Rare achterhand!! Heeft iemand een idee???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Rare achterhand!! Heeft iemand een idee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 18:04

Hallo,

Toen ik mijn paard kocht had ze de raarste achterhand die ik ooit heb gezien. Ze heeft er niet veel last van, dacht ik toen.... Schijnheilig

Ze wordt nu gemasseerd en dat was nodig.Haar spieren zaten in de knoop. De masseusse zei ook nog dat ze niet alle kracht heeft die ze hoort te hebben, dus in andere woorden zijn de spieren zwak. Haar knie schoot in het begin heel vaak uit de kom. Ze begint nu los te komen en dat verschil zie je heel goed.
Het enige wat je aan haar kan zien is de vorm van haar achterhand en ze stapt/draaft/galloppeert kort achter ( behoorlijk stijf ).

Heeft iemand hier mee te maken gehad of hebben jullie ideetjes???
Verward Verward Verward
De masseusse denkt aan een behoorlijke val in hete weiland
Hier wat foto's......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:06

tja... sommige paarden hebben een nogal hoog croupe. dit paard ook. ook heeft hij een redelijk lage staartaanzet waardoor de croupe alleen maar hoger lijkt.
voor de rest zit er geen spier op de kont dus valt hij ook erg op. als er spieren bijkomen denk ik dat het al een heel stuk minder zal zijn

Farjen

Berichten: 7987
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:06

Geen ervaring mee, maar het ziet er niet echt leuk uit..

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 18:19

Dit is een vrij recente foto, hij is al wat bijgetrokken..... Lachen

Afbeelding

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:23

is het niet gewoon een spierenkwestie?!

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:23

gelukkig wat beter op de laatste foto, maar zo extreem heb ik het nog nooit gezien. Lijkt me duidelijk problematisch. De afhangende bouw moet helemaal door spieren worden opgevangen en gecorrigeerd. Zal een hele kluif zijn.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:54

Het doet me een beetje denken aan het inzakken van de banden net voor de bevalling Verward is idd extreem. Wat zeggen DA/manueel therapeut ervan? loopt ze wel rad ? (stijf..ok..maar wel regelmatig ?)

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 21:32

Ze denken dat ze in het weiland onderuit is gegaan en misschien daardoor haar spieren heeft verrekt ( gescheurd ). Ze heeft op beide heupen aan de zijkant littekenweefsel. Maar ze is volgens mij niet drachtig, ze wordt in maart 4, maar heeft volgens mij daar geen kans voor gehad ( hoop ik ) Ik heb haar maar een half jaar, wat daarvoor gebeurt is weet ik niet.....

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 21:34

De eerste foto is bij de handelaar, daar waren Belgen etc ik weet niet of dat ruinen of hengsten waren...

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:04

ik heb mijn paard ook een half jaar bijna .
Voor ik hem kocht was hij ook scheef en ik dacht dat het wel mee viel.
Later toen ik hem had bleek hij echt erg scheef te staan.ik denk ong. zoals jouw paard.
We hebben er 3 x een da bijgehaald en die weten niet hoe het komt en de handelaar wij hem vandaan hebben weet van niks zogenaamd .
Wel heeft hij net als jouw paard aan de linkerheup littekenweefsel zitten een cm of 7? echt een bult zeg maar .ook lijkt het warm te zijn

Ook hij loopt stijfjes met zijn l.a.been en zette hij em eerst erg naar binnen , de hoefsmid had hem toen bekapt zodat hij wat rechter zou kunnen lopen.Nu zet hij zijn la hoef iets naar buiten en de hoefsmid zou hem eze week bekappen en denk dat hij dan echt zijn benen nog rechter zou zetten.Zijn bekken zijn wel wat minder scheef geworden ,maar nog lang (of worden nooit meer)oke
ook rijden wij hem niet .
Doe jij dit wel en wilt ze worden gelongeerd?

Je zal er niet veel aan hebben ,maar als ik ook iets meer weet zal ik het tegen je zeggen.

Zou je mij ook alsjeblieft op de hoogte willen houden?

Binnenkort komt er nog een da en de uitslag zal ik ook naar je pben als je wilt misschien dat je er wat aan hebt???

Groetjes

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:45

Ziet er al iets beter uit op die recente foto, maar nog steeds wat vreemd.
Ik vraag me af waarom je haar eigenlijk gekocht hebt met die bijzondere achterhand?
Is ze gekeurd?
En heeft ze er met rijdenlast van?

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:23

Dan je een foto plaatsen van achteraf gezien? Terwijl ze vierkant staat? Voor mij lijkt dit niet alleen een spierenkwestie, daar is het te extreem voor..het lijkt net alsof ze haar bekken constant naar voren kantelt...

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 23:39

Ik he bhaar gekocht omdat haar karakter echt zo vertederend is.Ze zoekt echt comfort en geruststelling bij mij.Tijdens het masseren heeft ze pijn, dan doet ze af en toe vervelend en dan legt ze weer haar hoofd in mijn armen en saat ze weer rustig.En ik wilde haar graag van die handelaar weg hebben, want ze was wel een beetje een pech gevalletje. Ze is gekeurd door een DA en is toen goedgekeurd, dat was ook de voorwaarde. Blijkt achteraf dat ze nooit goedgekeurd had mogen worden. En toch is ze ( gezond ). Ze is wat stijfjes en wordt snel moe.
Ik heb ook vaak het gevoel als ik haar zie lopen dat ze uit elkaar zou vallen, op het punt van de buik en de heupen. Ik krijg dan altijd zo'n gedachte dat ze daar door midden breekt. Maar tijden het rijden, als je haar goed er bij houdt, loopt ze goed

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 23:40

Afbeelding

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:16

Als je haar zo omschrijft, kan ik je alleen maar complimenteren!
Een hele opgaaf zo'n paardje, en toch heb je het voor haar over.
Hulde!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:17

Rijd je er ook op?

Ik vind dit niet normaal voor een paard. Wat zegt een veearts ervan? Heeft die een idee wat het zou kunnen zijn?

Misschien is het wel een heup- of bekkenfractuur. Ik vind het heel appart.
Ik hoop dat het dier er geen pijn aan heeft.
Heeft ze ataxi? (geen gevoel in de achterhand)

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:58

De dierenarts ( 1e) weet het niet, dacht eerst dat er vocht op haar kruis zat. De 2e dierenarts zei dat haar spieren wel zwak waren en wij hebbne hem toen een bloedtest laten doen, daaruit blijkte dat ze selenium tekort kwam. De fokker zei dat ze als veulen erg ziek was ( wist niet wat ) en selenium zorgt wel voor de spieropbouw. Ze voelt haar achterhand behoorlijk. Als ze gemasseerd wordt heeft ze behoorlijk wat pijn ( is toch gevoelig ) en als je op de banden drukt ( de spieren die dus "missen ") zakt ze bijna door haar knieeen ( zelfde spier ). De masseusse denkt dat ze als ze niet opknapt van de massage dat er wel misschien sprake is van spierdegeneratie. Maar ze begint al sterker te worden, maar pas op lange termijn is er een goede diagnose vast te stellen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:36

jij hebt denk ik Ellen Immink als masseuse he!! Ik hoop voor je dat ze de pijn van je paardje voor het grootste gedeelte weg kan halen, toppie dat je haar bij die handelaar weg gehaald hebt OK dan!

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 20:05

Ja klopt en ik hoop het ook

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:16

die foto in je profiel, is ze dat ook? daar ziet het er anders toch al een stuk beter uit?

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 21:17

Ja dat is ze

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 21:20

Deze zijn van gister, ze heeft sinds de vorige foto's wel ietsje spier erop gekregen. Knipoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:25

tja, bij een fries heb je toch wel vaker een stérk hellend kruis; denkt dus niet dat er meteen iets drastisch mis moet zijn.
maar wat voor littekens zitten er dan op de heupen Verward ?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:03

Volgens mij is het niet alleen maar een sterk hellend kruis, die bobbel erboven vind ik iets problematischer.. Heb dit nog nooit gezien.

duppie82

Berichten: 70
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Almere/Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 23:38

Die hobbel bovenop is heel zacht, net een waterbed. De 1e da dacht dat er vocht in zat en zou een punctie doen, maar niet dus. Hij heeft geprobeerd om te scannen. Hij kon nix zien, kwam er nie tdoorheen en hield er mee op. ik hoop dat het vet is. In het begin dachten we dat een belg haar had geprobeerd te besteigen en dat ze daar dan een kneizing zou hebben.