Was verkleurd iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-08 20:07

Nou de titel zegt het al. Mijn was is dus verkleurd.
Ik heb gister nieuw beddengoed gekocht voor me zelf wit met rode rozen er op.
En voor m'n zoontje wit met een kat er op. Dat heb ik dus samen in de wasmachine gedaan.
En een wit truitje van mij die nogal duur was.
Omdat het toch allemaal wit was dacht ik dat dat wel zou kunnen.

Maar helaas toen ik de wasmachine open deed was alles roze geworden. De roden rozen hebben dus afgegeven.
Beetje jammer voor m'n zoontje die heb dus nu een roze dekbed. Maar ook jammer voor mij want m'n truitje is dus verpest.
Had er wel zo'n doekje in gedaan die kleuren opvangt. Werkt dus niet.

Mijn vraag is dus heeft iemand tips om m'n was weer wit te krijgen?


BabsieJana

Berichten: 2028
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:36

Ik weet niet of hoe je je was weer wit krijgt, volgens mij kan dat ook niet..

M'n nicht had ook een wit truitje, en die was ook een andere kleur geworden, en toen heeft ze verf bij de etos gehaald, en daar kan je dan je truitje mee wassen, en dan wordt het weer een andere kleur, en daar zie je niets van. Ja
Dan moet je nadat je die verf met dat truitje hebt gewassen, moet je de wasmachine 1keer zonder iets er in laten draaien, en dan is het weer goed.
Alleen zelf zou ik dat nooit durven. Bloos straks de hele wasmachine verkl.oot Tong uitsteken

Binky <3

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:38

ik weet dat er ontkleuringspoeder is van het zelfde merk als de kleurstoffen maar ik heb hier geen ervaring mee.

Bandages... mensen dragen toch ook geen verband omdat ons paard dat zo mooi vind

TK: Furexel wormspuiten houdbaar tot 03-2011, pb voor info

Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-08 20:40

nee dat durf ik ook niet hoor met die verf.

Ga morgen wel even in de winkel zoeken.
Maar hoop nog even op de gouden tip.

marle

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Creil

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:43

zoiets hadden wij ook een keer maar dan omdat mijn zusje de chaps van mijn moeder bij de witte was had gedaan.. Clown
toen was alles dus grijs..
Dat hebben wij toen ook met verf weer gekleurt, wat verder niet helemaal goed gelukt is maar verder heeft het verven wel geholpen.. Ja

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:30

Schepje Vanish Oxi Action en even weken of even weken in de biotex en dan opnieuw wassen wil nog wel eens helpen.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-08 21:36

oke ga het morgen proberen


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:39

Meteen opnieuw in de was doen met een wit was middel. Mijn vader had laatst een blauwe sok tussen zijn lichte overhemden zitten, meteen opnieuw gewassen ( dus absoluut niet wachten tot het eerst droog is ) en zijn spullen waren weer wit Lachen

Bij voorkeur met een schepje oxi action zoals kaat zegt, maar bij gebrek aan gewoon met een normaal wasmiddel.

Het kan zijn dat de roze kleur dan minder is!

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:51

Het helpt wel als je de was nat houdt, zodra het gaat drogen krijg je vaak de kleur er niet meer uit. Ik zou het in een emmertje water zetten.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-08 23:15

ja ligt nu in de wasbak met water

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:51

Beddengoed raden ze nogal eens aan om vooraf in azijn en water o.i.d. te spoelen, zo blijven de kleuren vaster.

Maar daar heb je nu ook niet zoveel meer aan. In ieder geval direct weer wassen (nu wel apart Knipoog ) en misschien dat het alsnog meevalt. Zoniet dan houdt het volgens mij toch echt op.. Succes!

The unicorn made me do it!

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:47

mn broer had laatst zijn witte werkkleding bij mijn was gestopt waar ook rode shirts bij zaten dus alles roze hihi nja toch echt zn eigen schuld hoor Knipoog Mja succes iig!! K zou niet weten wat je moet doen maar staan wel genoeg tips al! Laat even weten of het gelukt is dan weten wij dat ook meteen voor de toekomst Knipoog

kler

Berichten: 1078
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:54

je witte shirtje kan je denk ik wel gewoon in de bleek gooien (als ie effen wit hoort te zijn)
voor de dekbedovertrekken weet ik het niet...
succes!

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:48

Ik zou terug gaan naar de winkel waar je de dekbedovertrekken heb gekocht, want je rode rozen mogen toch niet afgeven op je witte overtrek?

Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-08 21:18

Nou ben dus vanmiddag terug gegaan met dat overtrek. Zegt die muts ja nou dat is het risico als je iets met rood koopt. Nahh belachelijk zeg. Het zit nu weer in de wasmachine met een spul van HG Ontkleurder voor de witte was. Speciaal voor wit textiel dat verkleurd is door doorlopen van kleuren.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:22

wilde idd net zeggen dat er speciale ontkleurder is voor verpeste was zoals dit, werkt prima Ja
succes!
en wel een enorm stomme reactie van die verkoopster!
volgende x idd eerst ff in azijn leggen, scheelt doorlopen van kleuren.
succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:25

Ik heb geleerd van mijn moeder dat als je iets nieuws hebt gekocht, wat dus nog niet in de was is geweest, dat je het dan eerst met de hand moet wassen in een witte wastafel met zo heet mogelijk water en wat handzeep of shampoo. Dit dus om te kijken of iets afgeeft. Als het afgeeft, dan moet je het blijven handwassen totdat het niet meer afgeeft en pas daarna in de wasmachine.

Maar voor je inmiddels verkleurde wasgoed heb ik helaas geen oplossing. Knipoog Succes!

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: Was verkleurd iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:31

ik ken maar 1 goedkope goede oplossing om witte kleding weer wit te krijgen: chloor!/bleek!! wat een wonder middel.

ik had een supergave witte broek, die ook regelmatig mee ging op stap. en die was dan tot halverwege mijn knieen zwart van de troep. met de gewone wasmiddel krijg je dat er nooit weer uit. dus ging hij lekker op de bleek! werkt perfect.

maar moet het wel effen wit zijn en geen plaatjes bevatten(die gaan verkleuren).

ik was weer terug gegaan en geeist om de manager te spreken. van een beetje kwaliteitspul verwacht je niet dat het gaat uilopen. wat een schaap zeg die meid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, IASCrawler, Petra_O, SemrushBot en 149 bezoekers