Trainstallen die geen haflingers willen..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Trainstallen die geen haflingers willen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 13:00

Voor het inrijden van Veerle had ik bij meerde stallen geinformeerd, en kwam ik er achter dat het nog niet eens zo mee viel, om een goed adresje te vinden om haar in te laten rijden.
Zodra ze hoorde dat het om een haflinger ging, was het over. En dit was niet bij één stal maar echt bij meerdere. Kreeg ergens ook de opmerking ''al was het nou een kwpn'r die nog iets kan''..
Ik was hier eigelijk nogal verbaast over.
Dat haflingers geen topdressuurders zijn, ok, dat begrijp ik nog. Dat mensen het misschien stom vinden om er wedstrijden mee te rijden, kan ik me enigszins nog iets van voorstellen. Maar om gewoon te weigeren om in te rijden?
Dat had ik niet verwacht, en zeker niet van meedere stallen..

Het is toch je werk? Je adverteert over het inrijden, en dan wil iemand, en dan weiger je om dat de pony je niet aanstaat?
Wat vinden jullie hiervan?


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:05

Ik vind het net als jou nogal vreemd dat ze weigeren om je haflinger in te rijden. Was het nu om uit te laten brengen op wedstrijden,zou ik er nog in kunnen komen,maar niet inrijden?
Kun je geen particulier vinden die dat eventueel voor je zou willen doen?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 13:09

Ja heb inmiddels wel iets voor haar gevonden Lachen Maar was er gewoon verbaasd over en vroeg/ vraag me af hoe andere hier over denken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:17

Absurd!
(sorry, kort maar krachtig, maar wat moet je verder over zo'n dom standpunt zeggen?)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:26

Tja klinkt idd erg banketstaaf maar ja vaak zoeken ze sportpaarden om in te rijden en idd niet Halflingers en Fjorden. Die vallen toch meer onder de recreatie paarden. EN ik denk dat maar weinig mensen dit bij die rassen uitbesteden. Zeg niet dat ze het helemaal niet doen maar weinig.

Alhoewel ik het wel erg verstandig en slim vind als je de ervaring niet hebt.

Succes.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 23-02-04 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:27

vind ik wel erg ver gaan hoor. Niet willen uitbrengen op wedstrijden kan ik nog inkomen maar niet willen inrijden Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:27

Ik vind het eigenlijk ook onzin. Tenzij je een lange stevige vent bent: dan kun je er niet op gaan zitten. Zeker niet op een jong paard met weinig bespiering nog.

Maar je kunt inrijden of niet. WAt je moet inrijden, daar moet je niet over zeiken. Alles heeft z'n charme, ik zou het juist leuk vinden, weer eens wat anders.

De hond is de betere mens

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:28

Ik vidn dit echt dom!
Dan moet je maar in je advertentie zetten dat je dat neit wilt..

maar heb je inmiddels iemand gevonde?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:29

Ik kan me voorstellen dat ze het idd qua lengte en gewicht van de inrijder niet willen doen Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:39

batje schreef:
Ik kan me voorstellen dat ze het idd qua lengte en gewicht van de inrijder niet willen doen Lachen


Duuhh en haflinger kan behoorlijk wat dragen hoor daar heeft gewicht echt helemaal niks mee uit te staan,en kwa lengte tja het is om in te leren dat moet verder niks uit maken,en de meeste dames zijn niet zo groot dus dat vindt ik ook onzin.

Wat maakt het nou uit met wat voor een paard je komdt?je betaalt er toch voor om hem/haar in te leren of niet dan?
Ik vindt het echt te belachelijk voor woorden,he zo dat lucht op Haha!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:42

Het lijkt me voor een trainingsstal juist makkelijker om een haffie in te rijden als een kwpn hengst ofzo! Haflingers staan bekend om hun rustige gedrag, en ze zijn heel makkelijk. Dat is dan toch makkelijk voor de trainers?
Maf hoor... Ze willen toch geld verdienen? Dan maakt het toch niet uit met wat voor paard?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:42

Hhaahah nee toch? jemig wat belachelijk. Wat maakt het nou uit wat je onder je hebt? Het gaat toch om het INRIJDEN, niet over het wedstrijden starten. Kom op zeg, je zou haast denken dat ze zich te goed voelen om op een haflinger te gaan zitten. Stelletje eikels Haha!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:48

carola schreef:
Het lijkt me voor een trainingsstal juist makkelijker om een haffie in te rijden als een kwpn hengst ofzo! Haflingers staan bekend om hun rustige gedrag, en ze zijn heel makkelijk. Dat is dan toch makkelijk voor de trainers?
Maf hoor... Ze willen toch geld verdienen? Dan maakt het toch niet uit met wat voor paard?


Verward Niet mee eens. Veel Haflingers (waaronder de mijne) zijn 16x zo lastig als een 'gewoon' rijpaard. Als ik kijk naar de mijne, dan begrijp ik best waarom sommige trainingsstallen Haffies weigeren. Ze zijn sterk (weten dan vaak ook) en gruwelijk eigenwijs. Knipoog

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:50

stelletje L*LLEN.... je Haf neit in willen rijden. belachelijk tog????
als ze e haar niej op wedstrijden willen hebben, ok, maar niet inrijden. het is hun werk...
hoe gaat het nu met inrijden??

naja,

-xx- iezz van Ilse

Live your dreams

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:51

Weinig toe te voegen aan wat anderen hierboven zeggen, ook ik vind het te gek voor woorden. Met name die opmerking over die KWPN-er. Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig. Het is toch hun werk? En wat boeit het nou of je er wel of geen wedstrijden mee gaat rijden. Een recreatiepaard hoort ook correct ingereden te worden, net zo goed als een wedstrijdpaard. Je wilt niet weten hoeveel recreatiepaarden binnen de kortste keren kapot zijn gereden of tegen andere problemen aanlopen doordat er te makkelijk gedacht is over de basis. Ik vind het dan ook heel slim van je dat je je Haf door iemand met ervaring wilt laten inrijden. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:23

Naast ons woonde er ook zo 1tje. Toen ik Armando nog had een beetje rondgevraagd waar ze zin hadden om een haflingerhengst in te rijden. Nou daar dus niet. Maar het werd nog gekker: Iedereen in de buurt met een paard kreeg een uitnodiging voor hun wintercompetitie. Ik niet. Ik mocht niet eens met Ewalda in hun bak rijden, tegen vergoeding als die van ons weer eens een modderpoel was.

Gelukkig dachten ze er bij het "toen" nog Fries Paarden Centrum anders over...

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:46

belachelijk inderdaad!!

breng de fjorden en haflingers maar bij mij dan hoor...........ik doe het liever dan de kwpners!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:00

Quellian"]
[quote="carola schreef:
Het lijkt me voor een trainingsstal juist makkelijker om een haffie in te rijden als een kwpn hengst ofzo! Haflingers staan bekend om hun rustige gedrag, en ze zijn heel makkelijk. Dat is dan toch makkelijk voor de trainers?
Maf hoor... Ze willen toch geld verdienen? Dan maakt het toch niet uit met wat voor paard?


Verward Niet mee eens. Veel Haflingers (waaronder de mijne) zijn 16x zo lastig als een 'gewoon' rijpaard. Als ik kijk naar de mijne, dan begrijp ik best waarom sommige trainingsstallen Haffies weigeren. Ze zijn sterk (weten dan vaak ook) en gruwelijk eigenwijs. Knipoog
[/quote]


Dan heb je vast een uitzondering! Haha! Ze kunnen wel koppig zijn, maar niet gemeen / moeilijk. Ik heb nu een stuk of 8 haffies ingereden, en heel wat andere rassen, maar haflingers vond ik vrij makkelijk te doen vergeleken met al die anderen. Wel koppig af en toe, maar niet gemeen en ze willen best wel werken.
Ik hou niet zo van haflingers, maar om in te rijden vind ik ze erg leuk. En sterk? Dat is een kwestie van strenge opvoeding! Bloos

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:13

Ik vind het -zoals velen van jullie al eerder zeiden- heel stom dat de grote trainstallen geen haflingers willen inrijden. Echt belachelijk. Ik kan het me ook niet echt indenken. Waarom zouden ze dat niet willen? Ik kan me haast niet voorstellen dat ze het vanwege het karakter niet willen. Iemand een idee waarom niet?

Pluk de dag
Voor je in een vaas eindigt...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:33

Daar passen de zadels niet op Verward
(de meeste paarden lopen met het zelfde zadel op dat soort stallen namelijk Knipoog )

Een betere reden kan ik zo snel niet bedenken *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:47

Ik begrijp daar niks van.
Maar heb je wel de juiste stallen benaderd, dan? Ik kan me voorstellen dat er bepaalde stallen zijn die zich richten op het uitbrengen van jonge paarden, ofzo. Dus die zullen in een haf misschien niks zien.
Maar je zegt dat je meerdere stallen hebt benaderd. Dan lijkt het me sterk dat dat de reden is... Het is gewoon discriminatie!

* To Belg, or not to Belg *


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:16

Jezus... Wat een discriminatie!! Net of een KWPN'er meer recht heeft op een fatsoenlijke basis dan een Haf! Boos!

En wat gewicht betreft, dua is een stom argument, aangezien een Haf een pak meer kan dragen dan een KWPN'er...

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:24

carola"]
[quote="Quellian"][quote="carola schreef:
Het lijkt me voor een trainingsstal juist makkelijker om een haffie in te rijden als een kwpn hengst ofzo! Haflingers staan bekend om hun rustige gedrag, en ze zijn heel makkelijk. Dat is dan toch makkelijk voor de trainers?
Maf hoor... Ze willen toch geld verdienen? Dan maakt het toch niet uit met wat voor paard?


Verward Niet mee eens. Veel Haflingers (waaronder de mijne) zijn 16x zo lastig als een 'gewoon' rijpaard. Als ik kijk naar de mijne, dan begrijp ik best waarom sommige trainingsstallen Haffies weigeren. Ze zijn sterk (weten dan vaak ook) en gruwelijk eigenwijs. Knipoog
[/quote]


Dan heb je vast een uitzondering! Haha! Ze kunnen wel koppig zijn, maar niet gemeen / moeilijk. Ik heb nu een stuk of 8 haffies ingereden, en heel wat andere rassen, maar haflingers vond ik vrij makkelijk te doen vergeleken met al die anderen. Wel koppig af en toe, maar niet gemeen en ze willen best wel werken.
Ik hou niet zo van haflingers, maar om in te rijden vind ik ze erg leuk. En sterk? Dat is een kwestie van strenge opvoeding! Bloos
[/quote]


Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb 5 haflingers van dichtbij meegemaakt/regelmatig gereden, waarvan er twee van mijzelf. Ze willen soms weleens wat proberen, maar een goede opvoeding kan een boel tegenhouden. Die van mij hoeft bijvoorbeeld niet te proberen om een eigenwijze actie uit te halen, maar ik ben bij hem -haflingers in het algemeen- wel strenger dan bij wat minder omvangrijke pony's Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:43

Fijn dat je toch wat gevonden hebt Joyce

Ik vind het ook belachelijk, maar heb er verder gelukkig niets mee te maken omdat we zowel Par als Ellie gewoon zelf ingereden hebben.

Maar als ze haffies te min vinden en te weinig uitdaging mogen ze wel een keer op die van mij komen rijden hoor, is dan al wel 6 maanden onder het zadel, maar reken maar dat het van explosie heethoofd naar eigenwijze doordrammer een onwijze omschakeling is Haha!

Vandaag was ik bij een voederfabrikant om een meusli te vinden wat par kan eten zonder er onwijs heet van te worden...keek die man me toch raar aan toen ik zei dat het om een haflinger ging.
Uiteindelijk heb ik hem overtuigt Haha!
Maar ik zou haflingers niet zo snel als rustige beessies bestempelen Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:00

Misschien dat veel stallen Haflingers weigeren vanwege de extra risico's die het inrijden voor hunzelf of personeel met zich meebrengt?

Ik bedoel, die mensen zijn 'gewone' paarden gewend, daar werken ze dagelijks mee, niet met Haflingers. Kans op brokken maken is voor hun misschien groter met een Haflinger. Als je paarden gewend bent, stuiter je nu eenmaal sneller van een pony af (en zeker van een Haflinger, als die het in zijn bol krijgt Ach gut).

Maar gelukkig heb je nu wat gevonden Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Em_ en 33 bezoekers