help, mijn paardje steigert!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

help, mijn paardje steigert!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 21:48

Mijn paardje is, als ik er niet ben, de hele tijd aan het steigeren in zijn stal. Verdrietig
Wat moet ik hier aan doen?

Het is nu nog een hengst maar hij wordt binnekort gecastreerd, gaat het dan over?

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:50

MIsschien helpt het, als je paard naar buiten op de weide kan?

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:51

KellyenXena schreef:
MIsschien helpt het, als je paard naar buiten op de weide kan?


zo denk ik er ook over

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:55

Ik wilde t je net nog zeggen, hij bleef vandaag bijna met zn benen over zn stal hangen, vraag me niet hoe ie t doet zo hoog..
Maar misschien kan je proberen m wat langer in de paddock te zetten, ik weet dat je m alles nog moet leren enzo, maar hij moet toch zn energie kwijt kunnen.. Ik denk dat als ie gewoon lekker een tijd buiten kan staan hij vanzelf op stal ook wel rustiger wordt. Hij staat ook heel raar te doen met zn mond, soort luchtzuigen, en hij slaat steeds zn been tegen de muur Scheve mond
Ik wil je wel helpen hoor om m in de paddock te zetten als t moet!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:57

ben het met de rest eens.mischien vaker buiten zetten dat die zijn energie kwijt kan.

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 23:39

ja het probleem is dat ie alleen naar buiten kan als alles binnen is binnen een straal van een kilometer, of tot zo ver dat ie ze kan zien. anders wordt ie helemaal gek en probeert ie over het hek heen te springen!!
Hij kan helaas niet in de wei.
En hij staat zo lang mogelijk per dag buiten.
Ik hoop dat ie snel gecastreerd kan worden want ik ben zo bang dat ie eerdaags blijft hangen!!!! Boos!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:44

Staan er nog paarden in de buurt of staat hij alleen op stal? Misschien geraakt hij in paniek als hij alleen achterblijft ofzo...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 23:47

nee hij staat omringd door andere paarden, en hij staat echt nooit alleen. als er paarden weggaan naar buiten ofzo, blijven er altijd wel een paar over..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:01

Het klinkt als een ontzettend verveeld paard! Paarden die zich vervelen gaan vaak luchtzuigen en vervelend gedrag op stal vertonen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ieder paard dat vervelend gedrag vertoond en luchtzuigt per definitie een vervelend paard is! Lachen Ik denk ook dat je hem gewoon een paar uur per dag buiten moet zetten, maarja... als dat niet kan dan houdt het op... Scheve mond Kan je hem niet een uurtje in een paddock zetten en er dan bij blijven ofzo? Kan hij toch even zijn energie kwijt. En anders zou ik hem veel longeren en veel met hem bezig gaan, zodat hij lekker kan bewegen. (als hij dat al kan, ivm leeftijd) Als je hem toch niet als dekhengst wilt is castreren inderdaad een goede oplossing. Kan hij lekker in de wei spelen. Succes ermee! Lachen

Pluk de dag
Voor je in een vaas eindigt...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:13

LisetteSugar schreef:
Het klinkt als een ontzettend verveeld paard! Paarden die zich vervelen gaan vaak luchtzuigen en vervelend gedrag op stal vertonen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ieder paard dat vervelend gedrag vertoond en luchtzuigt per definitie een vervelend paard is! Lachen Ik denk ook dat je hem gewoon een paar uur per dag buiten moet zetten, maarja... als dat niet kan dan houdt het op... Scheve mond Kan je hem niet een uurtje in een paddock zetten en er dan bij blijven ofzo? Kan hij toch even zijn energie kwijt. En anders zou ik hem veel longeren en veel met hem bezig gaan, zodat hij lekker kan bewegen. (als hij dat al kan, ivm leeftijd) Als je hem toch niet als dekhengst wilt is castreren inderdaad een goede oplossing. Kan hij lekker in de wei spelen. Succes ermee! Lachen


Zo dacht ik er dus ook over het scheel mij natuurlijk weer typen en uit te leggen, dus het is al uitgelegt voor mij...dus ik had hetzelfde als LisetteSugar. Haha! Knipoog

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:17

staat hij alleen op stal, dan zou het kunnen omdat hij zich verveeld, zou je een speelbal kunnen ophangen of een liksteen, en al staan er merries op stal, zou het daardoor kunnen dat hij zich daardoor opwind...
En als hij gecrasteerd word, dan zou het waarscgijnlijk wel minder worden, hoop ik voor je.. Knipoog
ik denk dat je paardje veel aandacht nodig heb.. Lachen

Profiel vernieuwd..!! Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:19

Hoe oud is het dier?

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:30

Ik heb zelf hengsten en zij hebben zondermeer veel beweging nodig. Het probleem, afhankelijk van de leeftijd, lost zich over het algemeen, vanzelf op na het castreren. Maar nogmaals, elk paard heeft veel beweging nodig, anders gaan zij zich allerlei stalondeugden aanleren en in jouw geval is dat het steigeren!

I love my Arabian horses

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:34

waarom kies je ervoor om met een twee jarige hengst op een stal te gaan staan waar die niet overdag naar buiten kan ? Naar buiten kunnen de hele dag is een onmisbaar iets voor een jong paard. Ik snap dat niet, echt niet!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:50

en dan nog na de castratie kan het nog zeker twee maanden duren voor hij rustiger zal worden.
misschien tijdelijk verhuizen van stal naar een opfok tot de castratie en het hengstgedrag erna bedaart is?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:08

Ik ga met Gijsenkim mee, ik snap het ook niet, heb net ff je fotos bekeken maar een piepklein stalletje (kan gezichtsbedrog zijn op de foto) met hier en daar een plukje stro bied zowiezo voor geen een paard een fijn onderdak.

Jouw paardje hoort op de weide, zoveel als mogelijk lekker spelen, ravotten met andere paarden, de problemen die hij nu veroorzaakt zijn niet vreemd maar eerder logisch.

Ik vind hem een beetje zielig hoor, als ik zo vrij mag zijn. Verdrietig

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:48

Zo te lezen wordt hij binnenkort drie, dus je kan hem al gewoon lekker enigszins aan het werk zetten.
Snel castreren zodat die lekker met de rest naar buiten kan en anders ervoor zorgen dat er iemand anders is die hem in de gaten kan houden als die buiten is, of jij zelf, maar hij moet wel lekker zijn ei kwijt kunnen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:51

wat kan je eraan doen? Zorgen dat ie niet in z'n stal staat...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:55

Ellende schreef:
wat kan je eraan doen? Zorgen dat ie niet in z'n stal staat...


Knipoog Sluit ik me bij aan

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 21:50

cissie schreef
Ik ga met Gijsenkim mee, ik snap het ook niet, heb net ff je fotos bekeken maar een piepklein stalletje (kan gezichtsbedrog zijn op de foto) met hier en daar een plukje stro bied zowiezo voor geen een paard een fijn onderdak.

Die stal die je op de foto ziet dat is de stal waar ik hem nou vandaan heb.
En het probleem is dat hij overdag niet naar buiten kan, omdat er dan paarden om hem heen in de wei staan en dan (probeert) hij over het hek heen te springen.

Gelukkig weer ie heel snel gecastreerd, en hij gaat ong een uur tot 2 uur naar buiten elke dag, maar dan wel 's avonds als alles binnen is.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:57

DANIenVLIEG schreef:
cissie schreef
Ik ga met Gijsenkim mee, ik snap het ook niet, heb net ff je fotos bekeken maar een piepklein stalletje (kan gezichtsbedrog zijn op de foto) met hier en daar een plukje stro bied zowiezo voor geen een paard een fijn onderdak.

Die stal die je op de foto ziet dat is de stal waar ik hem nou vandaan heb.
En het probleem is dat hij overdag niet naar buiten kan, omdat er dan paarden om hem heen in de wei staan en dan (probeert) hij over het hek heen te springen.

Gelukkig weer ie heel snel gecastreerd, en hij gaat ong een uur tot 2 uur naar buiten elke dag, maar dan wel 's avonds als alles binnen is.


Als hij geruint is kan hij waarschijnlijk bij de rest van de paarden gewoon lekker de hele dag naar buiten, realiseer je wel dat 22 uur pd binnen in een stal erg frustrerend is voor een paard en al helemaal voor een 2 jarige.
Hopelijk is ie snel geruint en kan ie gauw naar buiten.
succes OK dan!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 22:52

ja ik vind het zelf ook zooo zielig voor hem, nu masar hopen dat de DA snel tijd heeft... ps dus jullie denken ook wel dat het over gaat als hij eenmaal geruint is en als hij dan wat vaker naar buiten kan?

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 22:54

En het liefst zet ik hem ook de hele dag lekker buiten maar dat gaat nou eenmaal niet met andere paardjes in de buurt Huilen

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:22

DANIenVLIEG schreef:
En het probleem is dat hij overdag niet naar buiten kan, omdat er dan paarden om hem heen in de wei staan en dan (probeert) hij over het hek heen te springen.


Misschien kun jij of iemand anders hem dan 's avonds een paar uurtjes buiten zetten, als de andere paarden binnen zijn?


DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 20:38

ja ik ben er zelf van ong 3 a 4 uur 's middags tot half 8 's avonds. dus dan gaat ie al 's avonds naar buiten.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, Benzz, Blacky94, kwii, kyraalica, Poekkie, Vagabondo en 97 bezoekers