vraagje over bandages en is meike te dik...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

vraagje over bandages en is meike te dik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 21:53

heeyy

ik heb heel vaak bandages om bij m;n pony, aangezien ze nog erg moeilijk loopt en ik wel het idee heb dat dit wat ondersteunt... maar goed.. ik wil dus ffies weten of ik ze zo goed om heb... want ik wil niet dat ze er zo juist last van krijgt ofzo... Scheve mond

hier de fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nog een vraagje, sinds ze op stal staat is ze flink afgevallen.. wel goed natuurlijk want ze was vrij dik maar ik ben nu bang dat ze te dun word.
ze l ijkt niet dun, aangezien ze 7 maanden drachtig is..en dus een hang buikje heeft maar bij dr flanken (ofzo? stukje tussen kont en buik ) ljkt het wat in te vallen... dus.. willen jullie even op de fotos hierboven kijken en wat julie er van vinden

XxX anne

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:56

Ik vind haar flink stevig voor pas 7 maanden drachtig.
Overigens als de flanken invallen, doe er eens een wormenkuurtje in.
Van de bandages durf ik weinig te zeggen. Maar zijn het elastische? Of niet? Ze zijn niet zo lang lijkt het. Voor mijn pony zijn ze altijd te lang.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:58

ik vind de bandage's best goed zitten,alleen beetje te hoog,lijkt alsof je de knie hebt meegedraaid?
maar ze heeft zoveel haar en klein beentje,is dus moeielijk te zien Haha!
vraag anders voor de zekerheid iemand van stal eventjes die er verstand van heeft.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:58

Ik vind haar zeker niet te dun hoor! en dat de flanken iets uit lijken te zakken is normaal, dat hebben veel paarden als ze 7-8 maanden drachtig zijn Lachen

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:00

Ik vidn dr ook eit te dun.
maar wat idd al gezgt word, een wormenkuur wil ngo wel eens helpen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:05

de achterste bandages zijn elastisch en voor niet.. achter zijn vrij lang maar voor zijn mega kort Tong uitsteken ik zal inderdaad eens ontwormen mag ook wel weereens gebeuren Lachen

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:22

ik vind meike niet te dik en bandages vind ik goed zitten

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:22

ik kan zo niet zien hoe strak jij je bandages heb zitten... elastische bandages mag je trouwens niet zo om doen hoor!!! daar moeten altijd onderlappen onder anders knelt het te veel!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:32

annuh schreef:
de achterste bandages zijn elastisch en voor niet.. achter zijn vrij lang maar voor zijn mega kort Tong uitsteken ik zal inderdaad eens ontwormen mag ook wel weereens gebeuren Lachen


gebruik speciale ontworming voor drachtige paarden he

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:33

je hebt toch ontwormingsspuiten voor alle paarde, dus ookd rachtige? ze is altijd ontwormt met een spuit voor uhmm ja gewone paarden zal ik maar zeggen

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:35

Wou ik net zeggen Haha! Doe er echt onderlappen onder bij de elastische, anders belemmer je de doorbloeding en kun je ze beter aflaten Lachen En de voorste zitten opzich goed, alleen moet je ze iets naar beneden verschuiven, zodat je de knie niet raakt en een ninistukje over de kogel doet. MAar ook weer niet teveel, anders zakken ze af. Duidelijk ben ik he Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:35

Om goede ondersteuning te geven, moet je de kogel mee bandageren. Het paard wordt dan wel belemmerd in zijn/haar bewegingen, maar als je er niet op rijd, en denkt dat het steun geeft (wat ik overigens niet met je eens ben) moet je dus de kogel mee bandageren. Anders heeft het evenveel nut als een los verbandje om alleen je onderarm (zonder hand of elleboog)

Maar wanneer wil je die bandages dan omdoen? Tijdens het werk? In de wei is het onverstandig bandages om te doen, en om ze een hele dag om te laten is zowiezo slecht.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:37

annuh schreef:
je hebt toch ontwormingsspuiten voor alle paarde, dus ookd rachtige? ze is altijd ontwormt met een spuit voor uhmm ja gewone paarden zal ik maar zeggen


Sommige wormenspuiten zijn slecht voor drachtige paarden.
Je moet even op de verpakking kijken of ze geschikt zijn.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:42

De onderkant van de bandage moet 2 vingers boven het botje in de kogel zitten.Deze kun je voelen aan de achterkant van de kogel..Aan de boven kant moet de bandage reiken tot aan het botje aan de buiten/zijkant van de knie..Ook deze kun je voelen.
Je bandageert van boven naar beneden,en de slagen moeten elkaar overlappen..Dan weer in ongeveer 3/4 slagen terug naar boven.

Elastische bandage's áltijd met onderlappen doen..En als ik jou was gewoon even wat peesbeschermers gaan halen in de winkel..Gaat veel sneller en geen kans op afknellingen etc..Of vraag iemand die wel weet hoe je moet bandageren het je te leren..Zelf aanprutsen met bandage's doet meer kwaad dan goed.
Dan kun je ze beter aflaten..

Succes!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:53

Het kan aan mij liggen *het zijn immers inieminie hoefjes* maar zijn de hoefjes niet iets te lang waardoor ze minder goed loopt?

Ik heb het idee dat ze weleens bekapt mag worden maar aangezien ik hier nergens dat antwoord tegen kom kan het ook ana mij liggen dat ik ze zo lang vind.

Bandages gebruik ik zelf alleen bij foto's en dus voor het mooie dus of ze echt ondersteunend zijn zou ik niet durven zeggen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 01:00

Ben het met Sily eens wat betreft de hoeven...zijn naar mijn idee wat te lang, dus word het misschien tijd voor een bekapbeurtje, zal allicht schelen in het 'moeilijke' lopen...en als ze straks het veulen heeft, scheelt dat enorm in gewicht (en dus belasting)

Bandages geven niet zoveel steun dat je er een kreupel/onregelmatig paard mee helpt hoor.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 18:56

hoeven zijn vorige week bekapt, maar aangezien ze in 1 hoef aan de onderkant een soort van snee heeft, waar ze last van heeft met lopen, en volgens dr hoefsmid kan ze nu niet te kort bekapt worden aangezien ze er op dit moment alleen maar meer last van krijgt dan..!!
daarbij, lijken ze nog langer aangezien ze omhoog en naar voren groeien dorrdat dat zo vaak hoefbevangen is geweest!

verder... zal ik die elastische bandages dan niet meer zo omdoen..
peesjes heb ik al, maar vind dit ook leuker staan..
ik heb ze alleen om als ik met dr ga lopen dus zeker niet altijd of op de wei..!!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:20

Ik vind haar ook niet zo mooi op de hoeven staan. Vind ze een beetje lang, maar kan de hoefsmid niet wat aan die scheur doen? (heb er ook niet zoveel verstand van Knipoog)

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:32

joeylover schreef:
Ik vind haar ook niet zo mooi op de hoeven staan. Vind ze een beetje lang, maar kan de hoefsmid niet wat aan die scheur doen? (heb er ook niet zoveel verstand van Knipoog)


misschien moet je het hele topic is lezen Scheve mond

vind haar niet te dik hoor, en ook niet te dun! is prima zo voor een drachtige merrie hoor! en ze is al een heel stuk opgeknapt sinds jij d'r hebt OK dan!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 10:28

met die hoeven, dat komt omdat ze bijna een jaar hoefbevangen is geweest!! dus dr hoeven zijn sowiezo helemaal vergroeid en groeien ook naar vorenheel erg.
ze HAD een scheur in dr hoef toen dr hoeven nog veels te lang waren (ook een jaar terug) en die is toen te ver doorgescheurt door de witte lijn heen.
dat "gat" moet ik nu dus elke dag teren om het zo steeds dichter te laten worden.
de hoefsmid kan daar dus niks aan doen die heeft gedaan wat ze kon.
ze vond alleen aangezien ze nu al erg moeilijk loopt, dat ze niet nog korter kon dan had ze nog mer pijn en das niet de bedoeling..

(ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dr hoefjes ook aan de lange kant vind, dr hvoorhoeven dan.. maar goed als de hoefsmid zegt dat het zo ffies beter is dan moet ik dat maar geloven )

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:19

jah ik vind ze wel goed zitten.. alleen het lijkt me wel dat ze een klein beetje te strak zitten. Ze moeten ondersteunen maar niet afknellen.. ennuhm.. ze is ZEKER NIET te dun hoor Lachen flinke dame!! Lachen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:31

Vind 'm linksvoor eenbeetje op een dikke bult zitten, je moet gelijdelijk bandageren, netjes overlappen, van boven naar beneden en weer terug ( en bij shetten nog 2 keer Haha! )

Achter mogen ze iets lager van mij aaan de bovenkant en idd die onderlappen zijn bij elastische heel belangrijk !

Ik heb ze bij Bas anders zitten... met onderlappen , zal zo even foto opzoeken voor je

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:37

Afbeelding

Ik heb hier dus elastische met onderlappen, heb ze wat meer plat en recht, i.p.v zo'n dikke bult.
Normaal bij groot paard moetje ongeveer 5/6 slagen hebben voor, maar bij Bas gaat dat wat anders vanwege de minipootjes, met 3 slagen ben je alweer beneden.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 16:59

ja het is nogal lastig met zo'n kleintje... met een groot paard lukt t me al een stuk beter maar bij haar heb ik al snel dat het in het midden inderdaad zo'n bult word.. maar ik ga het dan maar eens met onderlappen proberen

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:39

Ik heb al moeite met Sting bandages omdoen, dus met zon shetje vind ik dat hij nog niet eens zo heel dikke pootjes heeft Knipoog
Ik dacht ff dat ze giga dik was, maar toen las ik dat ze drachtig was. Heb daar verder geen verstand van dus weet niet of ze dan dik is Knipoog