Zwolse Paardendagen Best Stallion.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:40

Even wat anders, morgen ochtend loopt mijn merrie mee in het Z , als we het over een goed paard hebben. Daar kan je zelfs nog een ezel op zetten. (een beetje kapsones mag best) Knipoog

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:01

[quote="Pipo"]De springruiters die ik ken, die willen toch echt ook een mooi paard wat correct beweegt. Want als hij tegenvalt in het springen, dan kan zo paard nog verkocht worden als fijn dier. Als ie lelijk is dan word dat een stuk moeilijker.

quote]

Dat zullen dan waarschijnlijk KWPN-ers zijn, die normaliter al moeilijk een B rond te krijgen zijn en in het L gaan weigeren. Dan is het handig dat ze mooi zijn. Paarden waar ik op doel beginnen in het M warm te draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:03

Excuseme schreef:

Dat zullen dan waarschijnlijk KWPN-ers zijn, die normaliter al moeilijk een B rond te krijgen zijn en in het L gaan weigeren. Dan is het handig dat ze mooi zijn. Paarden waar ik op doel beginnen in het M warm te draaien.


Ik heb het over ZZ paarden die het hogere werk niet aankunnen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:04

Excuseme"]
[quote="Pipo schreef:
De springruiters die ik ken, die willen toch echt ook een mooi paard wat correct beweegt. Want als hij tegenvalt in het springen, dan kan zo paard nog verkocht worden als fijn dier. Als ie lelijk is dan word dat een stuk moeilijker.



Dat zullen dan waarschijnlijk KWPN-ers zijn, die normaliter al moeilijk een B rond te krijgen zijn en in het L gaan weigeren. Dan is het handig dat ze mooi zijn. Paarden waar ik op doel beginnen in het M warm te draaien.
[/quote]

Excuseme, wat wil je nou zeggen: dat goede springpaarden per definitie niet mooi en goed bewegend kunnen zijn??

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:04

Excuseme"]
[quote="Pipo schreef:
De springruiters die ik ken, die willen toch echt ook een mooi paard wat correct beweegt. Want als hij tegenvalt in het springen, dan kan zo paard nog verkocht worden als fijn dier. Als ie lelijk is dan word dat een stuk moeilijker.


Dat zullen dan waarschijnlijk KWPN-ers zijn, die normaliter al moeilijk een B rond te krijgen zijn en in het L gaan weigeren. Dan is het handig dat ze mooi zijn. Paarden waar ik op doel beginnen in het M warm te draaien.
[/quote]

Heb je een klap van de molen gehad? Ik lees vanavond alleen maar onzin van jou?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:07

MissHIS"]
[quote="Excuseme"][quote="Pipo schreef:
De springruiters die ik ken, die willen toch echt ook een mooi paard wat correct beweegt. Want als hij tegenvalt in het springen, dan kan zo paard nog verkocht worden als fijn dier. Als ie lelijk is dan word dat een stuk moeilijker.


Dat zullen dan waarschijnlijk KWPN-ers zijn, die normaliter al moeilijk een B rond te krijgen zijn en in het L gaan weigeren. Dan is het handig dat ze mooi zijn. Paarden waar ik op doel beginnen in het M warm te draaien.
[/quote]

Heb je een klap van de molen gehad? Ik lees vanavond alleen maar onzin van jou?
[/quote]

Wie begon er met opnaaien? Haha! Haha! Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:14

Ik weet niet hoor, maar het gros van de AES hengsten is toch echt KWPN gefokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:22

Rinske schreef:
Ik weet niet hoor, maar het gros van de AES hengsten is toch echt KWPN gefokt...



Klopt maar door het KWPN vaak niet goedgenoeg bevonden. Die dieren kunnen het in de sport misschien wel heel goed doen. Maar missen uitdrukking, zijn niet goed gefokt ( daardoor toevalstreffers) voldoen niet aan de rontgenologische eisen, of zijn gewoon krom op de poten.

Het AES zal ooit vast weleens de mazzel hebben dat het KWPN er een afkeurt die zij goedkeuren die het wel goed gaan doen in de fokkerij. Het blijft mensen werk natuurlijk, en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Zo ook bij het kwpn.

Maar dat is dan wel pure mazzel voor het AES, en niet omdat ze zo goed selecteren, ze keuren alles goed daar.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:27

Pipo bedoeld; springruiters die hun kost ermee moeten verdienen, dan is het toch logisch dat je voor een mooie knol gaat, die zijn altijd weer te verkopen.
Een echte waarvan je weet dat het minimaal 1.40 gaat lopen(en simpel) die mogen minder mooi zijn of frans staan.
Maar als je 20 potientele jonge springpaarden koopt die super gefokt zijn, hoeveel echten blijven er dan over ?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 00:29

Pipo,
Ik kan best in je denken meegaan.
Maar als je zo principeel bent moet je zulke dieren in de ban doen.
Dus ook niet mee laten tellen in de Wereldranking van stamboeken,onder de naam KWPN gefokt.

En dat is wat velen stoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:35

ceasario schreef:
Pipo,
Ik kan best in je denken meegaan.
Maar als je zo principeel bent moet je zulke dieren in de ban doen.
Dus ook niet mee laten tellen in de Wereldranking van stamboeken,onder de naam KWPN gefokt.

En dat is wat velen stoort.



Dat ligt eraan. Iedereen stoort zich eraan omdat ze vinden dat als je een hengst als DEKhengst niet goedkeurd, dat je het dan ook gewoon een slecht paard vind. Maar je kan een paard een super sportpaard vinden, maar geen dekhengst!

En als sportpaard doet zo dier mee in de wereldranking. Maar als dekhengst kan je vinden dat het dier beperkingen heeft Haha!:D:D

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:41

Pipo"]
[quote="Rinske schreef:
Ik weet niet hoor, maar het gros van de AES hengsten is toch echt KWPN gefokt...



Klopt maar door het KWPN vaak niet goedgenoeg bevonden. Die dieren kunnen het in de sport misschien wel heel goed doen. Maar missen uitdrukking, zijn niet goed gefokt ( daardoor toevalstreffers) voldoen niet aan de rontgenologische eisen, of zijn gewoon krom op de poten.

Het AES zal ooit vast weleens de mazzel hebben dat het KWPN er een afkeurt die zij goedkeuren die het wel goed gaan doen in de fokkerij. Het blijft mensen werk natuurlijk, en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Zo ook bij het kwpn.

Maar dat is dan wel pure mazzel voor het AES, en niet omdat ze zo goed selecteren, ze keuren alles goed daar.
[/quote]

Dat bedoel ik Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:45

ceasario schreef:
En dat is wat velen stoort.


denk je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:49

Je kunt zeiken dat kwpn duitsers goedkeurd............maar dat je het ook positief kan zien: het kwpn staat OPEN voor successen van andere stamboeken, en wil de leden de mogelijkheid geven om daar gebruik van te maken. Als je een negatief denkend mens bent, dan vind je dat met andermans veren pronken. Als je een positief denkend mens bent, dan ben je blij dat je toch onder de vlag van het KWPN de mogelijkheid krijgt om te fokken met zo hengst. Het te trots zijn om gebruik te maken van de successen van anderen breekt ieder mens op. Ik vind het juist positief dat het KWPN daar gebruik van maakt.

En tja..........dat ze dan een feestje vieren in Zeist als een duitser die voor het kwpn goedgekeurd is? Ik geef ze groot gelijk Haha! Ieder leuk iets is een goede reden voor een feestje Haha!:D:D

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:54

Pipo schreef:
Je kunt zeiken dat kwpn duitsers goedkeurd............maar dat je het ook positief kan zien: het kwpn staat OPEN voor successen van andere stamboeken, en wil de leden de mogelijkheid geven om daar gebruik van te maken. Als je een negatief denkend mens bent, dan vind je dat met andermans veren pronken. Als je een positief denkend mens bent, dan ben je blij dat je toch onder de vlag van het KWPN de mogelijkheid krijgt om te fokken met zo hengst. Het te trots zijn om gebruik te maken van de successen van anderen breekt ieder mens op. Ik vind het juist positief dat het KWPN daar gebruik van maakt.


OK dan!

Precies!! Er zijn genoeg stamboeken die denken genoeg kwaliteit en bloedspreiding binnen hun eigen fokkerij te hebben, die te trots zijn om toe te geven dat andere stamboeken óók (of misschien nog wel meer) kwaliteitsvolle fokdieren hebben. Gelukkig heeft het KWPN inderdaad niet zo´n stugge, arrogante houding. Gisteravond op de bijeenkomst van het JongKWPN in Huis ter Heide met de hengstenkeuringscommissie werd dit ook weer benadrukt.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 01:13

MissHIS schreef:
Er zijn genoeg stamboeken die denken genoeg kwaliteit en bloedspreiding binnen hun eigen fokkerij te hebben, die te trots zijn om toe te geven dat andere stamboeken óók (of misschien nog wel meer) kwaliteitsvolle fokdieren hebben.


Ik zou niet weten over welke stamboeken je het dan hebt?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 08:58

Net als Heartbreaker die eerst voor het BWP werd goedgekeurd en later pas door het KWPN werd gewaardeerd of G. Ramiro Z. die voor mij nog steeds Ramiro uit Holstein is Haha!
Maarre bloed stroomt waar het niet gaan kan he Knipoog
Daar ben ik overigens ook wel eens benieuwd naar Jenneke, voor zover ik weet nemen de andere stamboeken ook paarden van bv het KWPN aan als deze in hun fokrichting past en daar wordt dan ook achter gestaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:09

Pipo schreef:
Je kunt zeiken dat kwpn duitsers goedkeurd............maar dat je het ook positief kan zien: het kwpn staat OPEN voor successen van andere stamboeken, en wil de leden de mogelijkheid geven om daar gebruik van te maken. Als je een negatief denkend mens bent, dan vind je dat met andermans veren pronken. Als je een positief denkend mens bent, dan ben je blij dat je toch onder de vlag van het KWPN de mogelijkheid krijgt om te fokken met zo hengst. Het te trots zijn om gebruik te maken van de successen van anderen breekt ieder mens op. Ik vind het juist positief dat het KWPN daar gebruik van maakt.

Haha!
Sorry, maar ik kon het even niet laten:
Pronken kwam mij zo bekend voor, dat ik mijzelf niet kon bedwingen de zoekmachine te gebruiken, et voila:
[FA] Rechtszaak 11-11, al nieuws?

Overigens ben ik het helemaal eens met bovenstaande quote.

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:10

chantal1 schreef:
Net als Heartbreaker die eerst voor het BWP werd goedgekeurd en later pas door het KWPN werd gewaardeerd of G. Ramiro Z. die voor mij nog steeds Ramiro uit Holstein is Haha!
Maarre bloed stroomt waar het niet gaan kan he Knipoog
Daar ben ik overigens ook wel eens benieuwd naar Jenneke, voor zover ik weet nemen de andere stamboeken ook paarden van bv het KWPN aan als deze in hun fokrichting past en daar wordt dan ook achter gestaan.



idem voor Balzflug.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 09:43

chantal1 schreef:
voor zover ik weet nemen de andere stamboeken ook paarden van bv het KWPN aan als deze in hun fokrichting past en daar wordt dan ook achter gestaan.


Afbeelding

von Now or Never/ Belisar
Braun, geboren 2000

Züchter: F.J. Morssink, NL Hegelsom
Besitzer: F.J. Morssink, NL Hegelsom

Deckeinsatz 2004:
Besamungsstelle Lüneburg-Nord (Roydorf)

HLP 2003:
Gesamtindex 123,68 / Dressur 103,05 / Springen 135,60

Mit dem holländisch gezogenen Toronto erhält ein weiteres Springtalent Einzug in das Landgestüt (HLP-Einzelnote Springen 9,3). Der kraftvolle Braune stammt von dem in Ankum stationierten Springpferdevererber Now or Never ab und führt über die Mutterseite hochinteressantes Edelblut: der Muttervater Belisar ist ein Saros xx-Sohn, ein Vollbruder zu Swazi xx, der Vater des Trakehner Hengstes Consul ist. Torontos Großmutter Rarinka führt mit Solaris xx wiederum Vollblut im Pedigree. Mittlerweile weist Toronto unter HSM Winter erste Erfolge in Springpferdeprüfungen Klasse A auf.

------------------

Deze hengst kon bij het KWPN de zaak al bij de eerste bezichtiging verlaten. Is met open armen bij het Landgestüt Celle ontvangen nadat hij zijn verr. gedaan had.(Waarschijnlijk toch verschil van inzichten.)

Wat is dan het verschil met de eerder genoemde hengsten c.q. politiek.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:52

ceasario schreef:
Deze hengst kon bij het KWPN de zaak al bij de eerste bezichtiging verlaten. Is met open armen bij het Landgestüt Celle ontvangen nadat hij zijn verr. gedaan had.(Waarschijnlijk toch verschil van inzichten.)


1. Op een dergelijke bloedvoering zit het KWPN niet te wachten.
2. Het KWPN gunt de nevenstamboeken ook nog wat.
3. Zo zet het KWPN stiekem een stempel bij de nevenstamboeken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 09:58

Citaat:
1. Op een dergelijke bloedvoering zit het KWPN niet te wachten.


Dus verschil van inzichten. Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:02

Ik ken teveel Belisars om daar nog graag eentje van goedgekeurd te zien in de tweede generatie.
Op een enkeling na (o.a. Houston) zijn ze allemaal LUI, LUI en nog eens LUI. Je rijdt je de pleuris op die dieren............
En nu is daar nog wel mee te leven (lees: het is goed voor de lijn), maar als je ze aan het werk zet verrekken ze het ook nog eens.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 10:05

Dus verschil van inzichten. Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:05

Ik zou ook niet voor je willen werken Tong uitsteken Knipoog