Blonde Plukken wordt schimmel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Blonde Plukken wordt schimmel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:38

Ik zag laatst of hoorde dat weet ik niet meer dat asl zijn paard blonde plukken in zijn staart heeft dat het een schimmel wordt..
Tja en Luck heeft dus blonde plukken in zijn staart..
Dus is het waar dat paarden met blonde plukken in de staart schimmel worden? hoop het eigenlijk niet (bruin is al moeilijk schoon te houden laat staan schimmel Tong uitsteken )


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:11

Mijn paard heeft ook witte strepen in haar staart, maar is (en wordt) absoluut geen schimmel!!
Verder is hij helemaal bruin?
Dan is de kans klein dat het een schimmel wordt!
Anders een keertje een foto van hem plaatsen, dan weten we het zeker!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:07

Tess heeft dit ook, al vanaf een half jaar. Maar verder werd ze niet wit. Nu sinds 2 maanden wordt haar hoofd ineens lichter en de binnenkant van haar achterbenen. Zij wordt dus wel schimmel. Hoe oud is Luckey??
En heeft ze nog meer witte plekken? Het eerste waar je het meestal aan kan zien is dus de binnenkant van de achterbenen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:17

Hoe oud is je paard/veulen nu? Schimmel worden kan je vaak zien aan de wimpers/haren rondom de ogen; daar zitten dan lichtere tussen. Meestal zie je bij de staart pas later plukken lichtere haren ertussen komen. Bruin met licht door de staart kan ook zilverappel zijn - dat verandert niet.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:31

Voor zover ik weet kan je het alleen aan grijze haren rond zijn ogen.
Verder zou ik het toch echt niet durven zeggen...

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:53

Haar pony is bijna 3 lees ik net in haar profiel.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:55

Als je pony idd 3 is dan denk ik dat het echt geen schimmel zal worden hoor! Dan zou het volgens mij een wondertje zijn.
Staat hij rechts op de foto in je profiel? Heeft veel weg van zilverappel hoe zijn staart eruit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:02

Het is die kleine in mijn profiel ff zien ik heb verder geen sta-foto ofzo van hem maar nu was ik hem aan het poetsen en achetr zijn buik laat maar zeggen net iets voor zijn achterbeen heeft hij ook allemaal witte haren..En Luck wordt in Maart 3..


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 07:48

Misschien wel stekelharig. Dat kan natuurlijk ook.
Ik ben benieuwd!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:11

Mijn bruine paard heeft ook van die witte haren ertussen. Van een afstandje valt het niet op maar van dichtbij wel. Is idd beetje stekelharig...

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:22

Hmm mijn haflinger heeft zwarte plukken in de staart, zou die nou zwart worden Tong uitsteken;)

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers