Honey neemt verzorgster in de maling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Honey neemt verzorgster in de maling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 11:22

Honey wordt gereden door een meisje van 9. Veel kracht heeft ze nog niet, maar ze rijdt op zich best netjes, alleen, Hon neemt haar gruwelijk in de maling. Op voltes breekt ze uit, als ze geen zin heeft gaat ze achteruit, als ze wil galoperen gaat ze knoer hard draven, op de hoefslag valt zehelemaal naar binnen, etc etc.
Tuurlijk zitten er ook goede moment tussen, maar ik snap best dat het rijden voor het meisje zo niet echt leuk is.
Ik heb al gezegd dat ze een langere zweep moest kopen (ze reed eerst met een springzweepje) en dat heeft ze nu ook gedaan.
Hon is een pony die als ze een kwal bui heeft 1x GOED aangepakt moet worden, en dat doet ze alles.
Als ik echter tegen mijn verzorgster zeg van: Geef haar nou eens een knal! Dan aait ze bij wijze van spreke met haar zweep.
Ze moet wat strenger worden, maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik heb aan spoortjes zitten denken, maar daarvoor heeft ze in draf en galop haar been nog niet stil genoeg.
Als ze zo aan het kwallen is, stap ik er weleens op, en ik heb weinig tot geen problemen met haar....
Tips?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:24

Tsja, je verzorgstertje zal het toch zelf moeten leren. Dat jij erop stapt heeft totaal geen nut, want Honey weet precies wie ze op haar rug heeft.
Misschien kun je zweep slaan oefenen? Haha!
Zo van dit is een aai en dit een tik? ~~}>

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:49

een vriendin van mij is ook zo
Ze is VEEL TE AARDIG voor de paardjes waar ze op rijd ...
Je moet gewoon proberen uitleggen dat je best een keer op je paardje mag tikken, zodat ie het voelt !!Dat hij anders niet weet dat er iets mis is !
En jah, zoals hierboven gezegd weer, geef haar een lesje zweep slaan Tong uitsteken
*niet op je paardje dan liefst he Haha! *

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:59

dat leert ze vast vanzelf. als ze alleen aait zal je pony het erger maken. je verzorgster zal uiteindelijk vast wel een keer echt kwaad worden en dan een goede tik geven.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:05

Lastig he. Dennis neemt zijn verzorgmeisje ook regelmatig in de maling. En zodra ik er zelf op stap kan ik er echt alles mee.

Hon d'r verzorg meisje zal d'r echt zelf een keer aan moeten pakken omdat Honey zelf ook heel goed weet met wie ze te maken heeft. Desnoods met een beetje hulp(een extra tikje van jou als je er naast sta oid).

En spoortje heeft idd geen zin. Dat is ter verfijning, niet omdat ze niet luisterd(al kan je er natuurlijk wel een keer mee straffen).

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:54

Een sppor zou ik zeker nog niet doen. Al helemaal niet omdat ze haar benen nog niet stil kan houden, dan krijg je alleen maar dat de pony nog meer gaat racen omdat ze continue de spoor erin krijgt.

Ik zou er ook niet zelf op gaan. Honey weet goed wie er op haar rug zit, en zodra je verzorgster er weer op gaat, zal ze toch weer gaan klieren.

Ik zou je verzorgster les laten nemen van iemand met wat meer overwicht. je zegt dat jij haar ook adviezen geeft, maar als jij zegt TIK en zei doet AAI, dan denk ik niet dat ze het zo serieus neemt (of niet durft). Les van een vreemd iemand kan dan misschien wel helpen!