voordat je foto's plaatst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

voordat je foto's plaatst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 20:35

Naar aanleiding van moet je slank zijn, komt hier moet je slank zijn voordat je foto's plaatst?

Ik spreek niet namens mezelf maar las iets over een dikkere ruiter die een slechtere zit zou hebben.

Krijgen de bredere mensen *naar jullie mening* meer commentaar over zit en houding dan de slankere meiden omdat het plaatje er bij dunnere meiden al beter uitziet?

Zelf viel het me wel een aantal keren op dat bij de bredere ruiters meer gezocht wordt naar "zeur" dingetjes, niet bij alle topics maar bij sommige denk ik weleens van joh hoe kom je er op.
En dan omgekeert bij de slankere weleens dat ik denk waarom word daar niets over gezegt of weinig over gezegt?

Zou dat dan toch iets zijn wat er stiekum en onbewust in geglipt is?

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:27

euh, die plankjes vind ik er soms ook maar raar bijzitten hoor :d Ik ga puur af op de houdign neit of ze dik of dun zijn

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:15

Scheve mond ik ben zelf ook niet mager, maar dat maakt niet, dat ik een slechte zit heb Verward
Volgens alle mensen die me al hebben zien rijden , incl. mijn instructeur , heb ik een hele goeie zit Scheve mond

Dikke/Mollige/Net-niet-magere mensen, kunnen niet minder goed paardrijden door hun 'vet' ofzow hoor Scheve mond

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:24

*mijn mening* ik vind de houding van dikke mensen ook niet echt geweldig, vooral de benen vind er soms gewoon echt niet uitzien, het gaat dan wel over mensen met echt overgewicht, volgens mij hebben die dikke benen niet echt plek in het zadel om mooi te kunnen liggen, voor het gevoel van de ruiter zal het vast wel even goed voelen als dat van een ruiter met normale benen maar de benen van een dikke ruiter hebben gewoon meer omvang. bij erg dunne mensen vind ik het er ook niet echt lekker uitzien hoor, die spillepootjes hebben juist weer echt veel ruimte in het zadel wat ik ook niet mooi vind staan, maar kwa houding ziet dat er toch vaak wel beter uit als dat van een dikke persoon (uitgaande van mensen in dezelfde houding, zelfde nivo..gewoon alles hetzelfde behalve de omvang van het lichaam)
of ben ik nu erg hard en gemeen? (sorry als ik mensen beledigd heb, het gaat uiteindelijk toch om de rijkunst en niet om gewicht bij paardrijden Lachen )

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:38

Zolang je maar lol hebt denk ik dan maar weer.
Ik vind het plaatje er soms veel beter uitzien als er een wat steviger iemand opzit dan een skeletje.
Bv op een heel massal grof paard, vind ik het veel mooier als daar ook een beetje een stevig persoon opzit, als daar een ieltje opzit valt de hele verhouding in het niet.
Maar zo vind ik bv een iel slank paardje weer mooier staan met een wat ielere ruiter.
Mensen met veel overgewicht hebben misschien wat meer moeite met hun houding, maar ik vind het niet iets om ze op af te kappen.
Er zijn genoeg dikkere mensen die een nettere houding hebben dan ieltjes.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:48

ik wilde eigenlijk net zoiets zeggen als SANEX, scheelt weer typwerk Knipoog
het is gewoon je eigen keuze ook of je wel of niet foto's op internet zet, al heb ik soms het idee dat "dikkere" mensen )of mensen die dat van zichzelf vinden!) minder snel foto's plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:51

Ik kijk daar totaal niet naar.
Gaat mij ook vaak veel over de manier van het houden van armen en handen en of iemand een beetje recht zit.

en naar de reactie van houding, oren en passen van het paard

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:59

Als het zadel te krap is voor de ruiter en dan maakt het niet uit of je dik of dun bent....en dan vooral met te kleine laarzen.....
en dan buiten het wel of niet kunnen zitten, gewoon optisch.

verder zie ik niet in waarom iemand die iets te klein is voor zijn/haar gewicht niet goed op een paard zou kunnen zitten en daarom meer kritiek zou krijgen dan een ander?
Of zou het komen dat er meer mensen zijn die niet voldoen aan de ideale verhouding lengte/gewicht en dat er daarom opvallend meer kritiek wordt geleverd Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:03

Alane schreef:
die iets te klein is voor zijn/haar gewicht niet goed op een paard zou kunnen zitten en daarom meer kritiek zou krijgen dan een



geweldige omschrijving, die ga ik gebruiken : "Ik ben niet dik, ik ben gewoon te klein voor mijn gewicht! ( en daarbij heb ik dan ook nog eens zware botten Tong uitsteken Knipoog )

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:18

ik heb lange dunne benen, dat ziet er ook echt niet altijd mooi uit hoor!
zeker niet op mn smalle paard!(zie link onderschrift)

maar ik krijg wel vaak te horen dat ik een mooie combinatie ben met mn paard, alle2 lange benen en alle2 vrij smal en iel gebouwd

maar ik zit zelf liever op een paard met wat meer 'body' Haha!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:25

Ik heb ook dunne benen, vooral in zo'n strak broekkie Tong uitsteken
Maar mijn pony is ook niet zo groot en arabje dus ook erg slank/dun. Dus goeie combi. Ik zit zelf niet netjes, vindt ik zelf, omdat ik zelf teveel geconcentreerd ben op mijn pony en dan let ik niet meer op mijn houding.
Als mijn pony alles doet wat ik hem vraag enz. dan let ik meer op mijn houding enzo. Beetje offtopic maar iig, maakt niet uit of je dik ben of niet, houding ligt (denk ik) gewoon aan je concentratie, je zadel, je ervaringen en hoe je paard is.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:36

Een vriendin van me die al jaren niet meer rijd kreeg altijd veel commentaar op het recht zitten.

Zij was niet dik, maar dun, maar had wel een flinke boezem, dus de hele tijd zat ze naar voren.

Komt dat dan echt door de flinke boezem of moet ze meer oefenen in het recht zitten?

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:38

Nee joh gekkert Tong uitsteken ik denk dat ze meer kont moet kweken Tong uitsteken gewoon voor haar gevoel, erg naar achter leunen, best moeilijk, maar helpt wel

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:40

Assiej schreef:
Nee joh gekkert Tong uitsteken ik denk dat ze meer kont moet kweken Tong uitsteken gewoon voor haar gevoel, erg naar achter leunen, best moeilijk, maar helpt wel


Ja nou zij zei altijd dat het kwam omdat de voorkant zo waar was Tong uitsteken
Ze loopt oko altijd iets naar voren....ben toch wel blij met mijn Btje....ook wel weer jammer..kan ik dat niet de schuld geven als ik naar voren hang Haha!

Je zou toch denken dat ik met mijn kont altijd netjes rechtop op mijn kont zittend in het zadel zat Tong uitsteken

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:42

haha grapjas Tong uitsteken nee gewoon zoveel mogelijk naar achter zitten, helpt ook als je je armen langs je zijkant van je lichaam probeert te houden, is ook beter voor de houding van je handen