Wie springt er hier met bodyprot.?(paarden)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Wie springt er hier met bodyprot.?(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 17:29

Hallo,

Ik zit er over te denken om een bodyprotector te gaan aanschaffen voor het springen. Gekke beest van mij is soms niet helemaal veilig Scheve mond , en struikelen ofzo kan altijd.

Nou vraag ik me af..waar laat je dat ding? Over je jasje vind ik dat zo dom staan...maar past eronder? Wie rijdt er meer wedstrijden met zo'n ding met jasje? Ik heb er nog nooit iemand mee gezien namelijk, met paardenwedstrijden.


Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:41

Ik rijd er onderling wel al wedstrijden mee, officiëeel ben ik nog niet gestart sinds ik hem heb. Onderling doe ik hem gewoon over mijn bodywarmer van het verenigingstenue. Hij past bij mij iig niet over met goede dressuurjasje, maar ik heb mijn oude jasje nog en die was (ondanks dat het dezelfde maat is) wel wat wijder, dus ik denk dat hij daar wel onder past. Als dat zo is, ga ik met dat jasje springen. Als hij daar ook niet onder past, dan maar gewoon over mijn andere jasje heen, ik kies liever voor veilig dan voor 'mooi'. Bovendien zie je steeds meer mensen ermee rijden, dus je rijdt ook niet meer echt voor banketstaaf, tenminste, niet bij ons in de buurt.
En iemand moet bij jullie in de buurt toch de trendsetter worden?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:40

ik heb er een voor de cross, maar met springen gebruik ik het nooit. Als ik dat zou doen, dan over mijn jasje heen, anders past het niet.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:48

N doe ik dat nog niet,maar als ik officieel ga starten heeft mijn moeder liever wel dat ik daarmee rijdt. Lachen

how sweet can it be to be loved by you

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:16

Ik gebruik hem alleen met crossen

En ik heb hem onderling een keer omgehad met springen. Toen mocht ik verkleed als ponyruiter springen Knipoog (onder mijn bodywarmer pastte dat ding wel Haha! )
Ik krijg die bodyprotector met geen mogelijkheid onder mijn jasje En eroverheen gaat ook niet, want mijn bodyprotector sluit heel mooi aan...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:48

ik heb wel eens met bodyprot. gesprongen. gedressuurd trouwens ook. je weet het maar nooit met die jonge dieren als ze op vreemd terrein komen. en liever voorkomen dan genezen!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 19:25

Ik heb geen jong beest..maar wel een waar de rem zo nu en dan van mist. Als ie een parcour ziet denkt ie nog maar aan een ding en dat is het gas erop. Nu zou je zeggen wrom ga je met m springen...maar hij kan echt super springen..maar je weet het nooit en vind het toch veiliger.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:39

Heyz

Met crossen heb ik ALTIJD een bodyprotector aan, en meestal met springwedstrijden ook, ik heb nu alleen nog een trui van de ponyclub waar ie prima onder of over kan (al ziet het er wat raar/breed uit) maar het gaat tenslotte om je eigen veiligheid. Paardrijden is immers ook een van de gevaarlijkste sporten!!! Ik zou het zeker aanraden en over een rijjasje staat het niet eens fout (gewoon een mooie donkerblauwe staat hartstikke netjes, valt niet eens op) En gelukkig gebruiken telkens meer ze!!!

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:02

IK!!

Over je jasje heen!!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:13

Ik rij er niet mee.
Waarom is een bodyprotector veiliger ?
Ik denk niet dat je protector veel gaat helpen Rolleyes

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:16

Ik vraag me ook af in hoeverre het veel veiliger wordt...

Paardrijden is trouwens niet 'één van de gevaarlijkste sporten' Hesterv, een simpele sport als voetbal is al veel blessure-gevoeliger.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:46

WenckeLover schreef:
Ik rij er niet mee.
Waarom is een bodyprotector veiliger ?
Ik denk niet dat je protector veel gaat helpen Rolleyes

val maar eens op een hindernis zonder bodyprotector, dan weet je meteen het verschil.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:01

Soms spring ik er wel mee met een bodyprotecter en soms weer niet.

Tijdens een oefencross heb ik het gedragen, en als ik hoger dan 70 cm doe ik het ook aan.

Maar voor een klein sprongetje waar mijn merrie zo overheen huppelen.. dan laat ik het liggen. Schijnheilig

Wel draagt ik ten allen tijden mij veiligheidscap!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:35

Gracy schreef:
Wel draagt ik ten allen tijden mij veiligheidscap!


Ik vanavond niet Bloos Ik heb hem eignelijk altijd op, maar ik stapte nog even snel op Flap om een sprongetje te maken voor de mensen die kwamen kijken en ben glad mijn cap vergeten...Bloos
(en het stond ook wel iets hoger dan 70 cm Clown )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:50

Het moet over je jasje. Ik spring zelf niet, maar op de manege waar ik rijdt zijn er 's avonds regelmatig springwedstrijden (waar mijn vriendin ook aan mee doet), en daar doen ze 'm altijd over het jasje heen.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:02

Het moet niet hoor, in de reglementen staat dat het gebruik van bodyprotector bij dressuur en springwedstrijden is toegestaan, zowel onder als over het wedstrijdjasje.
Alleen moet je jasje wel wijd genoeg zijn om hem eronder aan te kunnen trekken.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:55

Ik had em eerst bij de pony's altijd onder mn trui.
en bij de paarden had ik em de eerste 3 wedstrijden onder mn jasje. maar dan gaan mensen zich toch afvragen of je een bochel hebt...
dus nu doe ik em er maar over Haha! ik ben zo ongeveer de enige van de kring, en op de regio kampioenschappen was er nog een andere met body protector.
lang leve de trendsetters dan maar Knipoog

Het verkeerde paard is er ook heus niet zo gelukkig mee als er op hem gewed wordt...

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 19:19

ToBontO schreef:
Ik had em eerst bij de pony's altijd onder mn trui.
en bij de paarden had ik em de eerste 3 wedstrijden onder mn jasje. maar dan gaan mensen zich toch afvragen of je een bochel hebt...
dus nu doe ik em er maar over Haha! ik ben zo ongeveer de enige van de kring, en op de regio kampioenschappen was er nog een andere met body protector.
lang leve de trendsetters dan maar Knipoog



Ik geloof dat ik maar naar de ruitersportwinkel ga en mn jasje meeneem Haha! . Ik heb hier in de buurt echt nog niemand gezien die m erover had..geen idee hoe dat lijkt... Eronder vind ik beter...moet maar eens effe kijken. Als wij er nu mee beginnen..heeft vast iedereen het over een jaar Haha!.


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:42

Als ik intensief ga springen zal ik ook maar eens naar de winkel stappen...
Je paard kan dan nog zo braaf zijn, je weet het nooit, ongeluk zit in klein hoekje...

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:20

Pinacolada"]
[quote="ToBontO schreef:
Ik had em eerst bij de pony's altijd onder mn trui.
en bij de paarden had ik em de eerste 3 wedstrijden onder mn jasje. maar dan gaan mensen zich toch afvragen of je een bochel hebt...
dus nu doe ik em er maar over Haha! ik ben zo ongeveer de enige van de kring, en op de regio kampioenschappen was er nog een andere met body protector.
lang leve de trendsetters dan maar Knipoog



Ik geloof dat ik maar naar de ruitersportwinkel ga en mn jasje meeneem Haha! . Ik heb hier in de buurt echt nog niemand gezien die m erover had..geen idee hoe dat lijkt... Eronder vind ik beter...moet maar eens effe kijken. Als wij er nu mee beginnen..heeft vast iedereen het over een jaar Haha!.
[/quote]

er onder ziet er echt niet uit hoor.
ik dacht eerst ook, ik ga echt niet met die bp over mn jasje rijden. deed ik dus ook niet Haha! hehe eigenwijs... maar het zag er echt heel raar uit. een beetje een raar model rijg je er van...
maar eigenlijk vind ik het wel jammer van mn jasje, ik heb net een heel mooi nieuw hip springjasje, en dan moet daar weer zon stomme bodyprotector over Boos!
maargoed alles voor de veiligheid...
ik had ook al als eerste van het concours zon veiligheidscap... jaja je bent hip of je bent het niet Clown . nu nog mijn veiligheidsbeugels goudkleurig zien te krijgen (dat staat nl beter bij alle gouden gespen en knopen enzo Haha! )

maaruhm jij gaat dus officiele wedstrijden starten?? leipzz, wij gaan nu veel vaker richting 'het noorden' starten omdat daar de eigenaar van de paarden woont. dus dan zie ik je vast nog wel es!!

Het verkeerde paard is er ook heus niet zo gelukkig mee als er op hem gewed wordt...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:19

Ik zit er ook over te denken om er een te kopen. Het kan namelijk erg zeer doen op een hindernis vallen, mijn paard is 4 jaar en du ook nog niet zo ervaren. Volgens mij worden die Body-protectors wel steeds polulairder!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 13:50

Ja, volgens mij ook. Mij de pony's zie je ze hier in de buurt wel regelmatig, paarden niet..

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:19

Je hebt ze tegenwoordig ook met een leuk ruitjes patroon Haha!

niet echt boeiend... maar ik dacht laat ik het even zeggen Clown

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Whaho
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:13

XchantjuhX schreef:
Je hebt ze tegenwoordig ook met een leuk ruitjes patroon Haha!

niet echt boeiend... maar ik dacht laat ik het even zeggen Clown


Nou..ik wil geen ruitjespatroon..doe mij maar een effen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers