f

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 21:20

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

-



Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 21:28

Jah..daar heb ik ook al wel eens over gedacht. Het lijkt mij meer dat het is voor de ruiters die wel talent hebben, maar niet de mogelijkheid om ver te komen, maar dat met de juiste steun en begeleiding wel kan lukken. Die ruiters en amazones die jij noemt zijn allemaal wel heel goed, maar die hebben het idd al ''gemaakt', die hebben al genoeg begeleiding. Vreemd..

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 22:17

ja jammer is dat he? De opzet leek zo mooi maar toch zijn het weer namen geworden die al aardig wat bekendheid hebben.
ach ja tegen die tijd dat wij naar het ek gaan mogen we vast daar ook wel in het team Scheve mond\

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jiska

Berichten: 2099
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 23:05

Jullie hebben wel gelijk hoor. maar dat zijn wel de mensen met het meeste talent. en daar worden ze toch op gekozen dacht ik zo.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 23:16

mja, das nogal raar he Verward
Degenen die er vorig jaar inzaten waren ook niet echt onbekend (en allebei pony's trouwens...)

maar toch, je hebt gelijk!! ze moeten meer naar het onbekende talent kijken!! daar gaat het om! die hoeven niet meer ontdekt te worden!
haha, hebben ze daar van de rabobank ook eem emeeladres voor die talenten-oliebol, dan gaan we ff zeuren!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 23:23

Citaat:
Op 2001-11-30 22:05, schreef Jiska:
Jullie hebben wel gelijk hoor. maar dat zijn wel de mensen met het meeste talent. en daar worden ze toch op gekozen dacht ik zo.


Jamaar die mensen hebben ook alle kansen gekregen (goede paarden, trainers etc) en dan komt dat talent er ook uit. Andere, onbekende, ruiters die ook talent hebben krijgen op deze manier dus nooit een kans. Die kunnen geen dure paarden aanschaffen en goed les krijgen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:18

De echte talentjes komen ook zonder een Rabobank talenten plan wel boven water drijven hoor.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:20

Ik persoonlijk vindt paardensport een selectie van talenten met geld. Je moet sowieso al geld hebben (of je ouders) en als je dan ook nog een beetje talent hebt maak je een kans om door de breken in de paardensport. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar meestal gaat het wel zo. Ik vind het wel sneu voor kinderen die echt talent hebben, maar gewoon geen geld om er wat mee te doen. En sponsors gaan nu echt niet een manege kind sponsoren.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 09:23

Ik ben het helemaal met je eens, Janna. Ook in mijn ogen schiet het Rabobank talentenplan zijn doel volkomen voorbij.

De mensen die er nu inzitten hebben dit plan helemaal niet nodig, ze zouden er idd beter aan doen om wat minder bekende mensen te selecteren die bv. geen duur paard onder hun kont hebben en geen bekende trainer.

Maar ja, voor de Rabobank is het natuurlijk wel aantrekkelijk om Young riders e.d. in je Talententeam te hebben. Dat geeft toch wat meer uitstraling dan onbekende namen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 10:14

Citaat:
Op 2001-11-30 23:18, schreef Jippie:
De echte talentjes komen ook zonder een Rabobank talenten plan wel boven water drijven hoor.



dat ben ik niet met je eens jippie. Vooral de laatste jaren wordt de ponysport gedomineerd door geld. Ieder ouder wil het beste voor zijn kind en de meeste ouders denken dat dat betekent dat je een dure EK-pony moet kopen. Daarmee rijdt het (getalenteerde) kind zich in de kijker, komt in de Z, en wordt gekozen voor het talentenplan. Het getalenteerde ruitertje dat op een simpele pony rijdt komt vaak niet eens in de Z, omdat ze in het niet vallen tussen al die opgedirkte mini-paardjes.

Overigens zal een getalenteerd ruitertje zonder ondersteuning van zijn ouders waarschijnlijk nergenst komen. Tenzij je bij stallen gaat werken en je daar ontdekt wordt (Ellen Bontje).

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:04

Ik vind het talentenplan ook een beetje een reclamezaak van de Rabobank, heb 1x zo'n selectie gezien, maar als ik jury was geweest ( Haha! ) had ik het heel anders gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:19

Ik heb begrepen dat er bij het Rabo Talentenplan hoofdzakelijk wordt gekeken of je je paard of pony in dat uurtje les voldoende weet te verbeteren op aanwijzing van de instructeur die je krijgt toegewezen. Kinderen met talent pikken nieuwe dingen snel op en brengen ze tot uitvoer. Kinderen die de show stelen op kant en klare paarden vallen dan heel erg snel door de mand. Die kinderen kunnen nl. alleen een paard na-rijden maar niet verbeteren.

Verder worden er persoonlijke intervieuws gehouden waarin wordt getest of de ruiter wel ambitieus genoeg is. Want met talent alleen kom je niet bij de top, het is vooral kei en kei hard werken.

Ik heb al meerdere bijzonder en minder bijzonder getalenteerde kinderen/young riders/junioren aan het werk gezien. Echt talent is snel te herkennen in een training [niet zozeer in de ring hoor] en dat maskeer je echt niet door een goed doorgereden paard of pony. Getalenteerde ruiters krijgen vaak goed materiaal aangeboden want alle paarden die ze rijden zijn heus niet altijd van henzelf.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 16:00

Ik vind het ook een beetje raar allemaal. Best leuk hoor zo'n rabobank talentenplan, maar dan moeten ze het niet zo brengen van onbekende talenten een kans geven een keer echt heel goed les te hebben en extra aandacht te geven en te sponsoren zodat ze ook een keer een kans krijgen.
En vervolgens alleen de ruitertjes uitzoeken die al genoeg door pappie en mammie gesponsord worden met die al perperdure paarden en dure trainingen en dus al alle kansen hebben om bij de top te komen (als ze ook echt talent hebben).
Dat plan was toch juist bedoeld voor die talenten die die kans niet hebben, of niet dan?! Verward

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:35

Mmmh ik kan me idd best voorstellen dat als je veel talent hebt maar het je ontbreekt aan geld je heus niet ver komt. Want goede paarden, een trailer en wedstrijden zijn duur genoeg. Als je ouders genoeg geld hebben en verstand van zaken is het toch veel makkelijker? Zij kopen goede paarden voor je, geven je les en tips, stimuleren je, brengen je elk weekend zonder mopperen naar concours, nou een beetje talent en wat wilskracht en je komt heel ver. Naar mijn idee zouden ze ook wel meer op onbekend talent mogen letten. Die krijgen anders veel minder kansen dan de kinderen van de ouders die al in het wereldje zitten.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:22

Door de voorselectie die in dit plan zit heb je al niet meer de gemiddelde manegeruiter of hobbyist. Je moet minimaal M dressuur of springen zijn en dan de hoogst geplaatste jonge ruiter zijn. Maar paardensport is toch al een dure sport (zie ander topic "paardensport elitesport" ). Overigens zou ik ook niet weten hoe je die selectie anders zou kunnen uitvoeren, alle manegelessen langs gaan om te bekijken is ook niet echt haalbaar. Ik sluit me trouwens wel aan bij Jippie, de echte talenten komen er wel. Piet Raijmakers is ook begonnen op een manege en Joyce Heutink (sp?) is er dus ook een voorbeeld van, bij mijn weten heeft zij alles bereikt met Dancer, eerst bij de ponies en later ook bij de paarden. Ik kan me niet herinneren dat haar ouders steenrijk waren, en ze is nu dus wel talent van het jaar. Het geldt trouwens ook voor Petra van Esch, haar ouders rijden zelf fanatiek maar zijn ook geen miljonairs.

Ik vind het met raar dat de kinderen van de grote namen (Inge Verbeek, Maikel van der Vleuten) er ook in zitten, maar het zou ook oneerlijk zijn om hen buiten te sluiten, als ze goed genoeg zijn. Marc Voskes zei mij trouwens helemaal niets, iemand anders wel? Wat me ook opvalt is dat het dit jaar paardenruiters zijn die talent van het jaar zijn geworden, terwijl het vorig jaar alletwee ponyruiters waren.

_________________
Mijn herinnering!
Ik teken een wankel paard
en denk aan liefde

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-12-02 11:24 ]</font>

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:28

ja idd janna met je eens,
hebben allemaal papa's of mama's die wat hebben betekend inn de sport.
Dat ze dan van die "bvoerenkinkels" pakken. die idd geen "bekende" ouders hebben.

gr Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 12:34

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 14:55

Als je WEL getalenteerd bent, maar toch geen goed paard hebt, en die ook niet (nooit? kan betalen, is het ook onzin om geselecteerd te worden!
jij en je paard moeten een team van kwaliteit vormen. als er maar 1 van de twee goed is (de ruiter in dit geval) kom je misschien wel in de selectie maar je wordt niet uitgekozen.
Maar als het echt blijkt dat je paard ook goed kan worden door de juiste trainingen te krijgen, en de ruiter heeft die kwaliteiten ook, dan moeten ze juist wel geselecteerd worden, want ruiters die dat kunnen zijn goed!
ruiters met moeilijke paarden, en die ze toch aan de gang krijgen zijn vaak ook goed.
als je een moeilijk paard hebt maar je kan hem niet goed rijden, kom je nergens. als je een moeilijk paard hebt en je kan hem wel goed rijden, dan ben je goed! ook al spring je er misschien niet echt uit met zo'n moeilijk paard. (volgen jullie het nog??)

Nouja ik hoop dat dit in elk geval een beetje duidelijk was Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 16:02

Citaat:
Op 2001-12-01 09:14, schreef astridh:
Overigens zal een getalenteerd ruitertje zonder ondersteuning van zijn ouders waarschijnlijk nergenst komen. Tenzij je bij stallen gaat werken en je daar ontdekt wordt (Ellen Bontje).



Daar geef je de oplossing zelf al aan Lachen

Bij goed presteren komt nog wat meer kijken dan alleen talent, en ik ga verder helemaal met Jippie mee. Er zijn meerdere mensen die het volledig op eigen kracht hebben gedaan, en ik heb verschrikkelijk veel bewondering voor die self-made ruiters die er niet voor terugschrikken om 14 of 15 uur per dag te werken om te kunnen doen wat ze willen doen. De echte goeie komen er altijd wel, langs welke weg dan ook.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 16:48

Klopt Zep en jippie, helemaal mee eens. Maar wat is dan het nut van het Rabo Talentenplan?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:05

Ahhh...daar wou ik ook aan meedoen ... maar ja ik heb niet zoveel geld...en niet de allerbeste van het beste pony...dus helaas maar ik vind het echt een beetje belachelijk als je alleen maar bij het springen kijkt...van der vleuten, greeve, vander schans dat zegt toch al genoeg allemaal ruitertjes van bekenden...die hebben geloof ik al de beste begeleiding die ze maar kunnen wensen...!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:12

Citaat:
Op 2001-12-02 17:05, schreef Dorine_81:
Ahhh...daar wou ik ook aan meedoen ... maar ja ik heb niet zoveel geld...en niet de allerbeste van het beste pony...



Hoezo niet zoveel geld?? voor het rabobank talentenplan moet je je selecteren!
Je moet dan naar een wedstrijd gaan (in de paard en sport staat het erachter of het een talentenplan-wedstrijd is, en dan wordt de beste ruiter in de prijzen onder de 24 (ofzo) in het plan opgenomen.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:16

Ja dat weet ik ik heb alles namelijk uitgeplozen maar...ik bedoel dus dat ik niet het geld heb om een toppony te kopen...wat al die andere ruitertjes dus wel hebben en dat is dan moeilijk om je te selecteren...!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, Groetje, Jet, Lanoca, Nienken, petraaken, Sterrenpony en 107 bezoekers