Maar aan de andere kant is dat ook niet helemaal eerlijk, want doordat het contrast tussen die passage en piaffe zo groot is lijkt de piaffe nog slechter dan hij al is.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bark schreef:Daar gaat het nou juist om, een paard wat groot passageert,zal waarschijnlijk te trààg piafferen,een paard wat klein en vooral gesloten passageert zal ook klein en gesloten piafferen[echt zitten].Het belangrijkste voor een dressuur paard is dat hij in beide onderdelen niet vertraagt,hoewel de meeste mensen en ook juryleden dat vaak wel mooi vinden.Heel ruim bewegende paarden zijn vaak traag.
Missouri schreef:Nou CGJ, ik vind Salinero toch wel veeeeeeeeeeeeel beter dan PBtje hoor... zoals die in Boxtel liep!
Maar inderdaad, de passage groot en traag (indrukwekkend de eerste passen, daarna bleef-ie hangen).
CGJ12 schreef:Daarom moet je eens gaan kijken bij het paard van Anne van Olst.
Die is nog veel extremer.
Die kan passageren met zijn achterbenen tussen zijn voorbenen.
.............. en die heeft geen buikje.........
CGJ12 schreef:Nee !!!!!!!!!!!!!!!!
Een nieuwe zei ik toch. Een bruine. was er volgens mij ook bij in Amsterdam.
BROERE DEXTER
Als ie in de ring leert lopen zoals thuis gaat Nederland een medaille verliezen aan Denemarken.
En dat kan ie met zijn kop omhoog, maar ook met zijn kop tussen zijn knieën. Zo lenig ben ík niet.
CGJ12 schreef:Salinero heeft een beetje hetzelfde gebrek als Painted Black nu ik er zo over nadenk.
Allebei van het type Hangbuikzwijntje..........
Maar dat is weer iets heel anders........
CGJ12 schreef:Nieuw fokdoel van het EASP:
Het infokken van "hinterrib" bij Shagyas --> ruimte in buikholte
+