forever

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

forever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:59

dit is de paps van mijn paard(forever-voltaire-furioso xx X bona dea-vetrichta-ellinor-mellinor..)
aangezien ik mijn merrie te lease zet en de eventuele leasers natuurlijk graag mn merrie uitspitten(waar ik ze groot gelijk in geef) zou ik willen vragen of iemand wat meer weet over forever,ik heb al veel gevonden,maar er groeit hier een "fabeltje"dat hij BWP afgekeurd zou zijn omdat hij nakomelingen kokt met steile achterbenen en slechte gangen. als ik het goed voor heb staat hij nu in canada ter fokking..is dit dan werkelijk een slechte hengst? mijn merrie is vooral een goed springpaard,goed karakter,mag wat meer front,ik heb fotos maar kan ze niet plaatsen,mss wil iemand dat voor mij doen..
momenteel is ze 9 maand drachti van de hengst Sir Lui,niet meteen mn eigen keuze,maarja hij is wel een bewegingsvererver en dat kan ze vast wel gebruiken voor een allroundveulen..de hengst voor dit jaar staat nog niet vast,iemand tips?dan kan ik deze an mijn leasers voorleggen,als iemand commentaar heeft over mn merrie en haar voorouders:ik ben zeer tevreden met elk gegrond commentaar,kan natuurlijk zijn dat er iets waar is van de geruchten! bedankt alvast voor jullie hulp!


ps oja even aangepast,aan wie kan ik eventueel es een foto verzenden?dit zou ik dan morgen doen,bedankt alvast voor de hulp!!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:09

1534 FOREVER

87.6154 GRAUWSCHIMMEL
HOL - 87.6154 - WPN
geboren op: 06/10/87 | stokmaat: 165
gekeurd op: 05/05/90

vader: VOLTAIRE 356 WPN
92064 FURIOSO II 330433665 OLB
GOGO MOEVE 311332775 HAN

moeder: VETRICHTA WPN
103994 ABGAR XX PSA
RETRICHTA WPN


Bij niet actieve hengsten van BWP, kan ook dat hij gewoon al overleden is...

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:24

Ik heb eens voor je rondgekeken! Je komt hem regelmatig tegen als moedervader.

http://www.staldebunkerhoeve.com/EN/jon ... orse_id=42

Audi's Sissi van het Gravenhof, Eric Van der Vleuten heeft hem als moedervader.

de merrie Vetrichta (Abgar xx x Lucky Boy xx), die we ook kennen als de moeder van de BWP-hengst Forever (Voltaire). Uit deze wijdvertakte moederlijn komen ook de internationale springpaarden Opal (Olympus), De Niro (Calvados) en Portofino (Habsburg) alsook de hengsten Sion (Sultan), Faust (Tamboer) en Zevenster (Almé Z).

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 11:11

bedankt voor de info! op de papieren van ons toekomstig veulen zal hij idd ook voorkomen als moedervader,maar als ik het juist heb leeft hij nog hoor,kheb hem gevonden op deze website:
http://www.ewsz.com,als ik het goed heb is hij nog steeds dekhengst..
het verhaal over de slechte nakomelingen en steile achterhand kan gerust een fabeltje zijn,aangezien mijn stalhouder het dus zo aanpakt dat hij grag zijn eigen merrie geleased zou zien aan die mensen en niet de mijne,maar enfin ze vertrekt deze week naar die mensen op verwenmaand,omdat ze geen merriebrok of weidegang krijgt op pension,en ook omdat deze mensen dan mijn paard leren kennen en voldoende tijd krijgen om te beslissen..
ik ben wel akkoord als er in forever bloed wat meer gangenbloed mocht zitten,maar dat kun je proberen aan te vullen met de toekomstige hengst toch?