Wat voor deken voor zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Wat voor deken voor zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 17:49

De fjord die ik pas heb gekocht (na anderhalf jaar hem leasen) heeft last van lichte zomereczeem op zijn nek. Zijn vorige eigenaars hebben vanalles geprobeert om zijn manen goed te houden, van voedingssuplementen tot allerlei smeersels. Aangezien bij meeste probeersel het effect niet denderend was ben ik van plan om een deken voor hem aan te schaffen.
Ik heb al vanalles gelezen (boett, bucas, HH, ivanhoe etc. etc.) en de halsdeken van ivanhoe lijkt me een goede keus. Ik ben benieuwd of iemand deze deken ook heeft voor zijn paard en wat je ervan vind. Wat is het voordeel/nadeel/verschil met bijvoorbeeld de boett deken, wat betreft matriaal, duurzaamheid etc.
Ook vroeg ik me af of de deken ook werkt tegen horsels en dazen etc (zijn nek is namelijk net een maanlandschap tijdens de zomer)
Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Maaike

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:19

Ivanka heeft ook zomereczeem en voor haar gebruik ik de boett-deken. Kost wat, maar dan heb je ook wat Knipoog! Werkt perfect! Ivanka heeft helemaal nergens last van.. echt een aanrader!
Hier een foto van Ivanka met boett-deken: Afbeelding

De boettdeken is van een dun materiaal gemaakt, zodat het niet te warm wordt in de zomer, maar toch de muggen tegenhoudt.
Ook horzels en dazen krijgen geen kans.
Voor mij was de boett echt een uitkomst Lachen!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:46

Ik heb ook al veel goede verhalen gehoord over de boett-deken dus voor een paard met zomereczeem zou ik ook zeker een boett deken kopen!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:59

wij hadden er ook een met een boettdeken rondlopen! ideaal!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:04

Ik wil ook graag een Boettdeken voor mijn pony kopen. Hoor alleen maar goede verhalen over, en het lijkt me uiteindelijk voordeliger dan telkens allemaal zalfjes e.d. kopen. Maar wat ik me afvroeg, wat doe je als je gaat rijden/mennen? Worden ze dan niet door de mugjes gestoken?

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 10:48

Is er niemand die de halsdeken van Ivanhoe gebruikt? want daar ben ik erg beneiuwd naar, aangezien Sjo alleen maar jeuk heeft in zijn nek bij zijn manenkam. Beetje zonde om dan een hele boett deken te kopen. kan je van boett ook alleen het halsstuk kopen?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:41


memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 13:55

bedankt, had bij een oud topic de links al gezien en doorgekeken!
heb laatst een topic gevonden met mensen die de halsdeken hebben besteld,maar dat was allemaal dit jaar. In nog een ander topic staat dat er veel negatieve berichten waren over de halsdeken van ivanhoe. Vroeg me dus af wat de ervaringen ermee zijn

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:03

De boett-pyama is speciaal ontworpen voor paarden met zomereczeem. Het houdt alles wat steekt weg, en is goed warmtedoorlatend, waardoor het niet te warm wordt in de zomer.
Van de andere dekens weet ik niet veel, dus daar ga ik me verder niet over uitlaten.

Citaat:
Maar wat ik me afvroeg, wat doe je als je gaat rijden/mennen? Worden ze dan niet door de mugjes gestoken?

Nee, want de mugjes waar het paard zo heftig op reageerd (culicoidemugjes) kunnen niet goed vliegen. Ze zijn heel klein (anderhalve milimeter 'spanwijdte') en een paard dat aan het werk is, kunnen ze, door wind en dergelijken, maar heel moeilijk bereiken.
Een paard dat aan het werk is, is een veel moeilijker doelwit, dan een paard dat lekker in de wei staat te grazen.