wat moet ik doen ?? help!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

wat moet ik doen ?? help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 18:34

ik heb al ongeveer 6 jaar een verzorgpaard, een ruin van 24 jaar oud, helemaal gezond rijd nog lekker recreatief buiten en soms in de bak.

Nu gaan de eigenaren uit elkaar en die vrouw gaat weg van de boerderij waar hij nu staat.

Nu was ze vanmiddag op visite bij mij en mijn vriend zegt ze ineens:

Joh syl wil je er alsjeblieft even over nadenken of je newie financieel zou kunnen betalen, want als je dat kan dan krijg je hem .

Nu zit ik in principe niet zo met de stalling, ik kan hem vol pension zetten voor 180 euro in de maand.

dan hou ik dus ongeveer alles wat ik verder zelf kwijt ben aan kosten enzo 200 Euro in de maand over ( buiten stalkosten he)

Nu vraag ik me af wat ik moet doen als hij ziek gaat of erger nog doodgaat.

Dat zijn natuurlijk flinke kosten en ik weet niet of ik die van mijn 200 per maand kan betalen.

Ik kan wel die 200 sparen maar wat nou als hij gelijk ziek word of doodgaat??

Wat zouden jullie doen??
Dit beestje ligt op plaats 2 in mijn hart en ik kan het niet uitstaan dat als ik hem de kans niet geef hij waarschijnlijk naar de slacht gaat, want wie koopt of wil er nou een paard van 24 ???

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:45

Tja, ze zet je wel voor het blok op deze manier. Dat beestje is natuurlijk niets meer waard (behalve voor jullie natuurlijk) en ze raakt hem waarschijnlijk amper kwijt als ze hem zou willen verkopen. Als je het je echt niet kunt veroorloven, dan moet je het niet doen. Kunnen jullie de kosten niet delen of zo? Of op zoek gaan naar een goedkopere stalling?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:47

hmm, ja je moet echt kijken of je het kan betalen.
Gewoon alles wat je over hebt opzij zetten, extra werken misschien, sparen voor als er een keer een va nodig is..!
Je moet ook rekening houden met wormenkuren, inenten, hoefsmid, nieuwe spullen enz.
succes

-

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:52

heb je niet de mogelijkheid om hem dan op een wat goedkopere stal neer te zetten want dat hou je wat meer geld over en kan je dat weg leggen voor als hij ziek word ofzo?!

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:17

Tja, moeilijk! Ze gaat zo wel op je gevoel zitten zeg! Maar ik kan het me wel voorstellen.Ze vertrouwt je, en weet dat haar paard bij jou in goede handen is. Ik denk dat ik de gok zou nemen, onder die voorwaarde dat ze eventueel bijspringen als het nodig mocht zijn.

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:22

Ik zou :

- kijken of er een goedkopere ook goede stallings-mogelijkheid is
- of hij gewoon daar kan blijven staan waar hij nu staat Verward
- of zij de helft van de stallings-kosten wil blijven betalen bijvoorbeeld.

En verder kun je het misschien heel simpel zien , ik weet niet hoe de zaken precies liggen ?

Als jij hem niet overneemt , zou hij dan naar de slacht gaan Verward

Als dat de enige andere optie is , dan zou ik me niet zorgen maken over het eventuele ziek worden van het paard later en dat je dan zijn behandeling niet kunt betalen.
Dan kun je het heel simpel zien :

nu direct inslapen , of pas inslapen als hij te duur wordt ,
en tot die tijd nog heerlijk saampjes genieten

Eigenlijk heel simpel dan Lachen


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 11:18

Bedankt voor jullie reacties.
Zolang die mensen de boerderij niet hebben verkocht kan hij daar blijven staan.
En voordat dat verkocht is is er wel een jaartje voorbij.
Ik heb gisteren een goed gesprek met haar gehad en ze zegt dat als hij ziek word of er iets anders gebeurd dat ze bij zal springen..
DUSSSSSS.....
Nog even wachten totdat ze weggaat daar en ik heb mijn egen paardje..
Ik ga het gewoon proberen en zoals pmarena al zegt er word niet meer geklooit met dat dier, kijk is het op te lossen met een spuitje of iets dan blijft hij lekker leven maar word hij erg ziek ja dan zal ik de harde keuze moeten maken, aan een paard van 24 ga je niet veel meer sleutelen om het zo even te zeggen.
Verder ga ik straks lekker genieten van de tijd die wij samen nog kunnen hebben.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:42

Groot gelijk, Newie! Misschien kun je hem 2 jaar nog lekker laten genieten en dan laten inslapen. Dat is toch allicht beter dan hem nu al naar de slacht doen, hé? Lachen

Hartstikke leuk dat je hem nog lekker een oude dag kunt geven en lekker van hem kunt genieten, hoor! OK dan!

En als je elke maand 100 euro weglegt voor als hem iets mocht overkomen tot je een aardig bedragje hebt moet je volgens mij een héél eind kunnen komen, hoor. Kijk, als hij 3 weken op de kliniek moet staan kun je dat niet betalen... maar ik denk dat er maar heel weinig paarden-eigenaren zijn die dat soort bedragen achter de hand hebben. Ik in elk geval niet; ik zou een normale ziekte, en een paar dagen kliniek enzo nog kunnen betalen, maar als ze echt iets heel ergs kreeg zou ik dat ook niet kunnen ophoesten, financieel gezien.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:47

2 jaar? Mijn paard is 31 en was 27 toen ik hem kreeg. Houd wel rekening met eventuele aangepaste voedingskosten (vaak kunnen de oudjes niet goed meer kauwen), hoge dierenarts kosten omdat je hem niet meer kunt verzekeren. Verder zou ik het gewoon doen. Een goedkopere vol pensionstalling is er volgens mij niet te krijgen (hier in de buurt kost vol pension € 250.00 en hoger). Voer en bodembedekking zelf kopen is ook vrij duur. Leuk hoor veel plezier samen. tot ze echt van jou is kun je lekker alvast sparen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:10

Ik snap de opmerking, mededeling van deze mevrouw wel. Maar vind wel dat je jou daardoor wel voor een moeilijke keuze. Zijn je ouders bereid bij te betalen in de eventuele da kosten?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:40

Dat is ook mijn vraag. Zijn je ouders (of iemand anders) evt. bereid om bij te springen in het geval je hoge kosten krijgt?
Als je al op voorhand weet dat je die niet kunt betalen, dan raad ik je af om een paard te nemen. Daarnaast komt wel dat je in het jaar dat je paard op de boerderij zou kunnen blijven, de gelegenheid hebt om een spaarpotje op te bouwen.

* To Belg, or not to Belg *

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 11:07

mijn ouders gaan niet meebetalen.
Ik woon samen met mijn vriend.
En natuurljik springt mijn vriend bij als het nodig is maar we hebben het niet heel erg breed.
Die vrouw heeft zelf gezegt dat ze als het eventueel echt nodig is bij zal springen, maar de situatie is erg complex daar.
voorlopig zal het nog wel een jaartje duren voordat hij daar weg zal moeten dus kan ik inderdaad sparen.
En zoals gouda zegt hij zal nog wel een tijdje langer meegaan dan 2 jaar hoor denk ik..
Hij is super gezond en loopt nog als een trein..
Ik ga lekker van hem genieten.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Thami en 134 bezoekers