Tiq, waar ga je heen???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Tiq, waar ga je heen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 22:44

We zijn vanmorgen weer eens een buitenrit gaan maken. In het begin was Tiq een beetje bokkerig, maar nadat we even flink gedraafd hadden was het ergste weer voorbij. Na een tijdje begon Tiq moe te worden, dus was het tijd voor een korte pauze. Ook daarna was ze duidelijk nog moe, dus ging ik ernaast lopen.
De vrouw met wie ik reed besloot toen om even een rondje extra te gaan, omdat Peppy nog steeds overactief was. Tiq stond dus lekker rustig naast mij te slapen, totdat ze opeens doorkreeg dat Pep weg was Bloos!. Hinniken, rondjes draaien en een paar keer met vier benen tegelijk een enorm eind de lucht in. Toen Pep weer terug was bleef ze maar doorgaan. Ik liet haar los (snap nog steeds niet hoe het gebeurde, want ze deed niet eens zo raar meer) en daar ging ze. Niet zoals vrijwel elk paard zou doen naar een bekend paard rennen, maar een heel eind terug.

Ook langs twee andere paarden (met ruiters). Die hadden verwacht dat Tiq bij hun paarden zou komen staan, maar nee hoor, Tiq ging gewoon verder.

Peppy stond ondertussen te hinniken en opeens besloot Tiq dat ze eigenlijk wel terug kon gaan . Weer langs die andere paarden, een eind langs mij en toen stond ze gelukkig weer bij Pep.

Ze had allebei haar voorbenen over de teugel weten te krijgen en ze was een paar keer gevallen (niet door de teugel, maar ze 'zag' niet meer waar ze liep), maar gelukkig heeft ze helemaal niets. Nou ja, morgen zou ze wel eens behoorlijk stijf kunnen zijn en zou ze ook wel wat spierpijn hebben.

Eadem mutata resurgo.


LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:50

Haha ik zie het ook helemaal voor me! Was je niet bang dat er iets erg zou gaan gebeuren?

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 23:03

Gelukkig waren we alweer een eind van de weg vandaan, maar ik zag haar een paar keer struikelen en één keer bleef ze zelf heel even liggen. Dan schrik je wel even.

Eadem mutata resurgo.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:08

ja Bloos! gelukkig is alles weer goed Haha! en dat "zag niet waar ze liep" zit vast in de familie Tong uitsteken Schijnheilig

how sweet can it be to be loved by you

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:09

Jeetje, dat is toch flink schrikken. Gelukkig maar dat er verder geen ongelukken zijn gebeurd!

* To Belg, or not to Belg *

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:21

Weer een ervaring wijzer...

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 18:21

Bedankt voor de reacties.

moowsy schreef:
ja Bloos! gelukkig is alles weer goed Haha! en dat "zag niet waar ze liep" zit vast in de familie Tong uitsteken Schijnheilig


Heeft Semosa daar dan ook zo'n last van?

Eadem mutata resurgo.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:39

Ik zou me rot schrikken Bloos! Wel goed dattie terug kwam Lachen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:46

Paard van mijn vriendin was aan de hand mee in het bos. Rukte zich los rende weg, kwam terug, rukte zich weer los rende naar huis en liep weer terug naar haar, in het bos.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, criollo_yess, DDDara, DemiSisa, FCSA, Jenn_Mellow, LuckyReining, SannevZ, Schrompeltje en 126 bezoekers