Dillema over 2 banen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Dillema over 2 banen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 18:07

Ik weet niet meer wat ik nu zal gaan doen. Heb een onwijze leuke baan aangeboden gekregen, maar ik ga er ten opzichte van huidige salaris en secundaire voorwaarde behoorlijk op achter uit. Eigenlijk zou ik per 1 maart opzeggen, dus heb nog 2 dagen zucht, ik weet het echt niet. Heb zoiets van laat me toch niet door mn huidige wergever ' gevangen' houden (terwijl ze er ook niet rouwig om zijn om mensen te ontslaan), maar zekerheid is toch ook erg fijn (vooral als je als hobby: paard hebt Haha! ) Maar ja die nieuwe baan is dan wel wat onzekerder, maar wel precies wat ik leuk vind (en nog iets met paarden ook ) Wat zouden jullie doen Verward

Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:10

Ik zou persoonlijk gaan voor hetgene wat ik zelf leuker vind! Misschien is het wel iets onzekerder, maar als dat echt is wat jij leuk vind, lijkt het mij voor de hand liggen om voor de nieuwe baan te gaan. Je zegt zelf ook dat je huidige werkgever er niet rouwig is om mensen te ontslaan. Dalijk hou je die baan, en dan wordt je misschien ontslagen.
Ik zou lekker je hart volgen en voor de leuke baan gaan. De onzekerheid is misschien een nadeel, maar ik denk dat plezier in je werk hebben toch ook een belangrijk iets is!

veel succes met de keuze Lachen
groetjes, rens

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:14

Kun je iets meer vertellen over het stukje onzekerheid bij de nieuwe baan? Slechtere arbeidsvoorwaarden zijn een keuze die je zelf maakt en wegen misschien wel heel goed op tegen het plezier wat je hebt in je nieuwe baan. Maar waarom is de nieuwe baan onzekerder?

Ik ben niet altijd even enthousiast over het werknemersbeleid in de paardenwereld zal ik maar zeggen.....

Wat ga je precies doen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:19

Kijk sowieso eerst of dat je wel uitkomt met je "nieuwe" salaris.
Zet even de plusjes en de minnetjes tegenover elkaar, dan moet er toch wel uit te komen zijn.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 18:40

Manon 2 schreef:
Kun je iets meer vertellen over het stukje onzekerheid bij de nieuwe baan? Slechtere arbeidsvoorwaarden zijn een keuze die je zelf maakt en wegen misschien wel heel goed op tegen het plezier wat je hebt in je nieuwe baan. Maar waarom is de nieuwe baan onzekerder?

Ik ben niet altijd even enthousiast over het werknemersbeleid in de paardenwereld zal ik maar zeggen.....

Wat ga je precies doen?



Tis niet echt helemaal in de paardenwereld, wel een kantoorbaan, dus wat dat betreft valt het gelukkig nog wel mee met het werknemersbeleid. Tis ook niet dat het slecht betaalt, maar bij mn huidige werkgever wordt zo ongeveer alles betaald (complete pensioen, ziektekosten, overlijdingsverzekering en nog wat dingen), dus als je dan zo' contractje ziet van 3 a4tjes, dan valt het eigenlijk zo tegen. Denk wel dat ik het ga redden per maand, zal iets minder snel allemaal leuke dingen voor Tal gaan kopen Haha! .
Ik neig ook wel het sterkst naar de nieuwe baan hoor, maar dan vraag ik het aan mn vriendje en dan zegt hij weer dingen dat ik ga twijfelen aan mn keuze, vandaar

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:43

Als ik in jouw schoenen stond, dan wist ik het wel. Voor mij is dat natuurlijk makkelijk praten, aangezien ik niet in de jouwe sta. Maar het is een leuke baan, waarin je je creatief kan uiten, met paarden bezig bent en je kan iets heel nieuws opstarten.

Moeilijkmoeilijkmoeilijk, aangezien we het er samen vaak over hebben gehad... Ach gut

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:03

Tja, ik weet het niet. Een nieuwe baan is na een tijdje ook weer "gewoon" werk natuurlijk, maar dan zit je wel met je mindere salaris en je mindere secundaire arbeidsvoorwaarden.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 19:07

Tessebes schreef:
Tja, ik weet het niet. Een nieuwe baan is na een tijdje ook weer "gewoon" werk natuurlijk, maar dan zit je wel met je mindere salaris en je mindere secundaire arbeidsvoorwaarden.


en je weet nooit waar je aan begint, nu weet je tenminste alles, en straks ben je weer zo'n allesvragende beginner. of het valt helemaal tegen, maar ja dat weet je nooit natuurlijk

zucht

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:30

B, niet zeuren! Gaan met die banaan. Als je niet weg wilde was je in eerste instantie niet gaan solliciteren. Je was heel enthousiast na de gesprekken en je vond zelf ook dat de baan op je lijf geschreven was. Heb je je contract nu wel binnen? Risico's maken het leven leuk!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 19:34

teriema schreef:
B, niet zeuren! Gaan met die banaan. Als je niet weg wilde was je in eerste instantie niet gaan solliciteren. Je was heel enthousiast na de gesprekken en je vond zelf ook dat de baan op je lijf geschreven was. Heb je je contract nu wel binnen? Risico's maken het leven leuk!



ja, (concept)contract is binnen, er wordt nog 1 ding aangepast en dan istie klaar

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:48

Als ik moest kiezen zou ik gaan voor de baan waarin ik me het prettigste voel. Dat werk dat het dichtste bij mijn ideaal komt. Ook als dat betekent dat ik er financieel wat op zou moeten inleveren.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:49

Kom Plin, dit is echt een superleuke baan, met leuke mensen en leuke werkzaamheden en waarschijnlijk in de toekomst leuke aanbiedingen voor je!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 19:51

Naar zou ik dat wel kunnen vraag ik me dan af, al die verantwoordelijkheden die ik nu op me krijg dan. Beschouw mezelf niet al zo brilliant dat ik zeker weet dat ik dat allemaal wel kan wat ze willen...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:55

Als zij dachten dat je het niet aankon, hadden ze je sowieso niet uitgekozen om de functie te vervullen, dus daar hoef je niet over te twijfelen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:58

Wat mij persoonlijk even ontgaat... Je zegt dat je per 1 maart op zou zeggen... Ga je nou stoppen met je huisige werk, of niet? En dan bedoel ik 100% zeker, niet indien je de andere baan aanneemt... En mijn 2e vraag: heb jij geen opzegtermijn bij je huidige baan?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:04

Citaat:
Beschouw mezelf niet al zo brilliant dat ik zeker weet dat ik dat allemaal wel kan wat ze willen...


maar wij vinden jou wel Brilliant

En dat wees die test in Amsterdam toch ook uit! Aan de hand van die test hebben hun de beslissing genomen!

JE KAN HET!!!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:07

Pervinco schreef:
Wat mij persoonlijk even ontgaat... Je zegt dat je per 1 maart op zou zeggen... Ga je nou stoppen met je huisige werk, of niet? En dan bedoel ik 100% zeker, niet indien je de andere baan aanneemt... En mijn 2e vraag: heb jij geen opzegtermijn bij je huidige baan?


ik ga pas opzeggen als ik de andere accepteer, dwz al sik het contract binnen heb. Heb 2 maanden opzeg termijn, dus bij nieuwe baas zou ik per 1 mei kunnen beginnen. mits ik dus morgen of overmorgen opzeg. Ga ik niet voor de nieuwe baan, ga ik ook nergens opzeggen

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:09

teriema schreef:
maar wij vinden jou wel Brilliant

En dat wees die test in Amsterdam toch ook uit! Aan de hand van die test hebben hun de beslissing genomen!

JE KAN HET!!!!



hiih gekkie Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:12

Ik meen dat het zo is dat als jij op 1 maart opzegt, je pas 1 juni weg kan. Eh... Hoe leg ik dit uit? Je moet meen ik, na opzegging, nog 2 volle maanden doorwerken. Zeg je op op bv de 5e, dan moet je ruim 2,5 maanden uitwerken. Volgens mij geldt dat ook voor de 1e van een maand... Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en vrijdag je ontslag indienen als je dit echt wilt.

Wat mij het belangrijkste lijkt is hetgeen Tessebes ook al vroeg: kom je rond van dat salaris? En de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook niet onbelangrijk... Hoe zit het met overuren, vakantiedagen, vergoedingen, enz. Ik denk dat het inderdaad slim zou zijn de plus- en minpunten van beide banen op papier te zetten... Probeer objectief te zijn!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:31

Pervinco schreef:
Ik meen dat het zo is dat als jij op 1 maart opzegt, je pas 1 juni weg kan. Eh... Hoe leg ik dit uit? Je moet meen ik, na opzegging, nog 2 volle maanden doorwerken. Zeg je op op bv de 5e, dan moet je ruim 2,5 maanden uitwerken. Volgens mij geldt dat ook voor de 1e van een maand... Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en vrijdag je ontslag indienen als je dit echt wilt.

Wat mij het belangrijkste lijkt is hetgeen Tessebes ook al vroeg: kom je rond van dat salaris? En de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook niet onbelangrijk... Hoe zit het met overuren, vakantiedagen, vergoedingen, enz. Ik denk dat het inderdaad slim zou zijn de plus- en minpunten van beide banen op papier te zetten... Probeer objectief te zijn!


je hebt gelijk, ik moet voor 1 maart opzeggen Rondkomen gaat wel lukken, moet gewoon even meer opletten op mn uitgaven. Vergoedingen zijn minimaal (wel genoeg reiskosten om me ruimschoots, ook prive, door de maand te loodsen, dus dat scheelt weer).
Denk dat het gewoon last minute nerves zijn ofzo.

Oh 1 groot nadeel van nieuwe werk: denk niet dat ik overdag zo veel kan bokken Schijnheilig

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:35

Blijf maar lekker bij je huidige baan dan Bloos!

Eeeeh... Vraag 20... Hoe zijn de toekomstperspectieven bij baan 2? En vooral: krijg je een vaste aanstelling, of een jaarcontract?

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:39

Het klinkt idd als last-minute-nerves, als ik de reacties van een aantal mede-Bokkers om jou heen lees, moet je er gewoon voor gaan en je hart volgen! Plezier in je werk is heel belangrijk denk ik! Lachen

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:43

hihi gelukkig hebben we thuis ook een compie Haha!
toekomstperpectief: ze sloten het zelfs niet uit dat ik misschien wel in de directie kwam hihi, ik Bloos (heb daar geen ambitie tot hoor) Tis een klein bedrijf (itt waar ik nu werk), dus je zit al heel dicht bij de directie (zeker als je soort van rechterhand wordt). En idd, zie bij huidige werkgever eigenlijk weinig gebeuren, zat daar ook al wel aan de bovengrens. Dus al je het zo relativeert, baan 2 here I come! goeie vraag! OK dan!
helaas is het eerst een jaarcontract...
en heb wel wat minder vakantie dagen, maar ze werken daar ook minder uur, dus heb je sowieso vrijdagmiddag vrij, ook niet verkeerd

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:44

Dickie schreef:
Het klinkt idd als last-minute-nerves, als ik de reacties van een aantal mede-Bokkers om jou heen lees, moet je er gewoon voor gaan en je hart volgen! Plezier in je werk is heel belangrijk denk ik! Lachen


en als het niks wordt kan ik altijd nog mn hart hier uitstorten Haha!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:09

Citaat:
vrijdagmiddag vrij, ook niet verkeerd


ik beken dat is de reden dat ik vind dat je het moet doen, het leek me wel makkelijk voor als de hoefsmid voor Maikel komt Knipoog