Hoge rente bij spaarrekening

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Hoge rente bij spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 13:07

Hoi,

Na wat opgezocht te hebben met de zoekfunctie kwam ik toch vooral oude topics tegen. Ik start dus maar even een nieuwe.

Het zit zo, ik wil graag een nieuwe spaarrekening openen. Ik wil wel elk moment m'n geld op kunnen nemen (voor als het nodig is) en niet elke maand verplicht een bepaald bedrag te hoeven storten.

Ervaringen met internetbankieren heb ik niet, wat zijn de voordelen en nadelen? En bij welke bank krijg je de hoogste rente ? Welke bank bevalt jullie het beste?

Alvast bedankt allemaal Lachen Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen OK dan!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:49

Sinds kort geeft de rabobank 3,5 procent rente op een internet-spaarrekening. Dit is een erg makkelijk systeem vind ik zelf. Je geld is vrij opneembaar. Het enige punt is dat je daarnaast wel je bankzaken van je gewone lopende rekening moet regelen via internet. Het geld wat je wilt storten op je spaarrekening moet eerst gestort worden op je lopende rekening. Vervolgens zorg je er zelf voor m.b.v. internet dat het geld van je lopende rekening over gezet wordt op je spaarrekening. Wil je geld van je spaarrekening opnemen dan kun je het m.b.v. internet zo over zetten naar je lopende rekening om vervolgens het geld via de geldautomaat op te nemen. Je hebt recht op deze 3,5 procent rente per jaar wanneer je geld minstens 3 maanden op de rekening staat. Staat het er minder dan 3 maanden op dan krijg je maar 1 procent rente. Zie link voor meer info Lachen http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=262363

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:27

Ik ga mee met maarten, de rabobank internetspaarrekening is ideaal! Echt een heel fijn systeem, en je kan altijd aan je geld komen. 3,5% is ook echt hoog zonder beperkingen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:31

SNS heeft het zelfde systeem, ook via internetsparen. De rente die je hier krijgt wordt mogelijk gemaakt, omdat er geen mankrachten meer nodig zijn die je transacties doorvoeren. Dit wordt allemaal automatisch gedaan. Eigenlijk heeft elke bank tegenwoordig wel zoiets. Ik zou imo bij de bank blijven waar je je andere rekening ook hebt lopen. Dat is het makkelijkste. Als je dan een transactie via internetbankieren doet van de ene naar de andere rekening bij dezelfde bank, dan staat het er meteen op. Geen lange wachttijden dus!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:34

Ik heb een tijd mijn spaargeld bij de Garantibank gehad, kreeg toen 4,5% rente, was toen erg hoog in vergelijking met andere spaarrekeningen.
Hun site is http://www.garantibank.nl/
Zie nu dat de rente wel flink gedaald is trouwens.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:37

kijk even op sparen.pagina.nl en dan bij de internetspaarrekeningen, ik geloof dat 3,5 % toch zo'n beetje het hoogste is op een rekening zonder voorwaarden

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:44

ik wil eigenlijk hetzelfde...
alleen vind ik zo'n internet spaarrekening maar eng (beveiliging ed)
heb een week geleden (of zo iets dergelijks) zo'n vergelijking laten doen op internet, zal nog even de link voor je opzoeken....

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:54

Ik ben nu ruim 2 jaar bezig met internet-bankieren maar heb werkelijk nog nooit problemen gehad (afkloppen Haha! )

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 16:29

Heb nu een girorekening van de postbank. Maar volgens mij is de rente stand bij de postbank erg laag, of niet?

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 16:31

Hmm, heb het opgezocht (de site deed het net niet bij mij) en de rente van internetsparen bij de postbank is 3.20 %.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:16

Maarten schreef:
Ik ben nu ruim 2 jaar bezig met internet-bankieren maar heb werkelijk nog nooit problemen gehad (afkloppen Haha! )

ik klop even mee..

Maar wil je direct over spaargeld beschikken zonder extra kosten, dan moet je toch gaan internetbankieren (leuk galgje woord Haha!)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:44

IMO is internetbankieren stukken veiliger dan het gebruik van een creditcard, dat vind ik pas eng. Op internet, maar ook in de winkels.
Ik doe ook aan internetbankieren met een gewone rekening van ABN. Ik moet eerst mijn nummer en pasnummer opgeven op een via SSL beveiligde site. (SSL wordt ook gebruikt bij hotmail). Daarna moet ik mijn pas in het apparaatje duwen en daar eerst mijn pincode invoeren. Er is inmiddels op de site een nummer verschenen wat ik in mijn apparaat moet invoeren, en als antwoord daarop krijg ik op het apparaat een nummer te zien dat ik moet invoeren op de site. Dan pas heb ik toegang tot mijn gegevens, maar kan ik er nog niets mee. Bij iedere overschrijving oid, moet ik opnieuw de code procedure uitvoeren. Helemaal geen probleem imo! Je hebt namelijk het juiste pasje, het juiste apparaatje (elk apparaat is uniek) en de pincode nodig, wil je er binnenkomen. Nou, als ze je pasje en pincode al hebben, kunnen ze ook naar de bank toerennen, daar hoeven ze niet moeilijk voor te doen om op je internetbankieren rekening binnen te komen Knipoog.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:29

carola schreef:
Ik ga mee met maarten, de rabobank internetspaarrekening is ideaal! Echt een heel fijn systeem, en je kan altijd aan je geld komen. 3,5% is ook echt hoog zonder beperkingen.


En als je internet eruit ligt? Gebeurt bij mij thuis nogal vaak. Kan je dan via de telefoon. Ik heb een tele-direct spaarrekening van de ABN die hebben vorig jaar helaas de rente verlaagd Boos! Daar moet je alles via de telefoon regelen.

Van de site:

24 uur per dag geld opnemen met een speciale Spaarpas
Rentepercentage van 2,50% over uw spaarsaldo.

Sparen via telefoon of internet
Met een Tele Direct Spaarrekening kunt u snel over uw geld beschikken. Met een speciale Spaarpas neemt u uw spaargeld direct op bij alle ABN AMRO geldautomaten. Of u boekt een bedrag over naar uw betaalrekening via onze Servicelijn: ... of Internet Bankieren.

Van de internetspaarrekeningen hebben ze de % er niet bij gezet Verward

Ik heb er nog een gevonden maar nog nooit van gehoord:
De DSB Bank Internetspaarrekening biedt een opvallend hoge internetspaarrente, namelijk 3,2%. Internetsparen bij DSB Bank is veilig en gemakkelijk. U kunt namelijk gebruik maken van persoonlijke transactienummers en u heeft 24 uur per dag toegang tot uw internetspaarrekening.

Alle voordelen op een rij:

Opvallend hoge internetspaarrente
Altijd kosteloos de beschikking over uw spaargeld
Geen minimum inleg
Op ieder moment inzicht in uw rekeninggegevens
Gemakkelijk elektronisch uw spaargelden regelen en plannen
Veilig geld overboeken door middel van persoonlijke transactienummers

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:37

Wij hebben nu ook een rekening bij de DSB bank. Lekkere rente.