Welke camera voldoet aan mijn eisen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Welke camera voldoet aan mijn eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:34

Ik ga binnenkort een digitale camera kopen, ben door al jullie foto's maar op het idee gekomen om er ook een te nemen Haha!, Eindelijk.

Maar nu is de vraag welke?

Spiegelreflex?
Canon? Anders?

Mijn eisen:
*Met snelle bewegingen scherpe foto's kunnen maken (rennende honden en paarden, enz)
*Foto's (heel) groot kunnen laten afdrukken
*Van veraf (maar toch dat het lijkt of je er voor staat) foto's kunnen maken, maar ook van dichtbij (verschillende lenzen dan?)

Ik had er nog een paar dacht ik, maar daar kom ik nu niet op Verward

En als jullie een andere camera weten, maar iig aan deze eisen doen, maar nog beter zijn dan hoor ik het wel (graag een beetje uitleg in termen, ben een beetje een leek, nu nog wel dan Haha!)

En wat is de prijs dan?
Het mag max. denk ik 1500 kosten, mag ook een beetje een standaart iets zijn, extra lenzen komen later dan nog wel....

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 18:19

Spiegelreflex camera's hebben neem ik aan geen filmpjes functie, dus dit is voor andere goede camera's: het zou leuk zijn als er filmpjes mee gemaakt kunnen worden..

Maar zou ook ooit op zoek kunnen gaan naar een 2ehands (?) filmcamera'tje....

Maar iemand nog iedeen voor mijn vraag hierboven (vorige bericht)?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:10

Voor 1500 euro kun je de Canon 300D kopen. Voor veraffoto's en dichtbij foto's heb je ook 1 heeeele toffe lens nodig, of meerdere leuke lenzen. Verder voldoet hij zeker aan je eisen.

Hmm, lees net je tweede berichtje...nee, hij kan geen filmpjes maken. Heel vaak is het het één of het ander....

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 13:02

Dat dacht ik al, maar wil eerst een mooie en goede digitale camera.
Kan altijd later nog een digitale filmcamera kopen (2e hands bv).

Hebben er mensen voorbeelfoto's van hun camera?

En als ik bv die koop die jij schrijft, wat voor lenzen zijn dan nu even het handigst, eentje die normaal is, en eentje die je van verder af ook dichtbij kan fotograferen (hoeft geen oog close-up te worden vanuit de verte, maar dat je het gewoon goed ziet)

Wat voor camera gebruik jij?

Voor bv deze foto's (of zijn die bewerkt?):
http://www.rietdijk.com/fotos/2404/Buddy12.jpg
http://www.rietdijk.com/fotos/2703/Buddy20.jpg

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:54

andere nog iets?

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 01:27

In die prijsklasse, Canon EOS 300D of de nieuwe NIKON D70. Voor het geld dat je overhoud een snelle flash-kaart, extra accu, goede lens en een cameratas.

Lenzen: Afhankelijk van hoeveel je op langere termijn wil uitgeven.
Denk je later lenzen bij te kopen zou ik beginnen met een goede tele-zoom lens (bv 70-200) en later een standaard zoomlens (28-70) en eventueel vaste lichtsterkere lenzen en een goede telelens.
Wil je in een keer klaar zijn kan je beter een zoomlens met een groter bereik kiezen (bv 28-300) maar je mist dan wel wat wat lichtsterke en kwaliteit.