Die kleine kl****pony!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 16:05

Aaargh! Wat is dat toch met die kleine krengen?!?!?
Ik ben nu echt wel behoorlijk pissig op Phoebe. Ze kruipt werkelijk waar OVERAL onderdoor, ze heeft schijt aan schrikdraad!
Zo is ze al uit de bak ontsnapt, werd ik door de overburen gebeld of wij een pony met een rood dekje hadden....die liep nu bij hun!

Maar vandaag brak ze alle records. Ze stond met Marillion in de wei, is onder het draad doorgegaan, liep los op het erf. Ik was er niet, alleen mijn ouders waren er. Is het sekreet dus naar de andere wei gerend, onder het draad doorgegaan...stond ze bij Imatador in het land! Mijn moeder belt helemaal in paniek op. Imatador natuurlijk achter Phoebe aan, zo gek als een deur. Phoebe dwars door het draad heen, Imi erachteraan. Toen zei mijn vader rustig:" Kom maar jongen." En toen kon ie 'm zo pakken, terwijl 'het vijfde been' er nog onderuit hing! Het is godzijdank een heel goed opgevoede hengst, mijn vader weet verder niks van paarden.
Phoebe was intussen weer onder het draad door naar Marillion gegaan, die ook zo gek als een deur was inmiddels.
Door de telefoon instructies gegeven. Mijn moeder ging maar door 'wat met die pony dan, wat moet ik daarmee doen?" Ik had echt zoiets van, al loopt ze naar Zwolle, ze zoekt het maar uit!
Ze hebben alles weer op stal gekregen en toen kwam ik weer thuis.
Imatador zijn been onder het bloed, heeft ie ergens aan opengehaald. En zeiknat onder het dek. Wond afgespoten en schoongemaakt. Zweetdeken op en stappen.
Gelukkig is er verder niks gebeurd.

Maar die kl***pony zeg. Het is echt heel vervelend wat zij steeds flikt. Er wordt genoeg met haar gedaan, dat is het niet. Nog even, dan kan ze niet meer los EN niet meer in de wei....

Groetjes Suzanne


Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:27

suzzan het klinkt hard maar duw haar eens met haar neus tegen het lint aan als het aan staat!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:29

Wat een dondersteen zeg!!
Kun je haar niet aan een ketting zetten?
Is niet ideaal, maar nog altijd beter dan op stal.
Neem wel echt een ketting, geen touw, touw gaat vast zitten als ze zich er in verstrikken, ketting niet en dan zakt ook naar beneden dus daar komen ze makkelijk uit los. En ze worden heel snel handig genoeg in het zichzelf bevrijden!

Nulla tenaci invia est via

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:39

wat Paulien zegt, duw hem maar es tegen het draad,a ls ie dr nog nix om geeftw at meer stroom dr op.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:41

tja, die kleintjes komen werkelijk overal uit.. Ik heb er ook zo 1... Erg leuk, en altijd op de momenten dat het apsolute NIET uitkomt..
Succes ermee!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:52

Jah heel leuk jah, vooral ook als je s'ochtends heeeel vroeg wordt opgebelt dat er een pony van je op het voetbalveld loopt te banjeren of dat je s'ochtends ze komt voeren en mijn hengst staat vrolijk bij de buurmerries in de wei. Boos!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:59

precies ik ben het ook met paulien eens... dan moet het die het maar ff voelen maar dan is het (hoop ik) ook zo weer afgelopen...
wat een ondersteen zeg..
maarre het been van imatador is wel weer goed?

Love the life that you live, live the life that you love

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 17:21

Wat dacht je van een hengstenpaddock. Niet voor Immi maar natuurlijk wel voor die kleine dondersteen Haha!

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:33

Wat een kleine dondersteen zeg Phoebe!!

Ja wie weet is het een oplossing Phoebe aan de ketting, je ziet zoveel van die pony's vast staan aan zo'n ketting. Gelukkig waren je ouders er zeg!!

Nou ik wens je veel succes met die Kleine, Imatador zal nu wel helemaal Phoebe in de gaten gaan houden! Gelukkig was Phoebe niet hengstig!

MAKEPEACE.... mijn trouwe vriend!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:39

Misschien heeft Jantina nog wat pasklare oplossingen voor je...Udinde was ook zo'n (b)engeltje... Schijnheilig

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 19:10

wat een donder zeg je moet er niet aan denken bijna je hengst naar de maan door die etter. aan de ketting. neus tegen het schrikdraad drukken helpt geen bal en daar snapt het arme beestje geen bal van (waarom geeft het baasje me tikken op m'n neus?)Ze zal best wel een schok krijgen maar vind dat het wel warad voor de beloning: los lopen. probeer het met een mega dosis stroom al ik mijn ervaring dat ze dan alleen maar garder er door heen gaan om die schok te ontwijken.
Aan de ketting. Of meerdere draadjes spannen is vaak de enige mogelijkheid. Of je moet een compleet herashekwerk om je wei willen Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 19:18

Neus tegen het schrikdraad ben ik ook niet van gecharmeerd. Ik denk niet dat ze die link legt, ze wordt denk ik eerder bang voor jou dan voor het schrikdraad. Het verband met ontsnappen leggen ze echt niet.
Stevige paal in de grond (goed diep!) en aan de ketting. Af en toe verplaatsen als het gras op is. Dan maar niet rennen en gek doen, tis nog altijd beter dan op stal staan.

Nulla tenaci invia est via

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 22:00

Nou, ik heb 'r de hele dag wel kunnen schieten, en heb serieus overwogen om haar dan maar weg te doen.
Inderdaad, bijna mijn hengst naar gort door die streken van haar. Doe ik zoveel moeite om hem goed en zuiver te houden, zal ie zich kreupel lopen door zo'n rengalop door een gladde wei, achter een ieniminimerrie aan....die daar niet hoort te zijn.
De twee weilanden zijn van elkaar gescheiden, ze kunnen elkaar niet zien, dus hoe verzint ze het?!?

Ben inmiddels weer gekalmeerd. Ik heb met Imatador moeten stappen, zo liep ie te zweten en te pompen. Been afgespoten en schoongemaakt, schone deken op (andere was ook kapotgescheurd..grrr). Ik was vooral bang dat ie het aan zijn hart zou krijgen. Vorige keer werd hij zo ziek nadat hij ook zich ook zo had lopen opnaaien.
Hij is rustig op stal, kijkt verder niet naar Phoebe. Ik heb Bob net 100x gevraagd of Imi echt normaal oogt, niet ziek lijkt, niet 'neusvleugelt'. Maar hij is gelukkig echt oke. Eet normaal en is relaxed...mazzel!
En die kleine....ach...zie ik dat snoetje weer..denk ik:" Klein sekreet, maar wat heb je toch ook een koppie..." Ik had er vanmiddag nog geen traan om gelaten als ze was verongelukt op weg naar Zwolle (grijnz....), maar nou ben ik toch blij dat ze ook in orde is, verder.

We moeten dus wel een oplossing vinden. stinkmodder he...denk je het beste voor haar te hebben: eigen bak en eigen land...verkloot ze het voor zichzelf!
Om stroom geeft ze echt niks hoor, en er staat heel wat op!
De ketting, hebben we zelf ook al aan gedacht.
Maar meestal als ze met Marillion staat, blijft ze dicht in zijn buurt, flikt ze dit soort kunsten alleen als ze alleen in de bak staat. Want, ik kan Imatador dus niet alleen op stal achterlaten....
Misschien een gezelschaps geit/varken/schaap/oid voor Imi dus????

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 22:39

tjee wat een toestand zeg Frusty Boos!
ik heb ook ee nperiode gehad dat onze oude shet overal onderdoor glipte .
heb toe nog een draad gespannen alle stroomlekken gecontroleerd en het was over Party!!
Is het misschien een optie om koeienstroom te lenen van een buur?Daar hebben ze wel ontzag voor .Anders leg het eens voor bij Gallagher!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 00:19

Dat probleem heb ik met onze shetlander. Ik heb een Gallagher apparaat wat eigenlijk bedoelt is voor een groter stuk wei en ik raak het lint niet graag aan want het doet best pijn. Mijn tinker en de Welshponies hebben dan ook een heilig ontzag voor het lint. Giant dus niet. Ik heb drie lagen, de onderste op 40 cm. (hij is 1 meter) maar hij krijgt het voor elkaar om met zijn hoef de onderste draad weg te trappen (ben een grootverbruiker van connectoren *LOL* ) en dan gaat meneer er gewoon tussendoor. Ik heb hem vaak aan de ketting staan maar hij wordt daarvan ongelooflijk stijf dus moet ik hem wel een deel van de dag op de wei zetten. Gelukkig struint hij altijd wel in de buurt en is er geen verkeer rond onze boerderij maar het is allebeshalve leuk. Ik zou ook wel de gouden tip willen want mijn vierjarig dochtertje is helemaal gek van hem (het is haar pony) dus wegdoen is bij ons geen optie (en ik vind hem toch ook wel heel schattig Lachen ),

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 02:37

Deze tip heb ik weleens gehoord: Vlecht over de hele manenkam stukje ijzerdraad in de manen. De manenbos is vaak het eerste/enige wat in aanraking komt met het schokdraad als ze er onder door gaan en door die bos haar voel je een schok natuurlijk niet zo goed. Laat de uiteindes van de stukjes ijzerdraad omhoog steken, zodat ze zegmaar, een fjordenkapsel van ijzerdraad heeft. Laat de andere uiteindes op de een of andere manier contact maken met de hals. Geen idee of het werkt, maar mischien het proberen waard?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 03:57

Afbeelding

even zien of ik nog wat geleerd heb vanavond

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lageveld op 2001-11-29 04:11 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lageveld op 2001-11-30 00:19 ]</font>

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 03:59

Nou ja.. hoe dan ook, ik probeerde een foto te plaatsen waarvan ik dacht dat het niet helemaal goed ingevoerd was.. zal wel aan mij liggen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lageveld op 2001-11-29 04:18 ]</font>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 09:25

Das misschien een goede, van dat ijzerdraad in dr manen, je weet nooit.

Percy, dat herken ik...Phoebe is van mijn 5 jarige tweeling, dus zo makkelijk doe je dr niet weg. Maar het nadeel is dat ik een goedgekeurde dekhengst heb, die heel drommels goed weet wat dekken is....daar de wei inglippen als merrie zijnde is wel heel vals, hahahaha!
Daar moet ik dus echt iets op verzinnen , anders gebeuren er nog ongelukken.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 19:39

Irritant he? Die kleine ontsnappende rotzakjes Extreme duivel

Zoals Vikki al zei, ik weet er alles van, Udinde gaat, correctie: Ging, door/over/onder/tussen alles door.
En stroom? Ja grapje zeker! Daar gaf ze helemaal 0,0 om.
Het enige wat haar binnen kan houden zijn 5 a 6 draden, vooral niet te veel afstand ertussen, want dan kruipt ze ertussen door, flink hoog anders springt ze erover heen en op de bovenste stroom. Ook al is de stroom meer dat ze niet met haar hals over het draad staat te klooien.

Je kan ook niet zomaar ieder paard aan de ketting zetten. Udinde was er natuurlijk wel aangewend omdat ze ook vast stond als ik ging rijden, maar als veulen kan je niet vaststaan bij je moeder in de wei Haha!

Om Matador, Maril en ook Phoebe (geweldige naam blijf ik het vinden) te beschermen of aan tuur, of een hoog stevig hekwerk bouwen....


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 19:56

een draadje op bovenbeen hoogte helpt goed bij onze houdini's! Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 00:45

Leuk hé, die kleine pony's Haha! . Dat ijzerdraad is misschien wel een idee maar het lijkt mij voor de andere paarden niet zo veilig of valt dat wel mee? Ik zag ooit in een boekje een pony met een hele antenne op zijn hoofd, dat was de remedie volgens de auteur, mij leek het niet bepaald praktisch Scheve mond\ . Een draad onder de onderste en tussen de middelste heb ik ook wel eens aan gedacht maar met een draad nog lager heb je weer zoveel problemen met onkruidgroei met als gevolg minder stroom etc. etc. Misschien moet ik het gewoon eens proberen want zo'n ontsnappend monster is ook niet alles alhoewel de koeien van de buurman gelukkig niet zo overstuur raken als de hengst van Suzanne.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 08:55

We hebben besloten eerst maar eens twee draden extra te spannen...1 eronder en 1 erboven.
Volgens mij is ze zelf ook flink geschrokken van de achtervolging van Imatador, want ze loopt nu tenminste ook niet meer zo naar hem te gillen op stal. Dat vond ze een erg leuk spelletje: hoog gillen, en dan roept ie terug!!!!! Schijnheilig
Maar dat is nu ook opeens over. Die is er zeker achter gekomen dat het een ECHTE hengst is en niet zo'n pseudohengst als Marillion, hahaha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amber15, gillian, Mark0919, rocky_1995, Vagabondo en 44 bezoekers