muizen in stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

muizen in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 22:34

nou, ik vandaag mijn vliegendekens weer eens uit te waaien hangen, zie ik opeens allemaal gaten Verdrietig voor de duidelijkheid: muizengaten.
Die beesten hadden dus mijn vliegendekens kapot gebeten.ik verder mijn spullen controleren, zie ik dat ze 2 bandages ook te pakken hebben gehad.

Ik was het echt helemaal zat met die beesten. Ik wist al een klein tijdje dat er een paard waren, maar ik zat er over te peinzen diervriendeljke muizenvallen te kopen. ondanks dat ze je spullen kapot bijten, zijn ze toch erg schattig vind ik. Bloos

Maar ik was nu wel een keer zover dat ik dus wel de muizenval pakte (mede doordat ik werd aangemoedigd thuis). Ik vond dat ding hartstikke eng, dus heb het mijn vader maar even laten zetten.
Dus ik de rest van de dekens nog evenm goed opruimen, zie ik daar opeens een muizennestje. een mammamuis en 2 kindermuizen... Huilen

Ik had al zo'n slechte dag gehad, begon gewoon bijna te janken, zo zielig vond ik ze........ wist echt niet meer wat te doen... Huilen

Dus ik naar binnen, naar paps Cool . hij heeft het toen maar afgehandeld.....


Ik vond het zo erg, ik wil die beestjes laten leven, maar ik kan niet gwoon maar afwachten tot ze al mijn spullen kapot bijten toch?

Naja.....wat doen jullie hiertegen?


groetjes Irene

p.s. ben nu helemaal down, heb zon meedelijden met die beestjes, vind alle diertjes lief Lachen

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl


Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:10

Volgens mij zitten op elke stal muizen. Mijn goede spullen zitten in plastic opbergbakken, die koop je voor 5 euro bij kwantum ofzo. Verder kan je overwegen een kat te nemen, wij hebben op stal 2 katten, die mij regelmatig een muis aan komen bieden ... (Thanks .. : Haha! )

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:11

Patsy schreef:
Volgens mij zitten op elke stal muizen. Mijn goede spullen zitten in plastic opbergbakken, die koop je voor 5 euro bij kwantum ofzo. Verder kan je overwegen een kat te nemen, wij hebben op stal 2 katten, die mij regelmatig een muis aan komen bieden ... (Thanks .. : Haha! )


Bij ons niet! De boer is een kattenfan, ik denk dat er ongeveer 20-40 van die beesten rondlopen! Ik kom er nu een paar maanden, maar ik zie toch bijna elke dag een nieuw poezengezicht. Enne... jonkies van de zomer! Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:44

Bij mij op stal zitten ook muizen...Had eerst de brokjes in mijn kastje gelegd,die waren binnen no-time aangevreten.Toen ze later ook nog aan wat spulletjes begonnen te knagen heb ik de brokjes maar op de grond weggelegd..Sindsdien blijven ze tenminste uit mijn kastje..

Maar nu,telkens als ik voer willen pakken,schiet er echt een joekel van een muis (denk eerder een rat) uit die zak...Blegh!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:57

op mijn oude manege(nu net een weekje ofzo leeg)zaten ook super veel muizen en vooral ratten Lachen wel lief maar ze zaten overal in,alleen in onze kast konden ze niet komen Schijnheilig ,ze kwamen gelukkig niet echt dichtbij,omdat ze schuw waren.
Ik ben er ook niet bang voor,we hebben er thuis ook 2 Lachen maar ik ben een x over zo'n beessie heen gestruikeld met mijn handen vol spullen,sinds dien mogen ze afstand houden Tong uitsteken
Op mijn nieuwe pensionstal is geen muis te bekennen Schijnheilig

how sweet can it be to be loved by you

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:03

ik zou gewoon alles goed opbergen in plastic bakken ofzo waar ze toch niet aan kunnen Lachen
want zo heb jij geen last van de muizen en dat ze je spullen niet kapot bijten en je kunt ze toch gelukkig laten leven Haha!

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:06

Ik heb de muizenoplossing bij uitstek is alleen niet diervriendelijk, namelijk onze jack Russell, hij is zo gedreven dat ie soms de hele nacht in de stal zit om ze te vangen! En hij is heel productief Haha!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:22

Bij ons lopen een stuk of wat straatkatten, die eten lekker de muizen op en wij hebben er dan (bijna) geen last van!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:23

Volgens mij is er geen stal in nederland waar geen muizen zijn......... paarden, stallen en muizen.........

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:57

wij hebben op onze pensionstal en aantal katten lopen.
Voor de muizen die vangen ze dan ook.
Misschien is dat een ideetje voor jouw.
groetjes denise


Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 10:15

jah, ok Haha! wij hebben ook wel twee katten, maar die komen niet vaak in de stal, omdat ze bang zijn voor het paard Haha!

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:15

Wij hebben helaas echt een flinke bezetting van muizen op stal. Als ik 's avonds kom en er is al een tijdje niemand geweest (half uur ofzo) dan hoor (en zie Schijnheilig ) je ze wegschieten. Helaas zijn de katten van waar ik sta echte mietjes en liggen ze liever binnen dan dat ze buiten zijn Boos! Als ik de honden bij me heb laat ik ze nog wel eens op muizenjacht gaan maar aangezien ik het niet zo'n leuk gezicht vind als ze met een muis aankomen Clown heb k mijn spullen maar gewoon in plastic kratten e.d.

Ach ja het schijnt erbij te horen Verward

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:40

Je bent gelukkig niet de enige die die beestjes zielig vind!

Ik ben op zondagochtend een keer met een heel klein jong muisje aan het slepen gegaan omdat mijn paard er op had gestaan. Het diertje liep niet meer maar zag er verder niet echt plat uit Haha! .

Ik kon het toch echt niet over mijn hart verkrijgen dat beestje af te maken, maar vond het ook erg om het diertje te laten lijden. Dacht dat er nog wel wat aan te doen was, dus.... wilde ik ermee naar de DA gaan. Wilde natuurlijk niet alleen gaan omdat ik anders voor joker zou staan, dus heb ik een kennis opgehaald. Ik had de muis in een emmer in de kamer neergezet en ging op verzoek thee zetten in de keuken omdat het pas 08.00 uur was, en de DA vast nog zou liggen te slapen.

Kom ik even later weer in de kamer... is de muis dood! Fijne kennis; heeft mij met een smoesje de kamer uitgestuurd en het diertje de nek omgedraaid!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:40

wij hebben een stalkat en de boer legt af en toe gif neer.

Bij mij achterin de stal heb ik 2 kasten in mijn zadelkamer. Het stonk er en ik zag overal keutels en brood liggen. Hadden de muisjes nestjes gemaakt in de ruimtes en uitsparingen onder mijn kasten echt een mega hoop niet normaal gewoon Haha! . Lag een heleboel mest en brood enzo. Dacht dat alle nestjes weg waren en ging aan de schoonmaak. 1 kast in elkaar gestampt want die was niet normaal meer schoon te maken en toen de andere kast weggetrokken. Hoorde ik in ene luid piepen. Moest de kast wel verder weg trekken. Nestje muisjes helemaal kaal nog de helft met pootjes/hoofdjes eraf e.d Verdrietig . Het was in het weekend en de boer wou ze doodmaken. Mijn vriend heeft ze toen uit hun lijden verlost ik kon het niet. Hij heeft ze verdronken in de sloot en bleef wel een uur weg de arme stakker. Ik janken janken maar niemand begreep mij. Ik vond het zo zielig ik bedoel het zijn ook dieren die pijn hebben?

Ik zou al je spullen goed in kasten en kisten opbergen zonder openingen. Ik heb mijn spullen in mijn kasten ook nog eens in plastic boxen want ze komen echt overal in. Je voer en brood enzo ook goed opbergen en je hebt al meteen minder muizen in je spullen. En vaak schoonmaken poepies opruimen enzo. succes

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:10

ja bij ons hebben we ook muizen... èn mussen Haha!
die zitten altijd op de manege paardjes de haren eruit te trekken voor hun nestjes Lovers

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:51

Wij hebben ook een aantal katten lopen en die zijn zeer actief.

Je zult er wel wat aan moeten doen anders worden het er alleen maar meer. Op mijn vorige stal haden we enkelt een jack russel lopen en het was soms een ware plaag met muizen.

Katten zijn het beste middel en de asiels puilen uit met deze rovers.

Doodmaken kan ik ook niet, maar wil je het humaan doen koop dan even een blikje/flesje ether.
Ether op een watje in een potje en dan de muis erbij.
Beter dan 10 minuten wachten tot ze verdronken zijn.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:30

moowsy schreef:
op mijn oude manege(nu net een weekje ofzo leeg)zaten ook super veel muizen en vooral ratten Lachen wel lief maar ze zaten overal in,alleen in onze kast konden ze niet komen Schijnheilig ,ze kwamen gelukkig niet echt dichtbij,omdat ze schuw waren.
Ik ben er ook niet bang voor,we hebben er thuis ook 2 Lachen maar ik ben een x over zo'n beessie heen gestruikeld met mijn handen vol spullen,sinds dien mogen ze afstand houden Tong uitsteken
Op mijn nieuwe pensionstal is geen muis te bekennen Schijnheilig

haha da was echt erg daro....

als iemand er eentje zag gingen ze helemaal gillen Verward en even later egt zo ... ik vind muisjes lief Verward *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, amaniblauw, criollo_yess, hollie, josien_m_, Macs, noox, Poldermenner, Swift, Tajmahal, Vagabondo, veerle92, xxPaige en 111 bezoekers