mijn roosje is aan het overlijden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

mijn roosje is aan het overlijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 10:13

Ik ben zo handig met planten...
Heb een bromelia (o.i.d.) staan en een "klim naar beneden" (klim op in hangplant vorm dus Haha!) Deze doen het goed. Met valentijn heb ik een roosje gekregen (plantje, geen snijbloemen).
Ik geef 1 a 2x in de week een klein beetje water, omdat ik er een handje van had mijn planten te verzuipen. Maar hij wil niet echt...
Hij staat in de vensterbank, dus volop zon (teveel misschien?)
Moet ik de dode bloempjes eruit knippen of niet?
Ik vind planten harstikke leuk, maar heb er echt geen vestand van

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:17

Dode bloempjes eruit halen.
Rozen hebben niet erg veel water nodig. Een keer in de week is genoeg. Het is een sterke plant. Zelfs als de blaadjes wat slapjes worden ben je nog op tijd *weet ik uit ervaring*.
Hier krijgt alles 1 x in de week een plons, wat dood gaat heeft pech Haha!
Maar tot nu toe redden ze het wel.
De planten boven doen het zelfs op 1 x per maand een plons Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:17

(dat in de titel op zijn minst dat er een dier wat roosje heet aan het dood gaan was Lachen )

Maar ik haal altijd eerst alle dode bloemen er tussenuit en dan geef ik ze elke dag een klein beetje water.
Dat is denk ik toch wel het beste dan 2 keer in de week een klein beetje.
Vooral rozen moeten wel goed kunenn "drinken"

(verstand heb ik er ook niet van, heb het ook maar uit het boek wat heir naast me ligt Tong uitsteken )

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:20

Haha! dit klinkt zoooo bekend!!! ik heb absoluut geen groene vingers!!
ik heb altijd orichideen in huis, daar ben ik echt helemaal verliefd maar elke keer vielen de bloemen eraf....dus ik helemaal verdrietig mn mooie plantje weg gegooit kom ik er van het wekend achter dat de bloemen er af HOREN te vallen en dat als ja de wortels laat indrogen ( *LOL* jaja ik weet heus wel waar ik het over heb Haha! ) dat ie dan gewoon na een paar maanden weer gaat bloeien!!!!

ik heb inmiddels al 8 orchideen weg gegooit hoor met het idee ....it died!!

dus ik zou je graag advies geven ...maar als je je roosje wil redden ...denk ik dat ik maar wijselijk mn mond dicht hou!!! *LOL* Haha!

SUCCES!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:24

Griezel dat je d'r bent! Ik dacht dat een van je beesten op sterven lag.... Weet ik veel, je kan een hond of een cavia ofzo Roosje genoemd hebben.... Haha!
Ik kan je d'r geen zinnig woord over zeggen, ik heb thuis ook alleen maar Bijna-Dood-Plantjes en sommigen zijn dat stadium ook al voorbij. Regelmatig nieuwe kopen is het enige dat werkt bij mij...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:25

pukkielover
orchideen moet je af en toe laten drinken in een bak met water en verder niks geen water geven. VOor je 'm terug zet in de pot goed uit laten lekken.
Dat is wat ik geleerd heb.

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:29

sjimmy:
ja thanks! dat deed/doe ik ook elke keer...en toch vielen de bloemen er af....maar ja nu een vriendin van mij...(en die is een soort expert...haar hele huis staat vol met orchideen)...dat dat gewoon hoort en dat de bloemen vanzelf weer terug komen OK dan! OK dan!

dus ik wacht nu in spanning af!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:34

Waarom kreeg ik van m'n tante ook alweer een plant die met weinig water kon en vrij sterk was Schijnheilig

Nee, vrees dat ik je niet kan helpen
Sterkte met roosje Ach gut (dacht ook even dat het een dier was)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:50

Volgens mij mag een roos niet de gehele dag in de zon. Je hebt hem op de vensterbank staan, staat daar de hele dag zon op of is er tijden dat daar ook schaduw over valt.

Ik kan me herinneren dat een roos half schaduw half licht moet hebben op een dag. Misschien is een ander plekje dus een optie.

Het lijkt me dat je genoeg water geeft.
Sowieso even de oude bloemen er uit knippen.