wie heeft er een lekkere spagetti recept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

wie heeft er een lekkere spagetti recept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:03

Ik wil vanavond spagetti maken maar niet de traditionele saus uit een pot, wie heeft er tips, kan je spagetti maken met pijnboompitten ofzo Verward

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:13

Ik weet er zo gauw geen met pijnboompitten, maar wel met mozarella. Ook goed?

Men neme:
een pakje gezeefde tomaten
een ui
evt. teentje knoflook
flink glas witte wijn
250 gr. gehakt
spaghetti (100gr. per persoon)
parmezaanse kaas (echte, niet van dat poederspul)
Bol mozzarella
Diepvries basilicum (of nog beter: verse)

Ui fijn snijden en fruiten. Knoflook (fijngehakt) erbij. Gehakt erbij en bakken tot het gehakt bruin is. Wijn erbij, beetje laten inkoken. Tomatensaus erbij, op smaak brengen met peper en zout en even laten doorkoken (hoe langer hoe beter).
Spaghetti koken, afgieten en met een beetje olie erdoorheen in een ovenschaal doen. Saus, geraspte parmezaanse kaas en flink veel basilicum erbij doen en alles goed door elkaar roeren. Mozarella in stukken scheuren en erop leggen. Ongeveer 15 minuten in de oven doen (+/- 200C) en smullen maar! Vork

Als je per se pijnboompitten wil, dan kan je er wel wat overheen strooien, lijkt me best een smakelijke combi. Knipoog

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:48


SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:41

Met gehakt en blokjes salami en dan t gewonen recept wat je altijd doet met de spaghetti mix enz.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:19

gewoon spagetti koken,en er dan hele kersttomaatjes in doen,en en mozarellakaas erover.Is heeeeel erg lekker,vooral als je de spagetti ook zelf gemaakt hebt Lachen

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:45

Wij hebben altijd hele aparte spaghettisaus (heb er nog nooit iemand anders over gehoord)
Hoe je het precies maakt weet ik niet maar er gaat rundvlees, appel, ontbijtkoek en 1 flesje bier in.
Het is echt onwijs lekker Vingers aflikken als je het recept wil dan stuur je maar een PB dan zal ik die voor je opzoeken

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:57

ik weet er een met pijnboompitjes!!

je grilt de pitten in een pan, tot ze lekker bruin zijn. ook bak je wat spekjes in de pan(kan ook met worst ofzo, of met niks als je vegi bent)

kookt de pasta, giet er een potje pesto bij en pitten en vlees erbij, veel kaas op en smullen maar!!!
een heel eenvoudig recept wat snel klaar is maar heerlijk lekker is!!!