dilemma: op huidige stal blijven of verhuizen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dilemma: Op huidige stal blijven of niet?

JA, ik zou op de eerste stal blijven
4 (57%)
NEEN, ik zou naar de andere stal verhuizen
3 (42%)

Totaal aantal stemmen: 7


laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

dilemma: op huidige stal blijven of verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 12:48

Hoi,

ik zit met een soort dilemma'tje. Ik sta nu ruim een jaar op de stal waar mijn paardje al haar ganse leventje staat. beetje raar gezegd, ik heb haar van die mensen gekocht daarmee . Maar nu ben ik aan het overwegen om toch maar te verhuizen naar een andere stal. Soms heerst er wel eens spanning op de stal waar ik nu sta. Mijn paardje heeft al eens 2 maanden gestaan op de andere manege om haar wat te corrigeren (lang verhaal). En ik vond het er echt heel erg leuk. Nu zijn die mensen verhuisd en weet ik echt niet meer wat te kiezen. Hieronder staat wat meer info en de pro's en contra's. Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen bij men keuze.

Huidige stal

* half uurtje fietsen/5 à 10min met auto
* 125€ per maand zonder voedsel
* paardje staat er al heel haar leventje en voelt zich er thuis
* Stallen worden dagelijks uitgemest, paarden worden binnen en buiten gestoken
* omlooppiste van 1km
* mooi om te gaan wandelen, (erg afgelegen)
* Alleen een buitenbak zonder echte bodem, (wordt wel wekelijks gesleept)
* soms heerst wat spanning op stal
* Er staan nog enkele ander mensen op stal waar ik mee opschiet
* ...

Andere stal

* half uur rijden met de auto Boos!
* 225€ vol pension eten inbegrepen, 117€ half pension eten inbegrepen (ook anderen mogen op het paard rijden)
* grote buitenbak met goeie bodem
* kleine binnenbak
* erg gezellige manege, niets dikke nek aan, alle mensen zijn megavriendelijk
* erg behulpzaam
* nooit alleen
* ook als er geen les is valt er wel iets te doen
* goeie lessen, leuke instructrice
* wandelingen gratis voor ingestalde paarden
* kleinere stallen maar paarden lopen heel vaak in groep buiten
* mooie wandelomgeving
* ik heb wel niet altijd vervoer omdat we een winkel hebben. Ik kan wel de belbus nemen Clown
*...

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:52

Tja... als je niet altijd vervoer hebt, dan zou ik niet naar die andere stal gaan.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:57

Als je geen vervoer hebt heb je natuurlijk niet eens de keus om naar die andere stal te gaan. Je moet namelijk wel erheen kunnen anders heb je nog niet veel aan al die voordelen.

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 13:07

Dat is voorlopig ook de reden waarom we twijfelen. Ik zou natuurlijk ook de belbus kunnen nemen. Die stopt een huis naast de manege. Het station ligt er ook in de buurt maar dat is geen oplossing omdat je helemaal rond moet rijden en zo meer dan een uur onderweg bent. En het kan zijn dat mijn vriendin daar ook gaat beginnen rijden, dan kunnen we samen gaan. Maar stel dat het vervoer oké is, dan weet ik het nog niet zeker.

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:14

Als jouw vriendin daar binnenkort gaat rijden kun je toch een poosje steeds met haar mee en rustig kijken of het inderdaad wat voor je is? Straks beslis je en blijkt het tegen te vallen en dan kan je niet meer terug, of wel?
enneh...(BB) op elke stal wordt geluld en zijn er wel eens spanningen, dat is heel normaal als je met zoveel mensen bijelkaar staat. Iedereen heeft het beste voor met zijn/haar paard maar er zijn er altijd die het beter weten (al dan niet terecht zoals penny meisjes).
succes, zoek een plekje waar jij (en je paard) je lekker voelt.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:15

Ik zou alleen verhuizen als je zeker weet dat je zelfstandig naar die stal kunt komen.

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 13:22

Ik heb geen spanningen met de andere mensen van de stal, zoveel zijn het er nu ook niet en ik schiet met allemaal goed op, maar met de staleigenaar zelf. Scheve mond Ik denk dat ik ga kijken hoe dat nu zit met de belbus, zo erg kan dat nu ook niet zijn Lachen . En zoals je al zei, als mijn vriendin besluit om daar te gn rijden kunnen we af en toe eens met elkaar meerijden. De stal ken ik al heel goed. Ik heb er mijn brevet gereden en ik volg er ook af en toe les. Ook doe ik er mijn kampen. Ik denk dat ik er toch nog een nachtje ga over slapen..

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:28

Zo te horen heb je het niet echt naar de zin op je huidige stal, waarom zou je daar dan in hemelsnaam blijven Verward

Weg daar, en al is die andere stal verderweg, jammer dan.
Je zegt niet elke dag vervoer te hebben, valt er dan niets te regelen, misschien iemand anders die op datsoort dagen je paardje zou kunnen l
longeren of losgooien?

Ik vind dat paardrijden een hobby is wat gewoon zo leuk mogelijk moet zijn voor zowel ruiter als paard, dus als jij denkt het meer naar je zin te hebben op een andere stal, dan zou ik niet te lang twijfelen, maar je spullen pakken en gaan!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:29

In je profiel zie ik dat je 15 bent. Autorijden zit er dus voorlopig niet in. Wat als je een keer met spoed naar je paard moet en niemand kan met je rijden? Dan moet je wachten op de belbus. Ik zou daar iig niet van afhankelijk willen zijn.

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 13:37

ik denk dat als er ooit iets met me paard moest zijn dat mijn pa al voor mij zou wegzijn met de auto. Haha!

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:40

laurake schreef:
ik denk dat als er ooit iets met me paard moest zijn dat mijn pa al voor mij zou wegzijn met de auto. Haha!


Dringt het nou niet door of zo? Je bent dus altijd maar dan ook echt altijd afhankelijk van iemand anders. Dat is echt niet leuk op de langere termijn.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:42

Zo te lezen ben je idd niet blij met je huidige stal, maar is de stal die jij in gedachten hebt wel weer erg ver weg als je er even naar toe wilt.

Heb ja al in de omgeving naar andere stallen gekeken?
Zou ik sowieso doen, je hoeft je niet blind te staren op 1 stal toch?

Als je niets in de omgeving vind wat aan jouw "eisen" voldoet kan je altijd nog beslissen naar stal 2 te gaan.

Ik ben het met Cinzano eens, het is een hobby en moet leuk blijven, en als dat niet meer kan waar je nu staat zou ik in ieder geval verhuizen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:44

Goh, bekend soort topic! Cool
Ik zou nog ff op je stal blijven, het is toch wel erg lastig als je geen vast vervoer hebt! Verder scheelt de prijs ook erg veel, tel daar je reiskosten bij op, en je bent al een eind verder! Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler, Plop1997 en 15 bezoekers