Vanmiddag 2x verdacht van winkeldiefstal :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Vanmiddag 2x verdacht van winkeldiefstal :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 22:14

Heb ik dus weer...

Ga ik vanmiddag met manlief naar de Gamma een behangetje uitzoeken voor de slaapkamer van onze dochter, gaat bij binnenkomst door het detctiepoortje het alarm af. Verward
Tja, dan zie je alle koppies bij de kassa's die op mijn persoontje gericht zijn.
Gelijk komt een van de verkopers naar me toe met het commando: "Mag ik even... uw tas mevrouw"... Ik nog tegensputteren: "maar ik kom net binnen!"
Snel loop ik nog een keer met mijn tassie heen en weer door het poortje... dit keer geen alarm... ik ben onschuldig. Lachen
De verkoper en inmiddels toegesnelde verkoopster bleven aandringen, waarbij de verkoper op gegeven moment de tas maar uit mijn hand gritste om deze alsnog zelf door het poortje te zwaaien... weer geen alarm, voordeel van de twijfel... ik mocht gewoon doorlopen, mijn behangetje uitzoeken en weer huiswaarts.
Ik was eigenlijk best wel een beetje pissig dat mijn tassie zomaar uit mijn handen werd getrokken.
Ze hadden op z'n minst even fatsoenlijk kunnen vragen, ik had niets te verbergen (lees gepikt) en zou ze echt die tas wel hebben gegeven.
Maar de manier waarop dit nu ging... terwijl omstanders zich staat te verkneukelen Boos!

Ach ja, en thuis gekomen meten we de muren toch nog maar even na en komen tot de conclusie er uit voorzorg toch maar 1 rol behang bij te gaan halen, beter een rol te veel dan een te weinig.
Ik wil het nog even uitstellen tot morgen... maar ja, zoveel rollen lagen er nu ook weer niet... en... weg = pech.

Dus... de auto weer gepakt, mijn jas uit voorzorg thuis laten hangen, tassie weer mee... Gamma, here I come again.

Een beetje angstig loop ik weer door hetzelfde detectiepoortje... gelukkig gaat het dit keer wel goed... er heeft w.s. toch iets in of aan mijn jas gezeten... denk ik.
Ik vind mijn rolletje behang, begeef me naar de kassa, reken af en loop door het detectiepoortje naar buiten... helaas... weer klinkt er alarm. Verward

Ik moest het behangetje dat ik al betaald had laten liggen bij de kassa!
Een opgeroepen verkoopster belde de "Bigg Boss" ... en daar ging ik met twee mannen richting "appart hokkie" met "speciale scan".
Omdat ik me van geen kwaad bewust was kon ik er nu wel om lachen.
De hele "inhoud" van heel mijn tassie moest apart worden gescand... en je weet wat vrouwen zoal in hun tassie hebben zitten... toch?
Ben dus maar stilletjes met de meest onschuldige dingen begonnen, rijbewijs, zonnebril, mobiel, flesje parfum... en maar denken... wanneer heb ik het lef om mijn pakkie tampons\inlegkruisjes op tafel te gooien Lachen
Zover kwam het gelukkig niet... de veroorzaker van het alarm bleek een lippenstick te zijn waar nog een klein metalen stripje aanzat.
*LOL*

Gr. Britt.


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:17

goh, gezellig daar Lachen Nog een kopje thee gedronken met de bewakres? Lachen

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:17

Etters Tong uitsteken

Ik ken het verschijnsel, je schaamt je dood.. Je hebt niets op je lever, maar ze kijken altijd alsof je minimaal de halve winkel onder je jas hebt..

Volgende keer heen en weer blijven lopen, dat heb ik ook een keer gedaan Schijnheilig

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:19

O, geweldig verhaal Haha!
Ik denk dat ik uit wraak meteen mn tampons op de tafel had gegooid *LOL*

Maar ik heb het ooit ook eens gehad ja, zat er in mijn rugzak een toilettas, en daarin zat make-up waar ook nog zo'n stripje opzat Lachen, gelukkig mocht ik dat gelijk bij de kassa laten zien (kwam winkel binnen toen alarm afging Haha!) en waren er verder geen toestanden..!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:20

haha om die reden heb ik het stripje van mijn mascara gelijk na het kope n verwijderd

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:24

Hmm.... ik ga toch mijn tas en jaszakken eens nalopen, want ik ga ook altijd af als ik door die poortjes loop Haha!

Heb het zelfs zo erg gehad, dat ik werd herkend bij de AH en gewoon door mocht lopen Haha!

Het leven is een gebakje!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:46

Mij werd een keer verteld dat zelfs dingen als Labello's die poortjes af kunnen laten gaan, maar dan zal er idd nog wel zo'n stripje aan moeten zitten.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:49

Een prijsstickertje wat onder je schoen is blijven plakken is ook zo'n leuk ding.
Apparaat blijft af gaan maar duurt eeuwen voor dat je de oorzaak vindt.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:50

Ik heb het idd ook gehad met een toilettasje!
Wel knap banketstaaf zoals ze met je zijn omgegaan, vinden ze zeker spannend...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:51

Ik zou een klacht in het suggestiebusje gooien dat je wel erg lomp behandeld werd, helemaal toen je naar binnen liep! Ze kunnen toch zien dat je van buiten komt? En helemaal die tas die uit je handen gegrist word...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:01

Ik durf de Kruidvat op Hoog Catharijne niet meer in, omdat daar altijd het poortje af gaat bij mij.. Ik weet niet wat het is. Zelfs nadat ik mijn hele tas had gecheckt nog. Volgens mij hebben ze hem daar gewoon heel erg gevoelig staan en gaat hij al als je een kettinkje om hebt

Verder staan de poortjes in de mediatheek bij mij op school ook zo gevoelig. Ze plakken in iedere krant een stripje zodat mensen ze niet meenemen. Je hoeft maar wat kleins bij je te hebben (niet eens uit de mediatheek.. echt niet) en het ding gaat alweer loeihard. Waarna mevrouw biepmiep altijd mijn tas gaat controleren. Laatst toen ik de mediatheek in ging ging dat poortje af, vrouw ging tas controleren en ik mocht de mediatheek in.. enkele seconden later ging ik alweer weg en hij piepte weer, ging ze wéér mijn tas bekijken. Grrr. Ik vermijd nu de mediatheek maar om deze reden.. Je voelt je zo bekeken, het is echt ontzettend genant

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:04

Ik zou er werk van maken... Zo mogen NOOIT zomaar jou tassie afpakken om even te kijken hoe en wat
Ten alle tijden moet je deze ZELF afgeven en de spullen die erin zitten moet je ZELF uit je tassie halen Scheve mond
Ik vind sommige verkoop(ster)s erg brutaal in deze.

Gelukkig heb jij je rolletje behang zonder politiebureau als eindbestemming Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:21

Ik had dat steeds bij Broese Wristers in Utrecht, kreng ging altijd af... weet nu waarom; m'n jukebox-mp3speler zet het ding af. En dat weten ze nu daar, ik houd het ding in m'n uitgestrekte arm en dan gaat de sirene af voor ik er tussensta. Maar ook daar zijn ze nog nooit zo grof en onvriendelijk geweest, integendeel zelfs.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:44

Ik ken iemand die bij de gamma werkt en in die winkels schijnt zoveel gejat te worden! Ze hebben daar niet eens camera's.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:57

Dat mag echt niet! Ze mogen vriendelijk vragen of ze in je tas mogen kijken maar als jij nee zegt mogen ze hem absoluut niet afpakken (niet dat je nee zei). Ookal weten hun zeker dat jij iets gestolen heb, ze mogen vriendelijk vragen of je blijft staan, maar als je gewoon weg loopt mogen ze niets doen! Heb ik een paar weken geleden op school gehoord (leer ik er toch nog wat Haha!)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 00:11

Belachelijk hoe je behandeld bent....

Poortje bij de kruidvat hiet in Amersfoort schijnen ook bij sommige hema-artikelen af te gaan (die daar dus gewoon gescand zijn en veilig door de pooortjes Knipoog)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 08:29

Joh dat hebben wij een keer gehad bij de Konmar in Zoetermeer, er loopt/liep daar een bewaker en iedere keer als ik in mn rijkleding kwam sjoppen liep hij echt continu achter mn reet aan en als ik in mn kantoorkleertjes kwam niks aan het handje. Begon wel op te vallen.
Op een gegeven moment hadden we LOTR video's (die net uit waren) gekocht bij de free record sjop ernaast en halverwege de winkel stopten we die in andy's rugzak omdat we onze handen vol hadden met boodschappen. En natuurlijk liepen we in stalkleding en jan banketstaaf stond ons op te wachten bij de kassa's (hoe voorspelbaar) dus wij me naar achter en of we even de rugzak wilden legen, TUURLIJK! Dus echt hupla omgekiepert... alle zooi op dat bureau (andy kan ook aardig wat meezelen hoor) pakttie die videobanden: deze heben jullie gejat! Nou nee hoor zoals je ziet zitten ze in een free record tasje die hebben we nl net daar gekocht. Nee hoor die zijn van hier. kuch kuch.. deze zijn nog niet te koop bij de konmar, zijn nl net uit en de prijsstickers zijn van de free recordshop en voila zo hebben we hier ook nog het bonnetje van ong 10 minuten geleden toen we ze afgerekend hebben....(en een lol dat we hadden)
T was een hindoestaan: wist niet dat die zo rood konden worden hihihii
Pas nadat hij een kwartier lang het bonnetje had bestudeerd en tot de conclusie kwam dat wij ECHT niks gejat hadden mochten we gaan, excuus ho maar. Heb hem nog wel even vriendlijk verzocht om niet meer zo achter mn reet aan te lopen als ik in stalkleding boodschapjes kwam doen, tenzij hij dat voortaan ook deed als ik in mn kantoorkleding kwam. Kleurschakering van paars wel eens op iemands gezicht gezien?
Daarna iedere keer als hij weer bij de ingang stond en ik kwam sjoppen riep ik al: ga je gezellig mee?
Daarna nooit meer last gehad en niet lang daarna issie ontslagen.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:01

Dan ben jij erg coulant geweest Vippie, want een dergelijk heerschap had van mij z'n leidinggevende even kunnen halen. Is 'ie nou helemaal besodemieterd! Meteen even concluderen dat je wat gejat hebt! Hij heeft nog mazzel dat je 'm niet het bloed onder de nagels vandaan getrokken hebt door 'm te vertellen dat je 'm aan ging klagen wegens smaad Haha!

maudyJarig

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:14

hahahaha het is juist veel leuker om iemand zo rustig mogelijk te vertellen dat je ECHT niks gejat hebt. Hoe banketstaaf kan zo'n man zich voelen Extreme duivel


Ik heb ooit een keer handschoenen gepast in een sportwinkel. Handschoenen weer uitgedaan (pasten niet...) en de winkel weer uit (ik was een jaar of 10, samen met papa en mama...) Poortje ging dus af, alles nagekeken, jas uitgedaan, hij bleef het doen. Uiteindelijk dachten ze dat het aan m'n beugel lag Clown Dus toen mocht ik weer weg. Trek ik m'n jas aan, valt het kaartje van de handschoen eruit Blond

En bij de Etos heb ik het ook regelmatig. Toen vroeg dat meisje, heb je misschien labello bij je? Dus ik voel in m'n jas, haal er ik er 4 uit van verschillende merken hoezo verslaafd En toen was het goed. Het kan dus inderdaad aan labello's of blistex' liggen...

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:19

Ik heb dat sowieso met die poortjes van ow zou ie af gaan......... het overkomt je wel eens per ongeluk ofzo. Gewoon het idee dat ie af zal gaan al heb je niks in de winkel aangeraakt hahaha.

Is het iedereen zn grote angst??

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:23

het meest vervelende aan zulke situaties is dat iedereen je staat aan te staren alsof je de grootste crimineel bent.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:26

Hier nog iemand met angst voor poortjes... en het vreemde is.... bij mij gebeurt dat altijd in de V&D.. Heb ook een keer met zo'n bewakers in een hokje gezeten.. mijn hele tas leeg gehaald, mijn portemonnee gingen ze ontleden, maar niks hoor.. Loop daar altijd met een knalrood hoofd naar binnen en durf pas adem te halen als ik ook echt binnen ben.. Het allerergste vind ik de omstanders.. Scheve mond

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:25

Ik vind het schandalig dat je zo behandeld werd bij binnenkomst. Zomaar je tas uit je handen trekken vind ik geen stijl. Zou idd een klacht indienen en verder ja het kan welleens gebeuren dat die poortjes gek doen. Hebben wij bij Intertoys ook die van ons slaan soms ineens op hol Verward

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:34

Ook ik heb dit probleem wel gehad. Zoals wel meerder vrouwen die make-up bij zich dragen denk ik.
Vooral in de zomerperiode ben ik erg oplettend. Een strip wordt bij aankoop gedeactiveerd, maar vooral door warmte gaat de lijm op zo'n strip werken en op de één of andere manier geeft zo'n strip dan ook weer een signaal af.
In ieder geval... erg vervelend.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:37

Ik heb dat bij de V&D ook welleens gehad! Heel je tas bekijken! En idd keek iedereen ons aan alsof we echt nog wat gejat hadden ook!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maliboe en 187 bezoekers