Stelling en buiging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Stelling en buiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 19:57

Mijn haflinger heeft last gehad van haar knieen, maar is daar voor behandelt. Maar nu heeft ze nog erg veel moeite met stelling en buiging.
De stelling gaat nu steeds beter, maar vooral rechtsom is er van buiging weinig spraken.

Voorderest is ze vaak ook Te goed aan me been, als ik dan mijn binnen been aanleg ombuiging te vragen gooit ze der hoofd omhoog en wil ze harder...

Iemand tips?

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:03

Op de rem en eerst even in stap.
Wanneer dat lukt pas in draf verder gaan.

Niet weg laten rennen of over de schouder weg laten lopen.
Verder tips heb ik hier niet echt voor.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:53

jah ik zou der eerst helemaal loswerken in stap.. zodat ze lekker los wordt in der buiging.. veel voltes rijden.. en als ze helemaal los is .. lekker draven en veel overgangen rijden en ook weer veel stelling vragen zodat alles lekker los komt bij der.. en dat té goed aan het been.. op zich lijkt me dat juist positief of niet Lachen haha veel mensen zouden dat graag hebben.. maar ik snap wat je bedoeld.. misschien helpt het om veel ophoudingen te maken.. dus hulp geven.. en ook duidelijk zijn.. en ophoudingen om aan te geven dat ze niet harder mag.. maar misschien hooit ze der hoofd omhoog en gaat ze harder omdat ze het moeilijk vind om stelling aan te nemen.. Dus als der heel goed loswerkt... mischien dat het dan al een stuk beter zal gaan.. *LOL*
Succes in ieder geval!!

'Moonlight Holly'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:42

De beste tip is om er met een goede instructeur aan te werken, JUIST omdat het paardje dus een lichamelijke beperking gehad heeft. Een goede instructeur leert jou niet alleen om zo verstandig mogelijk verder te gaan met je training, maar let ook op of een oude blessure niet terugkomt en of het paard verder wel lekker in z'n velletje zit in het werk. In alle opzichten een frisse kijk dus.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:11

Heel veel voltes, slangenvoltes en achtjes rijden. Vraag telkes een heel miniem stukje stelling. Als je je been aanlecht dan tegelijk kneepjes geven. veel succes!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:17

wat ik vooral doe is erg verzamelen in draf voor dat je in de hoek bent, en dan vraag je stelling en ga je weer wat naar voren rijden, ik weet niet wat het is maar het helpt echt goed bij mijn paard

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 13:12

Sonja schreef:
De beste tip is om er met een goede instructeur aan te werken, JUIST omdat het paardje dus een lichamelijke beperking gehad heeft. Een goede instructeur leert jou niet alleen om zo verstandig mogelijk verder te gaan met je training, maar let ook op of een oude blessure niet terugkomt en of het paard verder wel lekker in z'n velletje zit in het werk. In alle opzichten een frisse kijk dus.


Ik heb ook goed les hoor, maar dacht zal hier is vragen of ze nog tips hebben Knipoog
In stap is ze heel makkelijk stelling te rijden, ze heeft er in gewoon erg veel moeite mee in draf en galop, maar we blijven oefenen!
En ik zal jullie tips is proberen dank je wel!

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:58

rockey schreef:
wat ik vooral doe is erg verzamelen in draf voor dat je in de hoek bent


Maar dan kom je op de volgende vraag: hoe verzamel je een paard dat niet los is in z'n lijf....


Ayasha
Blogger

Berichten: 57919
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:01

ik heb ook een probleem, ik heb een hevig welshje, en hij vertikt het van stelling en of buiging te doen! dan gaat ie gewoon naar binnen of in draf

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers