Zo bijzonder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Zo bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:42

Drie weken geleden ben ik met de auto aangereden door een andere auto en sindsdien heb ik whiplash achtige symptomen, waardoor ik bijna niet meer kan rijden Huilen
Afgelopen zaterdag was het super mooi weer en ik ging even kijken bij Sikiley (bijrijd/verzorgpaardje). Ik ging haar zo goed en kwaad als het ging lekker borstelen en ze was heel goed gemutst, de hele tijd lekker kroepen enzo Lovers

Ondanks dat ik niet kon rijden wilde ik toch iets gaan doen en ik besloot om lekker met Siki te gaan wandelen, want ze staat midden in de natuurgebieden... Ze vond het geweldig! Ik vroeg me echt af of dit vaker met haar gedaan was! Ze keek alle kanten op, lekker de oren naar voren en zo nu en dan schooien om een aai over de bol Haha!

Op een gegeven moment was er een veldje waar ik haar lekker liet grazen. Ik had inmiddels een vet zere rug en schouders van het lopen en staan en ben voorzichtig op haar geklommen (ze is niet zo groot).
Na een tijdje deed ze ineens haar hoofd omhoog en begon ze te lopen! Met mijn benen kon ik haar sturen en met alleen een halster om zijn we zo naar huis gelopen!! Ook op paadjes waar ze er het liefst vandoor sprint bleef ze stappen, ik was helemaal verbaasd!
Ik vond het zo mooi dat deze pittige IJslander zo voorzichtig met me was! Zou ze het doorgehad hebben ofzo?

Ik had nog nooit zoiets meegemaakt, ik vond het heel bijzonder!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:46

Lief van d'r ! Soms lijkt het net of ze iets aanvoelen. Veel paarden zijn op de een of andere manier ook voorzichtig met kleine kinderen. Gelukkig maar.. Lachen!
Welke natuurgebieden waren het (ik woon ook in Groningen Haha!), daar achter bij kardinge ofzo ??
Sterkte verder, hopelijk houd je er niets blijvends aan over...

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:54

ik denk zeker dat ze het aangevoeld heeft hoor!! ik heb t ook gehad met puk..vorig jaar zomer had ik mn middenvoetsbeentjes gebroken....pootje in t gips en met krukken stumperen!!
eigenwijs als ik ben, ben ik met krukken en al t weiland in gekrukt om puk te halen ( ze was toen een jaartje ongeveer) normaal gesproken...was ze altijd een beetje aan het dansen'''Wat gaan we doen mam?? Wat gaan we doooooennn???"
maar die middag liep ze zo braaf mee...ik kon haar natuurlijk niet echt goed vasthouden in verband met mn krukken ...maar ze hield echt mijn tempo aan en elke keer hield ze in als ik ff moest stoppen en dan dr neusje tegen me aandrukken! zooo'n liefie!!! dus ik denk dat ze dat zeker aan voelen!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:46

ik vond t in ieder geval superbijzonder Lachen mooi hoe dieren je zo goed aan kunnen voelen!
idd de natuurgebieden achter kardinge grandeur! je hebt 2 van die 'verse' bossen en ze staat er precies tussenin!

meisje_16
Berichten: 115
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:15

ahhh wat lief Lovers ik denk wel dat ze zoiets aanvoelen. bij ons op de manege rijden veel gehandicapten, ik ben daar ook vrijwilliger. op vrijdagavond loop ik ook altijd mee met een meisje maar als het meisje niet echt goed meer zit of ze is een beugel verloren, dan stopt de pony meteen. ik vind dat echt zo lief he.

zuppie
Berichten: 120
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: mooie twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:19

Wauw, dat klinkt gaaf, helemaal super. Ik ben er van overtuigd dat paarden dit aanvoelen en heel voorzichtig met je zijn. (werk ook op manege voor gehandicapten en geef therapie met paarden waarbij ik gebruik maak van hun vermogen op dit gebied)

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:11

dat zal ze zeker wel aangevoelt hebben Lachen
Heel lief , fijn dat je je op deze manier nog lekker kunt vermaken met je paard

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:57

Wow, super he!! Vooral omdat ze anders altijd zo drukkie is! Lachen Ik denk ook dat ze je wel aanvoelen...

Maarre, je moet niet te snel weer gaan rijden enzo he... Je kan beter iets te lang wachten, dan te vroeg beginnen en er dan iets aan overhouden.... (mamma spreekt Tong uitsteken Hahaha)