hoe lang mag verkoudheid duren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

hoe lang mag verkoudheid duren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 11:45

Iemand die ik ken heeft een pony staan die nu volgens haar zeggen 2 weken verkouden is. Ze heeft de pony 1,5 maand geleden gekocht bij iemand en sindsdien staat hij daar dus op stal.
Zijn eetlust was weg en liep te hoesten, zijn vacht glimt niet en hij ziet er schraal uit. Inmiddels schijnt zijn eetlust iets beter te zijn maar de pony loopt nog steeds te hoesten.

De eigenaresse heeft er geen VA bij gehaald want een verkoudheid gaat uit zichzelf wel weer over zegt ze.

Hoe lang duurt een verkoudheid dan zonder dat je er een VA bij haalt?? Ik vind het maar vreemd dat er geen VA is bij geweest en dat heb ik haar ook gezegd, ben ik nu gek of maak ik me te snel zorgen om dingen??

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:11

Het klinkt als het griepje wat bij ons heerst..
DA ontkent nog steeds dat het bijv. droes is.
Pony's hebben wel koorts, weinig tot geen eetlust.
Daarna komt er snot..
Ze blijven trouwens wel knap in hun vacht etc..
Gemiddeld duurt het een week of 2 a 3..
Er staan er een paar met en een paar zonder medicijnen.. De paarden met medicatiezijn niet echt eerder beter als de rest...
Bij ons zei de Va ook uitzieken.. en eventueel helpen met koortsverlagers..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:09

Zelf geef ik ze altijd een dag of 7 a 8 om zelf te herstellen of herstellende te zijn. Ze staan dan gewoon buiten en verder niks.

Is er binnen die tijd geen verbetering dan bel ik de DA of hij even langs komt.

2 weken hoesten zonder verbetering vind ik veels te lang.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Mist

Berichten: 9457
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:34

Hoesten altijd serieus nemen ! Da erbij halen. Om je vriendin over te halen kun je haar vertellen dat een verwaarloosde verkoudheid nog veel meer kosten met zich meebrengt.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:16

Ik wil met 2-3 dagen echt wel verbetering zien...
Zeker als er ook gehoest wordt, sterker nog, als ik een paard zou hebben wat ècht zou hoesten, dwz enkele keren per kwartier, laat ik onmiddelijk een da komen.
Gelukkig ben ik er zelf tot nog toe altijd op tijd bij, ik had er eind vorig jaar eentje die ik 's nachts een paar keer hoorde kuchen en die net iets minder fit was als normaal.
Ik ben gelijk begonnen met een vitaminespuit, hoestkruiden, Foenegriek en gekookt lijnzaad. Met 2 dagen had ik weer een fitte Fries.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:22

Het is ook belangrijk om er op te letten dat het niet alleen bij hoesten blijft, dan is het bijna altijd mis. Zo snel ze binnen een 1 a 2 dagen ook een snotneus krijgen, wil het nog wel eens een simpel en tamelijk ongevaarlijk verkoudheidje zijn. Voor de zekerheid zou ik er toch graag een DA bij halen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, GrapeshotBot, maresie, ogidni, pluisje88, rozebadeend, SentiBot, Ubermetrics, Ufurio4e, vierhoef en 11 bezoekers