WAO en PersoonsGebondenBudget (PGB)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

WAO en PersoonsGebondenBudget (PGB)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 00:42

Mijn man zit sinds een kleine 2 weken (helaas) in de WAO.

Nu heb ik ergens iets gehoord dat je een PGB kan aanvragen om een evt studie mee te bekostigen, maar kan op internet vrij weinig vinden.

Wie weet hier meer over of heeft er zelf mee te maken?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:48

Zie http://www.svb.nl/ en dan onder PGB. Ik ken het PGB alleen maar voor gehandicapten, bejaarden en andere hulp/zorg behoevende. Het PGB is dan het bedrag waarmee de hulpbehoevende (of diens begeleiders) zelf de zorg mee inhuren en betalen.

NB: ik heb zelf een tijd voor de SVB gewerkt bij afdeling PGB en we hadden deze categorieen voor de zorg:
VV (verzorging/verpleging), LG (lichamelijk gehandicapt, bv een doventolk), GG (geestelijke gezondheid, bv therapie) en VG (verstandelijk gehandicapt)

Een studie via een PGB klinkt mij dus vreemd in de oren. Misschien is het mogelijk vanuit een andere instantie?

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:08

Er is inderdaad een reintregatie budget, er is wel wat op het internet over te vinden maar dat is goed zoeken, ik heb wel wat sites voor je maar dan moet je maar even een mailtje sturen.

nirvana.s@tiscali.nl

Gr. Claudia

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:53

Ik heb er nog nooit van gehoord dat je daarvoor pgb kan krijgen. Mijn moeder heeft het om een huishoudelijke hulp van te kunnen betalen (ze is slecht ter been)

28-09-2007
Nothing compares too you...


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:54

Volgens mij moet je daarvoor bij de UVI zijn. Ik denk dat de kans groter is dat de uitkerende instantie een budget ter beschikking stelt dan de SVB...

Gebaseerd op helemaal niks behalve mijn idee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fransje23, hagelslag, Kirrietje, Marocje, Nustice, perdjes, Selina, xHaithi en 173 bezoekers