mag dit ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:06

mijn 2 jarige, Cowjoe, heeft vandaag een bitje in gehad Bloos

en hij was toch gelukkig.Haha! net een kleuter die een bijt ring of een speentje krijgt.
als ik met hem bezig ben met wandelen enzo. wordt ik dus op het ogenblik helemaal gek van hem. alles vastpakken , heb ik net het touwje uit zijn mond, hop... gaat de parelli stok er in Haha! , tussn door het liefst nog even en pet, sjaal enz...
niet om te bijten , nee gewoon om maar wat in zijn mond te hebben.

dus vandaag een hoofdstelletje( zonder teugels natuurlijk) met bitje voor zijn neus gehouden.... HAP ... tjee dat mag *LOL* diep gelukkig heeft hij lekker naast me gewandeld. ik kon hem lekker aaien op zijn koppie Ach gut
parelli speletje gedaan, natuurlijk met een halster eronder.
en daarna geborsteld , en maar op zijn pas verworven speeltje knabbelen, zonder dat de baas het steeds uit je mond haalt Cool
en daarna weer naar stal en met een aan Digger vertellen wat hij nu toch allemaal mocht.
Het zal wel met zijn tanden te maken hebben, dan krijgen kinderen ook die neiging, maar die kwijlen er nog vreselijk bij Kwijl .
en die geven we toch ook iets om op te bijten.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:08

Wat weet je het wel leuk te verwoorden Jos Haha!
Dit is de leukste manier om ze aan nieuwe dingen te laten wennen!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:10

Jos schreef:
Het zal wel met zijn tanden te maken hebben, dan krijgen kinderen ook die neiging, maar die kwijlen er nog vreselijk bij Kwijl .
en die geven we toch ook iets om op te bijten.

Ik heb me dus ook altijd afgevraagd waarom er nog geen bijtringen voor paarden op de markt zijn ....

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:11

misschien om dat er bitjes zijn

ik heb een honden bijt ring en zo,n touw al geprobeerd, maar dat wilde hij niet
wel een skippybal , maar dat wandeld zo rottig Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:19

Hihihi, grappig! Zo doe ik het bit bij Digger ook altijd in, gewoon ervoor houden en hij hapt er zelf in

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:22

vera schreef:
Hihihi, grappig! Zo doe ik het bit bij Digger ook altijd in, gewoon ervoor houden en hij hapt er zelf in


de volgende stap is het zadel omgekeerd op de grond leggen en wachten tot hij 'er in ' rolt *LOL*
en zadelmak is je paard OK dan! Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:24

lol @ Jos Haha!

namara
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:25

hoe oud is hij.want paarden wisselen pas tussen de 3 en 4 jaar

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:31

hij wordt in mei 2 jaar.
op tweejarige leeftijd dan kunnen de binnenste tanden gaan wisselen.
meestal gaan ze eruit tussen hun 2e en 3e jaar.

maar dat kwijlen en bijten begint bij kinderen ook ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:12

Supermoment om 'm geinige dingen te leren met klikkeren!!!

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:44

Wat leuk om te lezen dat jou cowjoe het ook doet. Dan zijn we dus niet de enige die een happertje hebben. Sinds een paar weken wil die van mij ook van alles in haar mond hebben. zal eens een bitje voorhouden wie weet is ze er ook wel dolgelukkig mee. Pling
Zondag heb ik wel een zadel erop gegooid en dat was geen probleem. Nou eigenlijk tot dat ze ging draven Schijnheilig . hahaha was wel leuk om te zien.
Mevrouw ging de lucht in en kwam uiteindelijk zitten op haar kont weer naar beneden.
Maar daarna liep ze alsof ze nooit anders gedaan had. super cool.
Ach we hebben nog een jaartje om te oefenen dus rustig aan een beetje spelen en leren tegelijk.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 09:14

Sonja schreef:
Supermoment om 'm geinige dingen te leren met klikkeren!!!


al ik weer eens mee beginnen
hij kan al een geruite theedoek onder een pion vandaan halen

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:53

Waarom zou het niet mogen (aan je titel te zien). Aan je erg leuke verhaaltje te lezen is je paard er hartstikke blij mee!! Prima toch!! Lekker heen keuvelen zou ik zeggen. veel plezier!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:18

een geruite theedoek nog wel!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:14

haha leuk Lachen mooie manier om aan dat soort dingen te laten wennen Lachen

Pintopini
Berichten: 384
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:27

Mij paardje vond het juist leuk om alles in z'n mond te pakken, en dat al op 1 jarige leeftijd, bij 2,5 heb ik ook eens een bitje voorgehouden en ook gelijk hap, en hij blijft het doen. Zolang het een vrije keus is en ook geen protest daarna, lijkt het mij geen probleem.
Zolang ze het zelf leuk vinden en wij ze niets forceren is het belangrijkste. Wij willen dat ook, waarom zouden wij ze dan iets opleggen!
Over het wisselen bestaan verschillende meningen, ik dacht ook altijd dat ze pas bij een 3 a 4 jarige leeftijd gingen wisselen, maar die van mij begon vroeg in de 2 jaar met wisselen, nu bijna 3 maar voorin alles al gewisseld.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:01

Toen Banish in zijn bijt en wissel periode was, heb ik een heus bot voor hem gekocht. Zo'n hele grote voor grote honden.
De meneer van de dierenwinkel zei, (toen hij achter de toonbank vandaan was gekropen, waar hij van het lachen achter was gevallen) dat dát het minste kwaad kon om hem op te laten bijten. De eventueel doorgeslikte stukje runderhuid zou hij gewoon uitpoepen.

Banish heeft het een hele tijd een machtig mooi ding gevonden en jawel: hij apporteerde hem ook Lachen Tot groot vermaak van mijn stalgenoten liep hij er dus gewoon mee rond.

Later heb ik het bot gedoneerd aan een oude hond bij ons op stal, want na het wisselen, hield Banish het alleen bij zijn pionnetjes.