook al heel lang mooi Haha! (je bent de R vergeten trouwens:P)(vooral bij deze gebruiker klinkt het erggoed als je dat nummer op de achtergrond draait;) )

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:36


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:55

xKatleentjeX .... dat had ik nou nog helemaaaaal niet door Schijnheilig en de rest van de bokkers ook niet Scheve mond

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:00

Neeuhhh helemaal niet Schijnheilig

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:23

SANEX"]
[quote="pearl_tje schreef:
Weet je trouwens wat ik een mooi nummer vind de waarheid van marco bosato Haha!


Ja die vind ik ook al heel lang mooi Haha! (je bent de R vergeten trouwens:P)(vooral bij deze gebruiker klinkt het erggoed als je dat nummer op de achtergrond draait;) )
[/quote]

Oeps zal het, vind je het ook al vooral bij deze individu Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:26


Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:14

SANEX schreef:
Is dat de Ullis uit je profiel ? Die witte

Enneuh... GP Springen ??

*LOL*

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:15

xKatleentjex schreef:
Evita is ook 17, gekocht toen ze 12 is. Ze rijdt nog altijd dressuur en kan gemakkelijk een parcours aan, alleen spring ik zelf niet. En ze zal nog gerust enkele jaren meekunnen. Dus ik zou ook voor een leerpaard gaan.

Maar euhm Grand-prix springen??? is dat nieuw Haha!


dat gaat hier in belgië wel degelijk Scheve mond en als het niet duidelijk genoeg is , grand prix = 1.50 m

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:16

Sebito schreef:
Ik heb onlangs afscheid moeten nemen van mij paardje. Nu heb ik met mijn ouders zitten zeuren en mag een nieuw paard. Echter moet het wel eentje zijn waar ik iets van leer.
Omdat je niet weet of Ullis geschikt voor je is, en je zit met je andere paardje wilde ik (natuurlijk samen met mijn moeder en instructrice) is bij jouw op de manege komen kijken naar die Ullis, het leek mijn moeder wel wat als leerpaard voor mij omdat ik graag verder wil in de springsport.
Kan natuurlijk best zijn dat we niet bij elkaar passen, maar niet geschoten is altijd mis.


het is nog niet zeker of ik haar ga kopen,en of het baasje haar wil verkopen,maar je kan natuurlijk altijd een kijkje nemen ... maar voor de duidelijkheid, ze staat nog niet te koop, ik heb er alleen nog maar over gepraat met het baasje ...