Stel: Dressuurjury opleidingen IM Regionaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cil_
Berichten: 807
Geregistreerd: 20-02-04

Stel: Dressuurjury opleidingen IM Regionaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 13:10

Tot mijn teleurstelling mag ik net als vele andere IL dressuurjuryleden niet deelnemen aan de IM juryopleiding van de KNHS. Stel: Er zou in de provincie Gelderland (dit is een willekeurig gekozen prov.) zo'n cursus georganiseerd worden. Hoeveel mensen, die aan de kwalificatie eisen IM voldoen, zouden zich voor deelname aan deze cursus inschrijven? Ik zou zeker meedoen en een bevriend IL jurylid ook, dat zijn dus twee personen. Misschien is de KNHS te vermurwen tot het op regionaal nivo organiseren van opleidingen als er genoeg geinteresseerden zijn.


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:16

Volgend jaar wordt er toch weer een cursus uitgeschreven, dan kun je daar toch weer op wachten?

Er zijn zoveel mensen afgewezen dat ze nog wel tig cursussen kunnen doen om iedereen deel te laten nemen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:53

Een soortgelijke situatie heeft zich hier een paar jaar geleden afgespeeld. Ik werd benaderd om deel te nemen aan de IM jurycursus, en er was een groep van 10 personen bij elkaar geronseld. De cursus zou bij mij in de buurt gegeven worden, alleen moest de NKB hier nog haar goedkeuring over geven. Maanden gingen er voorbij. De persoon die mij benaderd had heb ik een paar keer terug gebeld, maar telkens was het antwoord dat de NKB maar op zich liet wachten. Ze waren erg laks daar Boos! . Uiteindelijk na 5 maanden gaf de NKB het antwoord dat ze zouden gaan fuseren, dat er allemaal nieuwe regeltjes zouden komen en dat de cursus dus niet door mocht gaan. Boos!

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:28

volgens mij tellen ze een bepaald aantal juryleden per rijdende leden, dus kom je niet aan een dergelijke cursus toe, hoe jammer dan ook.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:26

Ik heb een paar keer gebeld met de afdeling opleidingen omdat ik met ook voor een cursus heb opgegeven en dat duurt nogal lang. Een van de redenen dat het zolang duurt is de opleidng voor de dressuur jury. Voor alle cursussen hadden ze veel meer aanmeldingen dan er plaats was. Daarom is voor de indeling alles naar de regios gegaan die vervolgens weer kontakt hebben opgenomen met de diverse kringbesturen. Daaruit is een lijst namen voortgekomen van mensen die in aanmerking komen. Er is dus doelbewust geselekteerd volgens zeggen van de KNHS. Wat daarvoor de criteria waren weet ik niet daar heb ik ook niet naar gevraagd. Maar het is dus een selektie op personen en niet op volgorde van aanmelding o.i.d.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:43

Lami schreef:
Maar het is dus een selektie op personen en niet op volgorde van aanmelding o.i.d.


Begrijp ik meteen waarom die meervoudig Grand-Prix amazone hier uit de buurt werd afgewezen.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:32

Lami, ik geloof dat eerlijk gezegd niet zo. Zo vaak jureer ik niet in mijn eigen kring en ik was wel aangenomen voor de cursus.
Volgens mij ging het dit jaar echt op volgorde van aanmelding.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:36

Het is echt wel op volgorde van inschrijving gegaan hoor!
Ik ken iemand bij de KNHS op opleidingen werkt en die heeft dat bevestigd, ookal vind hij het ook belachelijk.

Nicky74
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:51

nou om heel eerlijk te zijn, heb ik ook gehoord van een insider bij de KNHS dat alle inschrijvingen eerst bij de KNHS lagen en daarna na het regiobestuur zijn opgestuurd om te controleren en hun goedkeuring te geven.

Hoe behandel je het onderwerp tolerantie bij een inburgeringscursus.

loesje

Cil_
Berichten: 807
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 12:32

Er zit dus niks anders op dan volgend jaar weer aan de KNHS opleidingen loterij mee te doen en maar hopen dat je mee "mag" doen. Ik denk dat veel juryleden de motivatie verliezen om zich in te spannen voor een organisatie die zich minimaal voor de opleiding van haar juryleden in zet. Hier komt nog bij dat de lange reis naar de cursuslocaties ook niet getuigd van veel waardering voor deze grote groep vrijwilligers.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers