In de les met Sjonniej als fotograaf :P

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

In de les met Sjonniej als fotograaf :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 13:50

Hoihoi

Sanne is dinsdag naar mij en mijn pony toe gekomen, ik moest de les in , ging erg goed, maar geen commentaar op mijn zithouding a.u.b Tong uitsteken kweet dat k niet fantastisch rij. Ik had hem gereden met een slof, om te kijken hoe hij daar mee liep en omdat het mij wel eens wat anders leek Tong uitsteken

Nou hier komen de foto's he:

Afbeelding
In stappen met deken (slof hangt hier los genoeg he Tong uitsteken)
Afbeelding
Tijdens het rijden..
Afbeelding
Beetje gekke foto, omdat zijn hoofd gewoon staat staat de slof ook wat strakker, logisch... want:
als hij nabuigt niet:
Afbeelding
Hierboven loopt hij dus netjes, en slof hangt losjes
Afbeelding
Hij vond sanne (haar flits iig:P) nog wel een beetje eng...
Afbeelding
Afbeelding
Ff halthouden...
Afbeelding
Duidelijk voorbeeld van hoe hij heel de les liep (hierboven)
Afbeelding
Afbeelding
Zo liep hij heel de les dus (hierboven)
Afbeelding
Afbeelding
Op een heel mooi moment genomen (niet dus:P)
Afbeelding
Afbeelding
en weer lekker draven...
Afbeelding
Toen was de slof er net af (omdat hij zo braaf was geweest Tong uitsteken)

Lanzamerhand steeds losser laten:
Afbeelding
EN dan gaan we uitstappen:
Afbeelding
Afbeelding
Doeiiiiii:
Afbeelding

Naar mijn zin ging het goed gister.
Hij was braaf en luisterde wel goed, ik wil liever geen commentaar op de slof, alleen op mijn houding enz. Ik weet dat ik niet fantastisch ben ofzo.


Sanne kon niet uitstappen omdat er in allebei de bakken les was, en ik was iets eerder gestopt omdat hij zo super liep, dus ze komt nog een keertje langs en dan mag ze zelfs rijden Tong uitsteken

Nou ik moet toch ff vragen (ook al wil ik het niet:P)
wat jullie nou van mijn houding vinden.
De slof heeft erg los gehangen met rijden, ik heb hem dus goed gebruikt vindt ik..

P.s. GEEN COMMENTAAR OP ME GEZICHT :p

hahaha was erg serieus aan het rijden weet je Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Assiej op 25-02-04 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:54

Je houding was netjes, alleen staken je tenen een beetje naar buiten. Maar verder was het goed, alleen zit je zo af en toe te ver naar voren!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 13:56

ja haha kweet et... maar opzich valt het best wel mee vin ik... maarja k vroeg om commentaar he daar kan ik alleen maar van leren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:00

HeeJ as Knipoog! Ziet er goed uit hoor.. Ben het verder met Sjonniej eens.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:05

Assiej schreef:
Ik had hem gereden met een slof, om te kijken hoe hij daar mee liep en omdat het mij wel eens wat anders leek Tong uitsteken


wat ik niet helemaal snap is dat jij met slof gaat rijden omdat het jou wel eens wat anders leek en om te kijken hoe hij daar mee liep. want zo te zien heb je de slof helemaal niet nodig. Ik denk dat je hem zonder slof ook wel goed aan het lopen krijgt.
gelukkig heb je hem wel gewoon losjes hangen maar denk eraan dat als je hem weer wil gebruiken dat je het alleen doet als het echt nodig is.
Zoals je nu verteld dat je hem gebruikt vin ik het een beetje onzin.

Over je houding vind ik dat je moet letten op dat je je tenen niet te ver naar buite steekt en dat je erop let dat je je handen niet naar beneden houdt. Naar mijn mening mag je ze wat meer dragen.
En ook netjes rechtop zitten. je hebt de neiging af en toe iets naar voren te gaan zitten.
Verder ziet het er wel goed uit.

leuk paardje trouwens *LOL*

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:14

Mag ik vragen waarom je een slof gebruikt? Ik vind je houding netjes, alleen mag je idd wat meer rechtop gaan zitten. Ook vind ik dat je paardje wat op de voorhand loopt, maar ik weet niet hoe lang je met hem aan het trainen bent, ik weet natuurlijk het achterliggende verhaal niet.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:21

het staat in het eerste bericht waarom ik de slof gebruik, om te kijken of hij er beter op gaat lopen, of niet, hij was iig wel braaf, maar ik ben zo'n typje die er heel de les op probeerd om me pony goed aan de teugel te krijgen, ik weet dat hij veel op zijn voorhand loopt, maar ik ben nog niet zo ver dat ik hem op zijn achterhand kan laten lopen.

k heb mijn pony sinds begin juni, hij is toen erg ziek geweest met slijm in zijn longen dus hebben we ook niet vaak goed kunnen trainen enz.
Voor de rest heeft mijn pony een kortere linkernekspier, ook moeilijker dus met rijden, maar opzich ik heb alleen met slof gereden om uit te proberen hoe hij er mee liep, ik ga echt niet dagelijks met de slof rijden ofzo, nergens voor nodig>

Awayalover, wat bedoel je met: wat meer op de hand dragen?

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:50

Leuke foto's vooral die laatste vind ik mooi Haha! Ikkuh ga zondag wel ff snel een paar foto's van Moon maken Tong uitsteken

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:58

hahaha okee dan maar niet onder het rijden hoor, dan krijg k nog meer commentaar Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:07

Over je houding wou ik alleen nog kwijt dat je op sommige foto's je ellebogen te ver afsteekt, langs je lichaam houden en niet te ver naar voren.

Verder schrijf je dat je meer bezig bent met het krulletje, wat natuurlijk een erg mooi gezicht is Knipoog
Maar zou me eerst bezig houden met het lopen op de voorhand *wat die op sommige foto's doet* en het er bij krijgen van de achterhand.

Als het van achteren komt hoef jij je neit meer bezig te houden met de voorkant, dat komt dan wel.

Maar op sommige foto's is het niet een half paard...de voorkant loopt er netjes bij en de achterkant hangt er maar wat achteraan.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:10

Ja maar dat is het hem juist, ik weet niet hoe ik hem op de achterhand kan krijgen, omdat ik gewoon nog niet zoveel ervaring heb. Ik heb 1 keer in de week dressuurles, maar de privélessen bij ons zijn allemaal over de 30,- per half uur. Erg duur dus vind ik.
Je moet bij mijn pony erg zijn buitenhand begrenzen, wat opzich steeds beter gaat, maar ik denk gewoon niet dat het me ooit gaat lukken.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:14

Assiej schreef:
Ja maar dat is het hem juist, ik weet niet hoe ik hem op de achterhand kan krijgen, omdat ik gewoon nog niet zoveel ervaring heb. Ik heb 1 keer in de week dressuurles, maar de privélessen bij ons zijn allemaal over de 30,- per half uur. Erg duur dus vind ik.
Je moet bij mijn pony erg zijn buitenhand begrenzen, wat opzich steeds beter gaat, maar ik denk gewoon niet dat het me ooit gaat lukken.


Onzin tuurlijk gaat dat lukken wel prijzig bij jullie zeg...ik betaal €7.50 voor een half uur en dan komt ze aan stal...weet alleen niet of ze ook richting Vlaardingen zou gaan voor dat geld...

Even denken...zelf heb ik er met Par niet zoveel problemen mee...van de week zat ik tijdens mijn les op een andere pony en die had het soms wel.
Kreeg dan te horen: voorkant loslaten en bijdrijven, voorwaarts laten gaan en dan opvangen aan de voorkant, beetje spelen...en toen voelde ik op sommige momenten echt die achterkant er bij komen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Je kan altijd even PBen voor die instructrice...niet geschoten is altijd mis

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:18

Ja maar dat is ook nog een probleem, want als je een eigen instructrice wil over laten komen zo maar zeggen, moet je heel de bak afhuren en dat kost volgendens mij iets van 50,- dus das helemaal duur.

Ik vind het moeilijk om te begrijpen wat je bedoeld in je bericht hiervoor, want ik weet niet wat dit inhoud: voorkant loslaten en bijdrijven...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:39

Je moet dus met je handen heel weinig doen tot niets en met je benen bijdrijven...met je handen moet je dan alleen het tempo niet hoger laten gaan maar meer niet, dan komt hij vanzelf naar beneden en zijn achterhand erbij

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:43

Oke ik begrijp nu wel wathet allemaal inhoud, ik rij mijn pony zondag middag pas weer, dan zal ik wel zeggen of het gelukt is

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:06

waarom ga je dan niet naar iemand toe voor les??
Of zoek je een vrijwilliger die het een uitdaging vind jou te helpen???
Je pony lijkt wat gespannen, hij loopt al aardig netjes, maar misschien iets verder doorvragen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:19

Hij lijkt inderdaad wat gespannen maar hij liep niet echt gespannen, het zag er heel realx uit....

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 16:26

oke maar als hij al nageeflijk loopt, en ik ga dan ophoudingen maken of iig spelen schiet zijn hoofd weer omhoog, daarom is het ook best ingewikkeld.. hij liep ook erg ontspannen, elke dag gaat hij meer ontspannen, en dus ook beter rijden.

Ik ga een keertje, als sjonniej haar moeder tijd heeft, naar sjonniej toe met mijn pony en dan geeft haar moeder mij les als het haar uitkomt. Ik wil opzich graag prive les maar dat kan niet op alle dagen omdat ik mijn pony samen met mijn zus doe (karin86 op bokt)

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:34

ik zou je nog graag op 1 puntje willen tippen,rij met je schouders parallel met de schouders van je pony,verder veel overgangen rijden dan gaat je pony tzt vanzelf meer op de achterhand.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:23

Assiej schreef:
het staat in het eerste bericht waarom ik de slof gebruik, om te kijken of hij er beter op gaat lopen, of niet, hij was iig wel braaf, maar ik ben zo'n typje die er heel de les op probeerd om me pony goed aan de teugel te krijgen, ik weet dat hij veel op zijn voorhand loopt, maar ik ben nog niet zo ver dat ik hem op zijn achterhand kan laten lopen.

k heb mijn pony sinds begin juni, hij is toen erg ziek geweest met slijm in zijn longen dus hebben we ook niet vaak goed kunnen trainen enz.
Voor de rest heeft mijn pony een kortere linkernekspier, ook moeilijker dus met rijden, maar opzich ik heb alleen met slof gereden om uit te proberen hoe hij er mee liep, ik ga echt niet dagelijks met de slof rijden ofzo, nergens voor nodig>

Awayalover, wat bedoel je met: wat meer op de hand dragen?




ik d8 al waar blijven de opmerkingen iedereen moet toch voor zich weten hoe hij rijd en met wat! Verward

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:31

mesastamp"]
[quote="Assiej schreef:
het staat in het eerste bericht waarom ik de slof gebruik, om te kijken of hij er beter op gaat lopen, of niet, hij was iig wel braaf, maar ik ben zo'n typje die er heel de les op probeerd om me pony goed aan de teugel te krijgen, ik weet dat hij veel op zijn voorhand loopt, maar ik ben nog niet zo ver dat ik hem op zijn achterhand kan laten lopen.

k heb mijn pony sinds begin juni, hij is toen erg ziek geweest met slijm in zijn longen dus hebben we ook niet vaak goed kunnen trainen enz.
Voor de rest heeft mijn pony een kortere linkernekspier, ook moeilijker dus met rijden, maar opzich ik heb alleen met slof gereden om uit te proberen hoe hij er mee liep, ik ga echt niet dagelijks met de slof rijden ofzo, nergens voor nodig>

Awayalover, wat bedoel je met: wat meer op de hand dragen?




ik d8 al waar blijven de opmerkingen iedereen moet toch voor zich weten hoe hij rijd en met wat! Verward
[/quote]

Opmerkingen krijg je vanzelf als je foto's plaatst...

En ik denk ook dat je hem zonder slof prima kunt rijden.. Komt op mij een beetje over dat die slof eraan hangt om hem in de krul te krijgen (geen aanval hoor..).

Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:34

heej ass!
Ik vind het er ook goed uitzien hoor! Je geeft zelf al aan waarom je de slof gebruikt, en zo te zien hangt hij losjes dus verder niks mis mee Lachen
Voor de rest ga ik met de rest mee, ietsjes rechter op zitten(ik heb dezelfde kwaal Knipoog )
Maar leuke fotoos! Haha!

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:40

heey as, leuke foto's Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:11

Over het gebruik van die slof:
Ze had hem eraan hangen omdat ze deze les wou trainen op figuren en overgangen etc. Het grootste gedeelte hing hij laag, maar als je pony/paard weet dat hij eraan hangt blijft hij wel laag zodat hij er geen last van heeft. Ze had de slof ook niet strak dat hij de hele les strak zat, het grootste gedeelte hing hij los.
En omdat haar pony super druk is, is een hulpteugeltje wel eens handig om in te grijpen...het zal dan niet vaak nodig zijn maar je bent zelf ontspannener omdat je weet dat je een hulpmiddel hebt om je pony te stoppen, dat is ook de reden dat heel veel mensen met een martingaal rijden, gewoon voor je eigen gevoel. Zolang je de hulpmiddelen niet verkeerd of te veel gebruikt vind ik niet dat je hier als buitenstaander moeilijk over moet gaan doen. Je ziet op de foto's dat hij sppr vaak losjes hangt en dan zal het eruit zien dat hij niet nodig is maar zo af en toe heeft het weleens nut. Als Assiej geen slofteugel nodig had dan had ze er vast niet meegereden. Sorry...maar dat constante gezeur over hulpteugels...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:22

Assiej schreef:
Ja maar dat is ook nog een probleem, want als je een eigen instructrice wil over laten komen zo maar zeggen, moet je heel de bak afhuren en dat kost volgendens mij iets van 50,- dus das helemaal duur.

Ik vind het moeilijk om te begrijpen wat je bedoeld in je bericht hiervoor, want ik weet niet wat dit inhoud: voorkant loslaten en bijdrijven...


Sjonniej heeft het al uitgelegt, maar goed ook want ik ben er niet zo'n kei in Haha!

Je kan toch ook lessen terwijl er andere mensen in de bak rijden?
Doe ik ook weleens en we hebben nooit last van elkaar.

Of is het verplicht de hele bak af te huren?
Als dit niet het geval is is mijn instructrice wel bereid om eens langs te komen heb ik net vernomen, zij legt het beter uit dan mij en ziet je pony dan ook in het echt.
En dan maakt het niets uit of er meerdere mensen in de bak rijden.