zeer pijnlijke mond.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

zeer pijnlijke mond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 14:11

hebben jullie ook vaak last van witte onstekingsplekjes in je mond? Zit er nu met eentje helemaal achteraan in mijn mond bij mijn achterste kiezen. Eten is dus een ramp en pijnlijk. Mijn lunch bestond uit boterhammen en die kon ik dus slechts zeer moeizaam opeten. Veel eten is er dus niet bij voor een paar dagen of het moet vloeibaar zijn. Praten kan ik nog wel (gelukkig) maar eten is dus een ramp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:16

Aften bedoel je? Daar heb je aanstipvloeistof voor die verdooft en ontsmet.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:18

ik heb het wel eens gehad maar niet echt vaak .
ik ben toen naar de doktor toe gegaan en die zij dat het kon komen doordat je isschien te weing fruit at.
vond het een beetje stom maar goed .
ik had toen ook heel erg veel pijn maar naar een paar dagen was het wel weer over gelukkig

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 14:20

Sonja schreef:
Aften bedoel je? Daar heb je aanstipvloeistof voor die verdooft en ontsmet.



inderdaad die bedoel ik. Heb er ook vloeistof voor maar ik kan er niet bij. Meestal treed dit bij mij op door wat vermoeidheid.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:23

Ik heb ik ook wel eens gehad, mijn moeder zij dat het door een gebrek aan vitaminen/fruit licht.
Ik dus heel veel fruit eten.. Tong uitsteken heb ze ook niet meer gehad? Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:28

Ik heb zo ook af en toe. Ook in periodes dat ik (toevallig) meer fruit eet. Heel vervelend en pijnlijk idd. Het is net zoiets als een koortslip, als je er eenmaal en keer last van hebt gehad, dan kom je er niet meer vanaf. (behalve larish blijkbaar)

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:28

Kamillethee drinken!! En spoelen met Bocasan!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:41

petraaken schreef:
inderdaad die bedoel ik. Heb er ook vloeistof voor maar ik kan er niet bij. Meestal treed dit bij mij op door wat vermoeidheid.


Ontstaat idd vaak door verminderde weerstand (bv stress of vermoeidheid) maar ook door te weinig vitamines en mineralen.

Belangrijk is om je mond goed schoon te houden, dus goed spoelen na elke keer dat je wat gegeten hebt.
Kamillethee drinken is ook een goede tip, want dat verzacht een beetje.

Naar dat je d'r niet bijkunt. Schrale troost, met een paar dagen is het over.

Maar: voorkomen is beter dan genezen. Beetje enthousiast gecarnavald? Clown

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:45

Een Aft treed op wanneer je weerstand lager is. Meestal komt dat dan door vitamine te kort.

Je kunt je zelf dan opkrikken door goed te eten, gezond te eten en voldoende groente en fruit te eten. Water drinken is ook belangrijk voor het zuiveren.

Doe je dit, dan zijn ze zo weg Lachen

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 15:02

nee geen carnaval gevierd (heb ik een hekel aan) maar ik denk dat ik opnieuw met een beginnende verkoudheid zal zitten en dus heb ik een verminderde weerstand. Misschien maar eens wat bruisvitamine tabletten nemen. Grrr wanneer wordt het wat warmer. Wordt de winter flink beu.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:11

Fairie schreef:
Een Aft treed op wanneer je weerstand lager is. Meestal komt dat dan door vitamine te kort.


Wel vreemd dat ik ze vaak krijgen na het drinken van veel jus 'd orange e.d.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:23

Mooie kans zou dat zijn om wat aan de lijn te doen; ik mopperde er niet over, mocht het mij overkomen. Graag zelfs; stuur ze maar hier naar toe *LOL*

Wel vervelend voor je; lijkt me toch wel pijnlijk. Maar ze verdwijnen wel met een dag of 2 hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:30

Misschien kun je in de winter preventief je weerstand wat ondersteunen door Echinaforce te gebruiken?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:53

Die kleine rotblaartjes kunnen idd heel pijnlijk zijn. Boos! Ik heb ze ook regelmatig, en ik doe er dan 2x per dag wat zout op. Dat voelt op dat moment alles behalve lekker, maar ze zijn wel eerder weer weg. Lachen

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:57

Heb ik ook vaak Scheve mond
Nu ook weer een Huilen maar deze zit niet op een vervelende plek gelukkig,
tegen mij is ooit gezegd om je tanden te poetsen met Zendium, niet dat dat bij mij werkt maar misschien wel bij jou? Knipoog