Dit vind ik wel heel erg raar...!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Dit vind ik wel heel erg raar...!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 19:31

Zoals een aantal van jullie weten hebben mijn zusje en ik Mel 2 weken op proef.
Onze ouders waren even komen kijken bij Mel, logisch ze zijn nieuwschierig hoe alles gaat met der.
Komt de eigenaresse van stal naar ons toe en zegt (n.a.v het onderwerp dat ze zo mooi is enzo Schijnheilig ); Ik moet even met jullie praten, het komt me financieel niet goed af heb ik in de gaten. Mel is toch echt veel groter dan Sammira, dus worden de kosten ook hoger Scheve mond . Ik wist niet wat ik hoorde!!
Sam was 1.54m en bij Mel staat op der papier dat ze 1.56m is!! Maar ze toont wat groter als ze der deken op heeft!

We moeten dus omdat ze volgens de eigenaresse van stal een paard is 165 euro per maand betalen!! Terwijl ze een pony is en wij dus eigenlijk 150 euro moeten betalen!!

Ik zat even met een stagenoot te praten en eigenlijk kwam het erop neer dat als Mel 1.57m zou zijn, wij dus 15 euro moeten betalen voor de ene centimeter die erbij komt.. Verward

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen... maar dat zal wel aan mij liggen..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:35

Als ze in een grotere box staat en meer eet kan ik er in komen.

Op sommige stallen hebben ze pony en paarden boxen, dan vind ik eht logisch dat je voor een paard meer moet betalen.

Als dit niet het geval is, vind ik het eigenlijk raar dat je 15 euro meer moet betalen.

Als ik lekker zou staan op zo'n stal zou ik er verder geen woorden aan vuil maken en dat geld extra betalen.

Maar haar reden vind ik eerlijk gezegt een beetje achterlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:35

maar moet ze ook in een andere box dan?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:36

vanaf 1.60 is het pas officieel een paard!
ik vind het niet bepaald netjes van de stal eigenaresse om dit zomaar even te bepalen ... pony is pony !
laat hem anders eens officieel meten! dan sta je sterker in je schoenen ,mits ie echt pony is !
en anders vlak voor meten bekappen en dunne ijzers eronder, voor ijzers word een x aantal cms eraf gehaald nl...(ik geloof 2 cm )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:38

als ze in een ponybox staat betaal je de ponybox prijs......... zo ook voor de paardenbox

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:39

Citaat:
vanaf 1.60 is het pas officieel een paard!


bij ons heb je ook paarden en pony prijzen, maar met mijn Noriker van 1.54 betaal ik mooi voor paard, wat erin gaat moet ik zelf aanschaffen, maar er wat eruit komt is de hoeveelheid van een groot paard, volgens de boer Verward Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:44

Bij ons betaal je gewoon voor de boxmaat.

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 19:44

De stal is gewoon een paarden stal.. er staan ook kleinere pony's bij ons en die staan ook in zo'n stal. Er veranderd voor ons dus niks. Krachtvoer moeten we zelf kopen...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:45

Ach zo heb je bij ons de categorieen A t/m D-pony, E-pony en paard. Flair is een D-pony maar ik moet betalen voor een E-pony Verward Helaas heb je er niks tegenin te brengen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:52

Anike schreef:
De stal is gewoon een paarden stal.. er staan ook kleinere pony's bij ons en die staan ook in zo'n stal. Er veranderd voor ons dus niks. Krachtvoer moeten we zelf kopen...


Dan vind ik het eigenlijk een beetje onzin.....

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:13

Maar waar komt zij financieel nu in de knoop dan?
De stal is hetzelfde, dus daar ligt het niet aan.

Eet ze zoveel meer dan? Ik vind het maar raar.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:20

beetje raar , je hebt gewoon een pony en dus pony prijs . Zal het nog maar eens goed overleggen met je stalhouder

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 20:21

ik snap ook niet hoe zij financieel in de knoopt komt, want Mel eet niet meer dan dat Sam deed..
misschien is het omdat haar paard op speciaal beslag moet staan sinds een paar weken... Verward

c_alsemgeest

Berichten: 20660
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:42

idd een beetje raar... ik betaal voor mijn fjordje (1m53) wel voor een paard omdat ik ervoor gekozen heb om hem in een paardenbox te zetten en niet in een ponybox... aangezien ik vond dat een grote (en ronde Bloos ) E-pony lekkerder staat in een grotere box.

Met eten krijgt hij wel minder dan de paarden (wel evenveel ruwvoer), omdat ik hem anders na een tijdje z'n stal uit kan rollen Haha!
Maar dat maakt geen verschil in prijs... wij betalen dus gewoon voor box-maat.

daarom vindt ik het ook erg vreemd als ze bij jou gaat zeuren... omdat die pony/paard misschien 3 cm groter is, maar niet in een andere box staat Verward

LadyDi
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Heusden gem Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:34

Dit slaat echt nergens op.Waardoor zou zij dan in de problemen komen?
Bedenk je alleen wel voordat je hierover in discussie gaat of het dat wel waard is.
Heeft de staleigenaresse trouwens iets op papier staan over de prijs bij de grote van een paard of pony en de grote van de box?
Zo niet dan kun je er dus niks tegen doen.
Maar ik zou haar zoiezo om de reden vragen van haar omslag. Verward
Succes iig.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:03

heel vreemd.... je kan haar het beste denk ik op (laten) meten....

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:42

Ik heb dat ook..mijn paard moet voor paard betalen terwijl andere haflingers op stal (even groot of kleiner) ponytarief betalen omdat de mijne zogenaamd de stal zo vies maakt en meer stro kost. Bij ons scheelt dat wel 40 euro. Ik ga er niet over in discussie maar het is oneerlijk..maar stallen zijn hier zo schaars en als je een discussie krijgt dan mag je nog weggaan ook! Maar het gebeurt dus meer..en zolang stallen schaars zijn en wachtlijsten hebben doe je er denk ik niets aan..mijn paard is ook officieel ponymaat ..maar toch Lachen stom he?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 01:29

Dat vind ik maar heel raar hoor. Ik zou het ook maar nog even langs de stalhouder brengen. Volgens mij is hij gewoon uit zijn k...aan het praten!
Gelukkig heb ik daar maar weinig last van!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 01:33

Bij ons betaalt iedereen hetzelfde. Dus ook voor een Quarter van 1.48 betaal ik hetzelfde als voor een KWPN-er van 1.70m. Dus ik zie eigenlijk niet waar je je druk om maakt?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 09:09

Ja bij ons op stal betalen we ook allemaal hetzelfde geloof ik Lachen

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:49

Eigelijk staat mel zelfs in de kleinste stal... ( Ze heeft wel onwijs veel ruimte hoor )

En we hebben gemeten dat ze 1.57 is maar dan staat ze ook op ijzers..

Dat gaat er dan toch ook af..Verward DUs dan komen we wel op 1.56

Maar het is ook wel raar want ze maakt der stal niet echt vies.. dus extra zaagsel kost het niet...

Ze eet even veel als alle andere paarden.. Dus dat kost ook niet meer Verward

Dus ik weet niet waarom ze die 15 euro meer wil hebben...Verward
Maar goed..

-xxMadieke

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:53

Ben jij dan de enige daar op stal?
Zo niet betalen jullie dan allemaal wat anders?

Op de shets na betalen wij hier ook allemaal hetzelfde, ongeacht de grootte van het paard en het gebruik van stro en dergelijke.

Gelukkig maar want Ellie maakt van haar box een waar oorlogsveld.....stro is na 1 dag niet meer herkenbaar, terwijl Par elke dag netjes 2 poepjes en een plasje in 1 hoek heeft liggen Haha!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:59

Neej we staan daar,samen met nog een fjord,ijslander en een arabier.. En de paarden van de eigenaar( een kwpn-er en een shet)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:00

ShetRullez schreef:
Neej we staan daar,samen met nog een fjord,ijslander en een arabier.. En de paarden van de eigenaar( een kwpn-er en een shet)


Betalen die dan wel allemaal de pony prijs?
Of is iedereen omhoog gegaan?

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 12:39

Sily"]
[quote="ShetRullez schreef:
Neej we staan daar,samen met nog een fjord,ijslander en een arabier.. En de paarden van de eigenaar( een kwpn-er en een shet)


Betalen die dan wel allemaal de pony prijs?
Of is iedereen omhoog gegaan?
[/quote]


Nee... Het is alleen voor ons omhoog gegaan. Dat is juist het rare er van!
Misschien dat de eigenaar van stal Mel als paard ziet al sze haar deken om heeft! Maar als je naast haar staat is ze echt niet veel groter dan dat Sammira was!!