hoefjes geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

hoefjes geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 14:18

een meisje bij ons op de manege heeft een fjord gekocht die uit het wild komt, er is wel al een paar x op gereden, maar hij is nog niet helemaal ingereden. maar 1 probleem, hij moet dringend naar de hoefsmid, maar hij geeft geen voetjes...hoe moet ik dit probleem het beste oplossen?

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:51

hey
het klinkt zielig maar bij ons staan ook fjorden en die (als ze niet willen!!) trek je even aan zijn sokken en hij doet het zo.
Lachen maar je kunt ook nagaan dat hij het niet doet omdat hij moeite heeft met zijn evenwicht!! *LOL*
suc6 groetjes cindy

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:09

ja ik denk dat hij het niet snapt. je moet veel oefenen en als hij geeft ookal is het maar 1 seconde beloon je hem. het is heel moeilijk voor hem om het te begrijpen maar als je hem beloont als hij hem geeft dan snapt hij het steeds beter. hij zal in het begin ook last hebben van zn evenwicht dus houd zn hoef in het begin ook niet vast want dan valt hij om.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:14

beetje raar dat hij al ingereden is maar geen voetje kan geven? ik bedoel je moet toch eerst hoeven uitkrabben voor je gaat rijden ofzo? zeker een manege pony cynthia? is het yvi? van odet?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:51

Ik vind het ook een beetje raar, je leert hem toch eerst de basis dingen voordat je hem in gaat rijden? Verward

Maar in ieder geval, wij leunde gewoon tegen het been aan wat omhoog moest komen, pakte de voet beet, duwde het beestje zeg maar een beetje om, en trokken daarbij het voetje omhoog.
Moeilijk uit te leggen maar werkte wel altijd Haha!

En anders gewoon de hoefsmid bellen en uitleggen, ook een paard in het wild *opfok?* wordt bekapt en als het goed is moet die het dus eigenlijk kunnen.

Wij hadden ook een paard op stal die het wel kon maar gewoon net deed alsof ze oost indisch dom was Haha!
Hoefsmid kwam, deed het voor en probleem opgelost, wel waarschuwde hij er bij dat het bij een volwassen paard *ging hier om een haflinger* bijna geen doen voor een normaal gepostureert *hihihi* meisje was.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:54

Sily schreef:
Maar in ieder geval, wij leunde gewoon tegen het been aan wat omhoog moest komen, pakte de voet beet, duwde het beestje zeg maar een beetje om, en trokken daarbij het voetje omhoog.
Moeilijk uit te leggen maar werkte wel altijd Haha!


zo heb ik het ze ook altijd geleerd ... en dan maar enorm belonen als ze `m ook echt mee geven ...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 09:27

pjotr schreef:
beetje raar dat hij al ingereden is maar geen voetje kan geven? ik bedoel je moet toch eerst hoeven uitkrabben voor je gaat rijden ofzo? zeker een manege pony cynthia? is het yvi? van odet?


nee het is een eigen paard, en yvi staat trouwens op de veulenwei.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 09:27

djangogirl schreef:
ja ik denk dat hij het niet snapt. je moet veel oefenen en als hij geeft ookal is het maar 1 seconde beloon je hem. het is heel moeilijk voor hem om het te begrijpen maar als je hem beloont als hij hem geeft dan snapt hij het steeds beter. hij zal in het begin ook last hebben van zn evenwicht dus houd zn hoef in het begin ook niet vast want dan valt hij om.


ja inderdaad, als we hem een paar seconden vasthouden, dan valt ie gewoon om...hahaha, ik denk ook dat het een kwastie van wennen is voor hem.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 09:33

De smid laten komen hem hem het uitleggen aan de eigenaresse. Als zij niet weet hoe ze dat een paard moet leren, vind ik dat eerlijk gezegd nogal een beetje dom...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 09:39

maar weet je wat het is, de smid wilt hem niet doen, omdat hij juist zijn voetjes niet geeft. Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:16

Andere smid zoeken......... en ik denk dat de smid het baasje er even niet bij wilt hebben........ wedden dattie binnen de kortste keren netjes bekapt is........

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:11

xcynthiax"]
[quote="pjotr schreef:
beetje raar dat hij al ingereden is maar geen voetje kan geven? ik bedoel je moet toch eerst hoeven uitkrabben voor je gaat rijden ofzo? zeker een manege pony cynthia? is het yvi? van odet?


nee het is een eigen paard, en yvi staat trouwens op de veulenwei.
[/quote]
yvi word 3 dit jaar. toch?
en van wei is die dan? viola?

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 12:48

nee, yvi is van ben en de veulenwei weet ik niej van wie die is, maar ik denk dat ie in de lessen wordt gedumpt.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:23

BeNGeL"]
[quote="Sily schreef:
Maar in ieder geval, wij leunde gewoon tegen het been aan wat omhoog moest komen, pakte de voet beet, duwde het beestje zeg maar een beetje om, en trokken daarbij het voetje omhoog.
Moeilijk uit te leggen maar werkte wel altijd Haha!


zo heb ik het ze ook altijd geleerd ... en dan maar enorm belonen als ze `m ook echt mee geven ...
[/quote]

Zo heb ik het mijn fjord ook geleerd.
En dan gewoon een paar keer per dag doen, bv als tie op de wei staat er even naar toe gaan.
De mijne had het snel genoeg door! Lachen

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:44

Zo heb ik het idd ook geleerd. Tegen mij is altijd gezegd: probeer het beesie maar om te duwen, dat lukt je toch niet. Maar je krijgt wel gemakkelijker z'n poot van de grond. Haha! Haha!