hoe te beginnen met foto-hobby...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

hoe te beginnen met foto-hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 16:16

Fotograferen heeft altijd al m'n interesse gehad en ik DENK dat ik best leuke plaatjes kan schieten; beter gezegd; dat ik wel gevoel heb voor compositie etc.....(nee, niet de foto's in m'n profiel dus....)Maar ik heb een aantal aardige foto's gemaakt waarvan ik denk "ja mooi"

Ik ben nu in het bezit van een canon powershot S10, maar........die voldoet duidelijk niet aan mijn eisen.....niet scherp genoeg, je kunt niet mooi inzoomen, bewegende beelden zijn erg lastig en nou ja......het zou gewoon STUKKEN beter kunnen !!!

Maar tjee.....ik weet NIETS van foto's, weet nog geen eens waarvoor een spiegelreflex dient bijvoorbeeld... Schijnheilig Om nog maar niet te spreken over mogelijkheden en lenzen etc........

Geld om nu een ander apparaat te kopen heb ik niet, maar ik ga er wel voor sparen denk ik......nog even geduld dus.

Is er iemand die me op weg kan helpen ? die bv. een site weet waar alles heel duidelijk uitgelegd wordt, in simpele mensen taal dan Haha!

Hoe zijn jullie begonnen ? foto cursus ? heb ik al naar gekeken, maar daar ben je met een digi niet welkom.....

Gr.
Ingrid

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:43

mini fotografie cursus

De basis van fotografie met enkele tips, die is wel voor een spiegelreflex, maar begrippen worden hier goed uitgelegd.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:51

Siempie schreef:
mini fotografie cursus

De basis van fotografie met enkele tips, die is wel voor een spiegelreflex, maar begrippen worden hier goed uitgelegd.


He je bent me voor Tong uitsteken

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:02

bedankt, ik ga het 'ns rustig bekijken

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:27

tja ik doe een opleiding en daar zit ook cursus Fotografie tussen, wel erg leuk!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 19:40

reddytobias schreef:
tja ik doe een opleiding en daar zit ook cursus Fotografie tussen, wel erg leuk!



ik had hier in delft al gekeken naar cursus fotografie, maar daar word je (nog) niet toegelaten met een digitale spiegelreflex............zullen ze binnenkort toch wel verandering in gaan brengen lijkt me.... Cool

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:41

IngridM"]
[quote="reddytobias schreef:
tja ik doe een opleiding en daar zit ook cursus Fotografie tussen, wel erg leuk!



ik had hier in delft al gekeken naar cursus fotografie, maar daar word je (nog) niet toegelaten met een digitale spiegelreflex............zullen ze binnenkort toch wel verandering in gaan brengen lijkt me.... Cool
[/quote]


nou bijdeze opleiding...zit dus die cursus...en ja....dat is een digitale fotocursus Haha! erg handig! want ik heb een digi Tong uitsteken

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 18:02

heb al heel veel zitten surfen en heb volgens mij al een compleet cursusboek bij elkaar.......heb nu ook een digi, compactcamera, dus weet vwb de digi gelukkig al iets. Maar heb al een hoop opgestoken. !